Conferencia de Casablanca

La conferencia de Casablanca foi realizada nel Hotel Anfa, en Casablanca (Marruecos), qu'entós yera un protectoráu francés. La conferencia realizar del 14 al 24 de xineru de 1943, coles mires d'entamar una estratexa europea pal funcionamientu aliáu mientres la Segunda Guerra Mundial. Nesta conferencia tuvieron presentes Franklin Delano Roosevelt, Winston Churchill, Charles de Gaulle y Henri Giraud.

El presidente d'Estaos Xuníos Franklin D. Roosevelt y el primer ministru británicu Winston Churchill.
Los líderes franceses Henri Giraud y Charles de Gaulle al pie de Roosevelt y Churchill na conferencia de Casablanca.

El líder de la URSS, Josif Stalin foi tamién convidáu a la conferencia, pero refugó la ufierta por cuenta de que la batalla de Stalingráu esixía la so presencia na URSS. El xeneral Charles de Gaulle negóse primeramente a participar de la conferencia, pero tuvo que camudar de paecer por cuenta de la amenaza de Winston Churchill de reconocer a Henri Giraud como únicu líder de les Fuercies de la Francia Llibre. Henri Giraud tamién tuvo presente na conferencia. Mientres les conversaciones rescampló la tensión ente los dos líderes franceses.

La declaración de la conferencia de Casablanca espresaba que tenía de buscase la rindición ensin condiciones per parte de les Potencies de la Exa. Tamién s'alcordó ayudar a la Xunión Soviética, llevar a cabu la invasión de Sicilia ya Italia y reconocer el lideralgu de manera conxunta de la Francia Llibre per parte de De Gaulle y Giraud. Roosevelt presentó los resultaos de la conferencia al pueblu d'Estaos Xuníos al traviés de la radio el 12 de febreru de 1943. Tamién s'alcordó que nun habría invasión pela canal de la Mancha mientres 1943.

Referencies editar

Enllaces esternos editar