Conferencia de Paz de Madrid

La Conferencia de Paz de Madrid foi una tentativa per parte de la comunidá internacional d'empezar un procesu de paz ente Israel y la Organización pa la Lliberación de Palestina, Siria, El Líbanu y Xordania. Escurrida pol gobiernu d'España y auspiciada por Estaos Xuníos y la XRSS, empezó'l 30 d'ochobre y terminó'l 1 de payares de 1991 durando tres díes.

Antecedentes editar

Esta conferencia tuvo llugar ocho meses dempués de la Guerra del Golfu de 1991.

Desenvuelvo editar

La Conferencia cuntaba cola presencia de los principales dirixentes de los países árabes, los líderes palestinos de los territorios ocupaos y el primer ministru israelín naquella dómina, Isaac Shamir. Los representantes palestinos formaron parte de la Delegación xordana. A pesar de que los representantes palestinos nun yeren miembros de la OLP, yera ésta la que conducía a los representantes palestinos. Esta conferencia estableció les bases, les condiciones y el calendariu pa les futures negociaciones, ya inauguró el principiu de "paz por territorios", qu'entá sigue vixente anguaño. De resultes de la Conferencia de Madrid, les conversaciones establecer de dos formes: un conxuntu de conversaciones billaterales ente los países afeutaos dos a dos, y unos grupu de trabayu multillateral. Los grupu de trabayu multillateral creáronse en redol a distintes temes: control d'armamentu y seguridá rexonal, desenvolvimientu económicu rexonal, agua, medioambiente y abellugaos.

Resultaos y consecuencies editar

El mayor inconveniente pa la completa eficacia de los alcuentros de la Conferencia de Madrid foi'l fechu de la negociación y les conversaciones de tol procesu apautar ensin la participación internacional de les Naciones Xuníes. Esti papel foi atribuyíu puramente a Estaos Xuníos. Con éses el procesu de paz nació ensin el marcu llegal de referencia del conflictu, esto ye, el conxuntu de resoluciones de les Naciones Xuníes. Los resoluciones 242 y 338 del Conseyu de Seguridá tomáronse como puntu de partida y non como un mínimu incuestionable a cumplir per dambes partes. L'ausencia de Naciones Xuníes nel procesu dexó les negociaciones en manes de la correlación de fuercies de les partes, desaxeradamente desiguales. Esti fechu va determinar el futuru desenvolvimientu fracasáu del procesu de paciencia.