Conservadorismu social

El conservadorismu social o socialconservadurismu ye esa parte del pensamientu conservador que se refier a la ideoloxía o una creencia personal, que suxure que l'individuu ye un ente eminentemente social y que, como tal, nun puede ser concebíu sinón en rellación a una comunidá, especialmente a los aspeutos morales y estructurales d'ésta.

Xeneralmente esa moralidá ye concebida, dende esti puntu de vista, como anterior a la sociedá mesma -nel sentíu que la moralidá constitúi les bases de toa agrupación humana estable- y establecida yá seya pol desenvolvimientu históricu d'un pueblu o nación, pola relixón o un amiestu ente dambes (nel sentíu que toa perceición y vivencia relixoses aniciáronse históricamente en ciertos llugares y feches).

Idees sociales conservadores editar

Dignidá de la vida editar

El conservadorismu social suel oponese al albuertu, a la eutanasia y la manipulación de célules madre. Esti conservadorismu tien de la mesma interés por que calténganse les llibertaes individuales de la democracia representativa, cuantimás onde estos valores fueron parte de la tradición y la cultura.

Anque esisten valores de mancomún de la mesma esisten diferencies ente los partíos social conservadores n'especial en temes como la defensa o'l refugu al albuertu históricamente, el conservadorismu tuvo en contra de destruyir tou tipu de vida humana.

Opiniones avera del matrimoniu y la familia editar

Esti tipu de conservadorismu suel oponese a l'aplicación y llegalización del matrimoniu ente persones del mesmu sexu según a dereches d'éstos a l'adopción por ser contrariu a la estructura del matrimoniu tradicional y a la familia como nucleu unitariu de la sociedá. Sicasí, esisten grupos de conservadores LGBT que se consideren socialconservadores no valórico, marcando distancia de los prejucios en redol al denomináu «estilu de vida gay».

Tamién el conservadorismu social sofita l'espardimientu de los valores familiares tradicionales, según el conceutu de moralidad pública sofitando aiciones como la prohibición de la venta de drogues y el refugu institucional a cualquier elementu obscenu o indecente como degradante, col propósitu de caltener el orde públicu acorde a la moralidá y les "bones costumes".

Crítiques editar

El conservadorismu social ye cuestionáu por distintes filosofíes polítiques y sociales, tantu de la derecha como de la izquierda.

  • Lliberalismu: los lliberales polo xeneral critiquen que'l conservadorismu esforcia los derechos individuales de los seres humanos y llenda la llibertá que promueve el lliberalismu. Pa los lliberales, toa persona tendría de ser llibre de tomar les sos propies decisiones privaes mientres nun manque a naide, toles formes de families tendríen de tener la mesma proteición y valor y non solo la tradicional, toles pareyes tendríen de tener los mesmos derechos y non solo les heterosexuales, toles relixones tendríen de ser trataes igual y non solo la mayoritaria, etc.[1] Polo xeneral los lliberales aducen que clasificar diversos tipos de pareyes, families, etc., como cimeres a otres según criterios morales o relixosos que non toos comparten esforcia los derechos individuales ya imponen llendes a la llibertá individual.[1] Práutiques como la homosexualidá o'l sadomasoquismu nun tendríen de ser prohibíes mientres tolos arreyaos dean consensu. Los lliberales de munchos países tamién tán al favor del albuertu al consideralo un derechu individual de la muyer y de la llegalización de les drogues recreatives pa usu personal, especialmente la mariguana.
  • Socialismu: polo xeneral los socialistes y socialdemócrates busquen vivir en sociedaes llaiques y munchos de los preceptos que defende'l conservadorismu pueden tener una inspiración relixosa.[2] Pa los socialistes l'orde social tradicional qu'esplota a les mases obreres y a les clases más quitaes suel sostenese sobre valores tradicionales conservadores que, de la mesma, tamién discriminen a grupos humanos vulnerables como les muyeres, les families conformaes por madres solteres y les persones homosexuales, faciendo qu'en munchos casos terminen en desventaxes económiques y riesgu social.[2] El sofitu al albuertu, siquier en ciertes circunstancies, ye tamién común en munchos partíos políticos socialistes especialmente n'Europa. Ye importante destacar, sicasí, que magar munchos grupos socialista y socialdemócrata fixeron sos lluches y reivindicaciones feministes y LGBT, esto foi más común n'Occidente pos n'Oriente diversos rexímenes socialistes como'l de la Xunión Soviética, la República Popular de China, Camboya, Europa del Este, etc.,[3] fueron socialmente conservadores y guardáu posiciones escontra homosexuales, muyeres, albuertu y el matrimoniu virtualmente idéntiques a la de los conservadores de la derecha occidental, entá siendo socialistes no económico (vease Socialismu y derechos LGBT).[4]
  • Anarquismu; l'anarquismu considera que les postures conservadores son autoritaries, yá que establez una serie de normes morales que tienen de ser, a criteriu de los conservadores, siguíes por tola sociedá anque nun les compartan. L'anarquismu asemeyar al lliberalismu, especialmente al llibertariu, na postura de que l'individuu tendría de ser llibre de realizar lo que considere pertinente mientres seya de manera consensual pa tolos arreyaos y que l'Estáu nun tendría d'exercer autoridá sobre les persones n'aspeutos sociales o morales.[5][6]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «sociedá llibre.pdf CONSERVADORES, LLIBERALES Y NEOCONSERVADORES. FUNDAMENTOS MORALES D'UNA SOCIEDÁ LLIBRE». Universidá Pontificia Comillas de Madrid. http://www.fundacionfaes.org/file_upload/publication/pdf/20130423144507conservadores-lliberales-y-neoconservadores-fundamentos-morales-de-una sociedá llibre.pdf. Consultáu'l 13 d'abril de 2016. 
  2. 2,0 2,1 «CRITICA DEL PENSAMIENTU CONSERVADOR CONTEMPORÀNEO». Consultáu'l 13 d'abril de 2016.
  3. «machismu-en-la izquierda El machismu na izquierda». Consultáu'l 13 d'abril de 2016.
  4. Summerfield, Gale; Pressman, Steven; Aslanbeigui, Nahid Mujer en tiempos de tresformamientos económicos. Consultáu'l 13 d'abril de 2016.
  5. «¿Quien somos?». Radio Klara. Consultáu'l 13 d'abril de 2016.
  6. «Anarquismu, lliberación sexual y homofobia.». Consultáu'l 13 d'abril de 2016.