Constitución de la Xunión Soviética de 1936

La Constitución soviética de 1936 foi aprobada'l 5 d'avientu de 1936 nel VIII Congresu Estraordinariu de los Soviets, y ye tamién conocida como la Constitución de Stalin. Na mesma reforma'l gobiernu de la Xunión Soviética.

Infotaula documentConstitución de la Xunión Soviética de 1936
Конституция (основной закон) Союза Советских Социалистических Республик
Tipu Constitución de la Unión Soviética
Estáu Xunión Soviética
Caducidá 7 ochobre 1977
Serie
Cambiar los datos en Wikidata

La constitución revoca les restricciones de votu y añade el sufraxu universal direutu, según el derechu al trabayu y otros derechos garantizaos na anterior constitución. Amás, la constitución reconoz derechos sociales y económicos coleutivos, qu'inclúin el derechu al trabayu, al descansu y esparcimientu, a la proteición sanitaria, curiaos de la vieyera y enfermedá, a la vivienda, educación y beneficios culturales, la llibertá de conciencia, de pallabra, de prensa, de xunta y asociación. La constitución caltuvo los antiguos derechos como'l del albuertu.

La Constitución tamién contempla la eleición direuta de tolos organismos gubernamentales, y la so reorganización dientro d'un únicu y uniforme sistema. La Constitución foi en gran parte creación de Nikolái Bujarin, tamién collaborando na mesma Karl Radek,

La Constitución de 1936 camudó'l nome de Comité Executivu Central de la Xunión Soviética al de Sóviet Supremu de la URSS. Como'l so predecesor, el Sóviet Supremu taba compuestu de dos cámares: El Soviet de la Unión y el Soviet de les Nacionalidaes. La Constitución habilitó al Sóviet Supremu pa la eleición de comisiones, que van realizar la mayoría del trabayu del Sóviet Supremu. Al igual que so l'anterior constitución, el Presidium del Sóviet Supremu exerció los poderes plenos del Sóviet Supremu ente sesiones, y tuvo el derechu d'interpretar les lleis. El Presidente del Presidium del Sóviet Supremu convertir en xefe del Estáu. El Sovnarkom (dempués de 1946 conocíu como Conseyu de Ministros) siguió actuando como poder executivu o gobiernu.

De los cuatro constituciones soviétiques, la constitución de 1936 foi la de más llarga vida. Foi sustituyida recién en 1977 pola Constitución d'esi añu.

Dende'l puntu de vista soviéticu, la constitución foi aldericada por apurrir derechos económicos non incluyíos nes constituciones de les democracies occidentales. La constitución foi vista como un trunfu personal de Stalin, quien naquella ocasión foi descritu nel periódicu Pravda como "un xeniu del mundu, l'home más sabiu de la dómina, el más grande líder del comunismu".[1] Los historiadores occidentales y los de los países ocupaos pola antigua Xunión Soviética calificaron la constitución como un documentu propagandísticu carente de sentíu. Leonar Schapiro, por casu, escribió que "La decisión de modificar el sistema eleutoral d'eleición indireuta a direuta, d'un censu llindáu, y de una votación abierto y secreto, foi una midida d'enfotu na habilidá del partíu p'asegurar la torna de los sos candidatos a la so propia voluntá ensin les restricciones qu'antes yeren necesaries", y que "... un cuidadosu escrutiniu de les votaciones de la nueva constitución amuesa que se dexa la posición de superioridá del partíu intacta, y que por tanto nun tenía efeutu como garantía de los derechos individuales"."[2]

La Constitución de 1936, acordies cola intención de los sos autores, reflexó l'importante pasu na hestoria del estáu soviéticu: la Construcción del Socialismu. Na so ellaboración participaron 75 millones de persones, y fixéronse 2.5 millones de propuestes, amiestes y enmiendes. Llamóse-y amás de "Constitución de Stalin", la "Constitución de la Conquista del Socialismu". La Constitución autoproclamaba los supuestos ésitos de sistema socialista, como son l'establecimientu de la dictadura del proletariáu, la destrucción de la propiedá privada y la "clase esplotadora", la conquista socialista de les rellaciones de producción, etc. Proclamó les bases económiques del sistema d'economía socialista planiáu, basáu nos dos tipos de propiedá socialista: estatal y koljoz (cooperatives).

Referencies editar

  1. Pravda, 25 de payares de 1936.
  2. Leonard Schapiro, The Communist Party of the Soviet Union, 2nd ed., Random House, New York, 1971, páxs. 410-411.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar