Convenciones de Xinebra

Convenios de Xinebra o Convenciones de Xinebra ye'l conxuntu de cuatro convenios internacionales que regulen el derechu internacional humanitariu —tamién conocíu por ello como derechu de Xinebra— que'l so propósitu ye protexer a les víctimes de los conflictos armaos. El primeru foi robláu na llocalidá suiza de Xinebra en 1864, un añu dempués de la fundación del Comité Internacional de la Cruz Roja, col fin de «llograr un pequeñu ámbitu d'alcuerdu universal sobre ciertos derechos de les persones en tiempu de guerra, específicamente, los derechos del cuadru médicu a ser consideráu neutral con cuenta de que poder tratar a los mancaos».[1]

Infotaula documentConvenciones de Xinebra
Tipu tratáu y Derechu internacional humanitariu
Tema Lleis de la guerra
Cambiar los datos en Wikidata

Convenciones y protocolo editar

Convenciones editar

 
Documentu orixinal de la Primer Convención de Xinebra roblada en 1864

Les Convenciones de Xinebra fueron:

  • La Primer Convención de Xinebra, qu'abarca'l Conveniu de Xinebra pal meyoramientu de la suerte que cuerren los militares mancaos nos exércitos en campaña de 1864, actualizáu nes siguientes convenciones de 1906, 1929 y 1949.
  • La Segunda Convención de Xinebra, qu'abarca'l Conveniu de Xinebra pal meyoramientu de la suerte de los militares mancaos, enfermos o náufragos nes fuercies armaes nel mar de 1906, actualizáu nes siguientes convenciones de 1929 y 1949.
  • La Tercer Convención de Xinebra, qu'abarca'l Conveniu de Xinebra p'ameyorar la suerte de los mancaos y enfermos de los exércitos en campaña y el Conveniu de Xinebra relativu al tratu de los prisioneros de guerra, dambos de 1929, actualizaos na siguiente convención de 1949.
  • La Cuarta Convención de Xinebra, qu'abarca'l Conveniu de Xinebra relativu a la Proteición de Persones Civiles en tiempu de Guerra de 1949.

L'últimu cambéu de 1949 de los Convenios de Xinebra entró a valir el 21 d'ochobre de 1950.

Conteníu de les Convenciones editar

El conteníu de les 4 convenciones ye'l siguiente:

  • I Conveniu de Xinebra pa Solliviar la Suerte que Cuerren los Mancaos y Enfermos de les Fuercies Armaes en Campaña: Esti tratáu aplicar en casu de guerra declarada o de cualesquier otru conflictu armáu que surda ente les partes contratantes, anque una d'elles nun reconociera l'estáu de guerra. Tamién s'aplica en casu d'ocupación total o parcial del territoriu, anque la mesma nun atopara resistencia. Toles persones que nun participen nes hostilidaes, incluyíos los miembros de les fuercies armaes que depunxeren les armes y les persones puestes fuera de combate, van ser trataes con humanidá, ensin distinción dalguna. Prohíbense los atentaos contra la vida y l'integridá corporal, tomar de rehenes, los atentaos contra la dignidá personal, les condenes dictaes y les execuciones ensin previu xuiciu ante tribunal llexítimu y con garantíes xudiciales. Los mancaos y los enfermos van ser recoyíos y asistíos. En cada conflictu cada parte va poder tener una Potencia Proteutora o un organismu qu'ufierte garantíes d'imparcialidá, pa ocupase de salvaguardar los sos intereses. Los miembros de les fuercies armaes que tean mancaos o enfermos tienen que ser respetaos y protexíos en toles circunstancies.
  • II Conveniu de Xinebra pa Solliviar la Suerte que Cuerren los Mancaos, los Enfermos y los Náufragos de les Fuercies Armaes nel Mar: Esti tratáu tien normes similares a les del Primer Conveniu pero referíos a los miembros de les fuercies armaes navales y a los náufragos. Llexisla sobre les garantíes de los barcos hospitales y sobre los tresportes sanitarios. Inclúi tamién la proteición pal personal médico, sanitariu y relixosu de los barcos hospitales y les sos tripulaciones.
  • III Conveniu de Xinebra relativu al tratu por cuenta de los prisioneros de guerra: Tien les mesmes Disposiciones Xenerales de los dos convenios anteriores. Esti preséu internacional protexe a los prisioneros de guerra que tán en poder de la potencia enemiga. Ye esta la responsable de los mesmos y non los individuos o los cuerpos de la tropa que los prindaren. Nun van poder ser tresferíos sinón a otra potencia que seya miembru del Conveniu. Los prisioneros de guerra tienen de ser trataos humanamente en toa circunstancia. Prohíbense los actos o omisiones que causen la muerte o pongan en peligru la salú de los prisioneros. Los prisioneros tienen derechu al respetu de la persona y del so honor. El prisioneru nun ta obligáu a declarar más que los sos datos personales y númberu de matrícula y, menos les armes, puede guardar los sos oxetos personales. Los prisioneros tienen de ser sacupaos, con humanidá, lloñe de la zona de combate pa nun correr peligru y pueden ser internaos nun campamentu en tierra firme y con toles garantíes d'hixene y salobridá. El conveniu llexisla sobre l'agospiamientu, alimentación y vistimienta de los prisioneros de guerra y sobre la hixene y asistencia médica. El personal sanitario y relixosu que fuera reteníu pola potencia detentará el so rangu y condición p'asistir a los prisioneros, nun va ser consideráu prisioneru de guerra y tendrá de cuntar con facilidaes pa emprestar l'asistencia médica y l'auxiliu relixosu. Los oficiales prisioneros van ser trataos coles considerancies al so grau y edá.
  • IV Conveniu de Xinebra relativu a la proteición debida a les persones civiles en tiempu de guerra: Esti tratáu referir a la proteición xeneral del conxuntu de la población de los países en conflictu, ensin distinción dalguna, contra ciertos efeutos de la guerra. Contién les mesmes disposiciones xenerales que los otros trés convenios. Les partes en conflictu van poder, de común alcuerdu designar zones neutralizaes pa los mancaos y enfermos, combatientes o non, y pa les persones civiles que nun participen nes hostilidaes. Los mancaos y los enfermos, según los inválidos y les muyeres encinta van ser oxetu de proteición y de respetu particulares. En nengún casu va poder atacase a los hospitales, pero estos tendrán d'abstenese d'efeutuar actos perxudiciales pal enemigu. Tamién se respetaren los tresllaos de mancaos y d'enfermos civiles, de los inválidos y de les parturientas.

Protocolos editar

Les convenciones de 1948 fueron modificaes por trés protocolos de reforma:

  • Protocolu I (1977.) relativu a la proteición de les víctimes de los conflictos armaos internacionales.
  • Protocolu II (1977) relativu a la proteición de les víctimes de los conflictos armaos ensin calter internacional.
  • Protocolu III (2005) relativu a la adopción d'un emblema distintivu adicional.

Los protocolos entraron a valir el 7 d'avientu de 1978.

Aplicación editar

La Convención de Xinebra aplicar en tiempos de guerra o conflictu armáu ente aquellos gobiernos que ratificaron los sos términos. Los detalles de aplicabilidad esponer nos Artículos Comunes 2 y 3. La tema de la aplicabilidad xeneró dalgún discutiniu. Cuando la Convención de Xinebra aplícase, dellos gobiernos tienen de perder ciertu grau del so soberanía nacional pa cumplir la llei internacional. Estes lleis pueden nun ser dafechu harmonioses cola so constitución nacional o colos sos valores non culturales. A pesar de les ventayes ufiertaes poles Convenciones a los individuos, les presiones polítiques pueden causar que los gobiernos amuésense ronciegos a aceptar les sos responsabilidaes.

Artículu Común 2 relativu a los Conflictos Armaos Internacionales editar

Esti artículu establez que les Convenciones de Xinebra aplicar pa tolos casos de conflictos ente dellos países, mientres esista siquier unu que ratificara la Convención. Principalmente:

  • La Convención aplicar en tolos casos nos que los países firmantes de la Convención faigan una declaración de guerra. Este ye'l sentíu orixinal qu'apaeció en 1949.
  • La Convención aplicar en tolos casos de conflictu internacional, inclusive en casu de que nun haya una declaración de guerra. Esto añadióse en 1949 nos casos d'aiciones policiales.[2]
  • La Convención aplicar a la nación signataria inclusive si la nación contra la que llucha nun robló dicha Convención, pero esto namái ye válidu si la nación contraria "acepta y aplica les provisiones" de los Convenios.

Artículu Común 3 relativu a los Conflictos Armaos Non Internacionales editar

Esti artículu establez qu'esista un mínimu de regles de guerra tamién aplicada a aquellos conflictos armaos que nun tengan calter internacional. La aplicabilidad d'esti artículu fuelga na interpretación del términu conflictu armáu. Por casu podrá aplicase en conflictos ente'l Gobiernu y les fuercies rebalbes, o ente dos fuercies rebalbos, o escontra otros conflictos que tengan toles carauterístiques d'una guerra pero que tean conteníos nun únicu país. Un grupu d'individuos atacando una comisaría de policía nun va ser consideráu un conflictu armáu suxetu a esti artículu, pero sí va tar suxetu a les lleis del país.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Peters, Edward (1949). . Madrid: Alianza Editorial, páx. 196. ISBN 84-206-0251-5.
  2. Pictet, Jean (1958). Geneva Conventions of 12 August 1949: Commentary. International Committee of the Red Cross. Consultáu'l 15 de xunetu de 2009.

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource. Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.