Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) (n'asturianu, Corporación Catalana de Medios Audiovisuales) ye un muérganu de la Generalitat de Cataluña encargáu de producir y difundir productos audiovisuales velando pola normalización llingüística y cultural de Cataluña. Foi creada nel añu 1983. Hasta l'añu 2007 deniminose Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) (n'asturianu Corporación Catalana de Radio y Televisión). La CCMA ye miembru de la Federación d'Organismos de Radio y Televisión Autonómiques (FORTA).

Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
difusora
Llocalización
Sede Sant Joan Despí
Direición España
Historia
Fundación30 mayu 1983
Datos económicos
Emplegaos 2300 (2015)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El 29 de setiembre de 1982 el Conseyu Executivu del Gobiernu de la Generalitat de Cataluña aprueba a Llei que regula la creación del ente públicu Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, nomada n'aquel momentu y hasta l'añu 2007 como Corporació Catalana de Ràdio i Televisió. El testu final, foi aprobáu por consensu del Parlament el 18 de mayu de 1983.

Nesi mesmu añu entamen les obres de construcción de los estudios de Televisió de Catalunya en Sant Joan Despí, metanes Catalunya Ràdio entama les sos emisiones radiofóniques el 20 de xunu dende les sos instalaciones en Diagonal 614.

La Corporación habilita nesti tiempu'l centru emisor del Tibidabo, qu'entama a emitir la carta de axuste de TV3 de ocho de la mañana a nueve de la nueche. El 10 se setiembre tien llugar la primer emisión esperimental nun programa coordináu por Lluis M. Güell y presentáu por Àngels Moll y Joan Pera. El presidente de la Generalitat, Jordi Pujol, lleyó un mensaxe onde remarcó la importancia del nuevu mediu de comunicación como ferramienta de normalización llingüística.

N'ochobre, Catalunya Ràdio entama les sos emisiones regulares y tres meses dempués, el 16 de xineru de 1984 entama a emitir TV3. Les señales de Catalunya Ràdio y TV3 comiencen a espardese pel territoriu catalán, llegando a Andorra y norte de la Comunidá Valenciana en 1985.

Nun sería, ensin embargu, hasta 1988 cuanto TV3 entame les sos emisiones n'aranés dientru del Valle d'Arán. Nesti mesmu añu entamen les emisiones regulares de la segunda canal de la Televisió de Catalunya, 33.

Nel añu 1989, TV3 Y Catalunya Ràdio entamen un procesu de descentralización de los sos servicios informativos con delegaciones nes cuatro provincies catalanes. Asina mesmo, TV3 pon en marcha el serviciu de teletestu.

Coincidiendo cola festividá de la Diada, el 11 de setiembre de 1992 entamen les emisiones de Catalunya Informació, dedicada les 24 hores a la emisión de noticies en catalán.

En 2005 los gobiernos catalán y balear roblen un alcuerdu pol qu'intercambien les señales de les sos televisones autonómiques. TV3 estiende la so cobertura a les Islles Baleares ya IB3 fai lo mesmo en Cataluña. Nesti añu, Televisió de Catalunya llanza la canal K300

Grupu editar

Empreses de la CCMA editar

Empreses participaes pola CCMA editar

Direutores Xenerales editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar