Cossus cossus

especie d'inseutu

La caparina de parafusa colorada o cósido del sauce[1], (Cossus cossus), ye una especie de lepidópteros ditrisios perteneciente a la familia Cossidae. Ta considerada como plaga. [2][3]

Commons-emblem-notice.svg
 

Infobox animalia.png

caparina de parafusa colorada
Cossus cossus01.jpg
Estáu de caltenimientu
Non evaluáu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Suborde: Glossata
Infraorde: Heteroneura
(ensin clasif.): Ditrysia
Superfamilia: Cossoidea
Familia: Cossidae
Subfamilia: Cossinae
Xéneru: Cossus
Especie: C. cossus
Linnaeus, 1758
[editar datos en Wikidata]

DescripciónEditar

Caparina coles ales anteriores de 32 a 44 mm de llargor, cósido de gran tamañu y bono de reconocer, en posición de descansu dispón les ales en forma de tejadillo. Les femes son mayores y más robustes que los machos cola trompa chupadora atrofiada, de manera que los imagos nun pueden alimentase.

DistribuciónEditar

Especie distribuyida por toa Europa, tamién nel norte d'África y nes rexones templaes d'Asia, na área de distribución de los sauces. Nos sistemes montascosos ibéricos pueden superar los 1.500 msnm.

HábitatEditar

Les caparines adultes pueden atopase en cualquier llugar onde esistan exemplares de sauces: regueros, praos, ríos, en parques, y anque más raramente en montes mistos. Anque yera más frecuente antaño, puede reparáse-y regularmente nos ambientes húmedos que-y son aparentes.

Fase larvariaEditar

De finales de branu a finales de la primavera siguiente, de cutiu envernando, alimentándose los guxanos so la corteza onde viven, efectuando delles mudes.

Les caparines vuelen dende finales de la primavera a mediaos de branu. Dempués de la fecundación les femes depositen grandes cantidaes de güevos so la corteza de los árboles.

ReferenciesEditar

Enllaces esternosEditar

Plagas y enfermedades en cultivos y frutales