Covarones de Yungang

Les covarones de Yungang son un conxuntu de 53 covarones y unes 1200 forniques budistes, con más de 51.000 estatues de piedra que se esparcen per un área d'un quilómetru cuadráu d'estensión. Asítiense pela rodiada (alredor de 20 km) de la ciudá de Datong, na provincia de Shanxi, nel norte de China, yera la capital de la dinastia Wei del norte.

Covarones de Yungang
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Vista de los covarones de Yungang.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii, iv
Referencia 1039
Inscripción 2001 (XXV Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

La construcción de los covarones nos montes próximos a la capital empezó nel añu 460, cola propuestes del maestru monxu Tan Yao y l'autorización del emperador de la dinastía Wei del norte. Los trabayos terminaron nel añu 494, cuando la dinastía Wei del norte, decidió treslladar la capital a Luoyang.

Cada covarón tien una estatua principal de Buda. La mayor tien 16,8 metros d'altor y la menor tien 13,5 metros d'altor, representando respeutivamente a los 5 primeros emperadores de la dinastía Wei del norte.

Les covarones de Yungang constitúin el mayor grupu de covarones calteníu en China, siendo por esta razón famosu tantu en China como en tol mundu. Nel añu 2001, fueron declaraes como Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco. Tomando una área protexida de 348,75 ha y una área de respetu de 846,809998 hai.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar