El craquelado ye un fenómenu de deterioru común en pintures antigües. Consiste na apaición de resquiebros, que nos casos más graves lleguen a estazar la capa de pintura y desaguar nel so desprendimientu. Esti signu d'avieyamientu suelse asonsañar en muebles y pintures pa da-yos apariencia antigua.

Craquelado na Mona Lisa.
Craquelado típicu frances nuna semeya de la c. 1750, los patrones más grandes y menos regulares, con resquiebros curvos
Craquelado en cerámica
Thanh Hoa, del sieglu 11 al 12, de porzolana con esmalte craquelado apostada.
Resquiebros nos dientes fosilizaos d'una hiena

Carauterístiques editar

Dientro de los acabaos ye unu de los más comunes, práuticos y fáciles de realizar. Reprodúcense los finos resquiebros que se formen de cutiu na superficie de vieyes pintures al oleu, lloces antigües y muebles estraxaos pol pasu del tiempu.

El craquelado produzse naturalmente pola contraición gradual y dispareja de les distintes capes de pintura. Asitiando una capa de base sintética (ensugáu lentu) y otra enriba de pintura de base aguacienta (ensugáu rápido) vamos llograr esti efeutu. La pintura sintética seca amodo xenerando tensiones superficiales mientres un ralu de tiempu mayor; por esto, la capa de pintura cimera, que ye acrílica y ensugó rápido, sédase siguiendo los movimientos de les tensiones de la pintura de base.

P'aveyuscar una superficie podemos recurrir a un preparáu de tipu caseru o a los productos ellaboraos especialmente pa llograr esti efeutu: 'craquepadores'. La resultancia óptimo d'éstos depende de que sigamos ce por be les especificaciones de cada fabricante. Son, en dellos casos, productos bien sensibles al calor y a les corrientes d'aire, que modifiquen el tamañu de los resquiebros.

Craqueladores d'un componente editar

Aplíquense polo xeneral ente dos colores contrastantes, por casu:

  1. Base acrílicu color natural / ensugar.
  2. Aplicación de barniz craquelador tratando de non superponer material.
  3. Aplicación d'acrílicu escuru con pincel o con esponxa y dexar ensugar. Puede acelerase el procesu d'ensugáu per medios mecánicos con calor tibio sobre'l trabayu a una distancia de non menos de 25 cm.

En forma casera, el craquelador d'un componente puede reemplazase pol efeutu que produz una capa arrogante de cola vinílica. En dambos casos, la direición de les pincelaes son aplicaes na capa entemedia van ser les que van definir el sentíu de los resquiebros.

Craqueladores de dos componentes editar

Estos craqueladores son aptos pa craquelar bases, pintures y llámines porque son tresllúcides. Por casu:

  1. Aplicamos una o dos manes del primer componente. Mientres más capes, más grandes van ser los resquiebros, dexando ensugar a tal puntu que al tactu colos deos tenga una pequeña adherencia.
  2. Aplícase'l segundu componente que al ensugar produz l'efeutu deseyáu.

Un métodu caseru pa realizar esti tipu de craquelado ensin usar productos dañibles:

  1. 1 mano de goma laca / ensugar.
  2. 1 capa de cola vinílica / ensugar.
  3. 1 mano de goma arábiga.

Terminación editar

Nel casu d'utilizar colores contrastantes pa craquelar, l'efeutu queda evidente ensin l'aplicación d'otros elementos pa destacalo.

Sobre un decoupage, la trama de los resquiebros puede xunir estéticamente el conxuntu d'elementos recortaos, entá ye más destacaes por una pátina al oleu, a l'agua o betume de judea. Sía que non, una vegada que'l craquelado terminó ye conveniente dexalo reposar mientres una hora antes d'esta aplicación. Cuanto más gruesu sía'l barniz de base, más anches van ser los resquiebros. Con una base fina de barniz, vamos llograr resquiebros finos.

Contestu: el Decapé editar

Cuando falamos de 'téunica decapé' referímonos a un sistema francés de decoración que tuvo los sos oríxenes na dómina de Luis XV.

El decapé consiste en pintar los muebles de blancu, pastel, gris… creando una veladura p'anidiar y allumar l'aspeutu del mueble. Les pieces decapé harmonicen perfectamente coles parés pintaes en gris pálidu, azul celeste, color fucsia, verde mazana…

Los decoradores franceses, pa camudar la ornamentación de los palacios ensin faer grandes asuelos, decapaban sobremanera muebles pequeños y d'asientu y después pintabenlos, d'ende la denominación de 'decapé'.

Téunica decapé: materiales y ellaboración editar

  • Lijas de madera.
  • Pintura plástica mate blanca, gris cualesquier color nidiu.
  • Látex.
  • Pinceles y brochas.
  • Cera d'ebanista nozal.
  • Pintura al oleu color texa.

Vamos Dar en abrir el poru de la madera, lijando nel sentíu de la veta. Amiestu a partes iguales pintura, látex y agua. Col pincel, , estiende bien poca cantidá de veladura. Darréu, tasca delles zones con un cachu de lija de forma que les rayaes afayen el color de fondu. Cuando la veladura tea cuasi seca, da-y otra mano. Les pasaes tienen que ser rápides y col pincel cuasi secu. Ruempe la uniformidá del color con una plizca de pintura al oleu. Peña'l mueble con un pincel cuasi secu. Vuelve pasar la lija per delles zones (ralláu) aportuna nos cantar. Enceras, dexes ensugar y estregues pa da-y rellumu.


Referencies editar

Enllaces esternos editar