Cristina Morató

periodista española

Cristina Morató(1961Barcelona) ye una periodista, reportera, escritora y direutora de programes de televisión española. Estudió periodismu na Universidá de Ciencies de la Información de Bellaterra.

Cristina Morató
Vida
Nacimientu Barcelona1961[1] (62/63 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes catalán
castellanu
Oficiu periodista, presentadora de televisiónescritora
Miembru de Sociedad Geográfica Española (es) Traducir[2]
Cambiar los datos en Wikidata

Viaxes editar

Lleva dos décades percorriendo'l mundu cola so cámara fotográfica, especialmente América Llatina, África y Asia. Visitó más de cuarenta países, nos que realizó estensos reportaxes culturales y antropolóxicos. Ye Miembru Fundador de la Sociedá Xeográfica Española. Tamién ye miembru de la prestixosa Royal Geographical Society de Londres. Nel 2000 decidió dexar definitivamente la direición de programes de televisión y dedicase a viaxar y a escribir llibros sobre les grandes esploradores del pasáu escaecíes pola Hestoria.

Hasta'l momentu publicó, con gran ésitu de crítica y llectores, los siguientes llibros sobre les viaxeres del pasáu: Viaxeres desacobardaes y aventureres (2001), Les Reines d'África (2003), Les Dames d'Oriente, grandes viaxeres pelos países árabes (2006) y Cautiva en Arabia (2009), una apasionante biografía sobre una aventurera y espía vascu-francesa que nos años trenta vivió en Siria y trató de llegar a La Meca. Tres este llegaron Dives Rebalbes (2010), nel que se recueyen les biografíes de siete grandes dives del sieglu XX, ente elles, Coco Chanel y Maria Callas, y Reines Maldites (2014) onde s'amuesa'l llau más humanu y menos conocíu de muyeres como la Emperatriz Sissi o María Antonieta, condergaes a soportar la pesada carga de les sos corones. El so últimu llibru hasta la fecha ye Divina Lola (2017), nel qu'afaya l'apasionante hestoria d'Elisabeth Gilbert, la irlandesa qu'asonsañó ser una baillarina andaluza llamada Lola Montes, y qu'encandiló al mundu cola so arrampladora guapura.

En 1982, con apenes 20 años y entá estudiante de periodismu, decide viaxar a Centroamérica pa trabayar como reportera de guerra. Percuerre Nicaragua, Honduras y El Salvador realizando dellos reportaxes nos campos de refuxaos y reflexando nes sos fotografíes, entós en blancu y negru, la vida de los indios misquitos en Nicaragua y la situación de los refuxaos salvadoreños n'Hondures. Tres esta dura esperiencia, decide siguir viaxando como reportera pel mundu, pero a partir d'entós va facer fotografiando en color, y dedicándose principalmente, a realizar reportaxes sobre la situación de les muyeres nos países en víes de desenvolvimientu, y fotografiando les señes d'identidá de los pueblos indíxenes (mayes, indios amazónicos o tribus del norte de Tailandia), temes nos que s'especializó nos últimos diez años.

Al añu siguiente, 1983, viaxa per primer vegada a África, a Guinea Ecuatorial, onde permanez tres meses na ciudá de Evinayong, nel interior de Ríu Muni, realizando un ampliu reportaxe sobre la vida de los cooperantes españoles na antigua colonia española y la vida de les muyeres nes aldegues de les zones rurales.

En 1985 torna a África, nesta ocasión al antiguu Zaire, actual República Democrática d'El Congu, onde permanez nueve meses nel hospital de Buta trabayando como Intendente de la Cooperación Sanitaria Española. Naquel viaxe, atraida pola figura de la primatóloga Dian Fossey, visita nos montes Virunga a los últimos gorilas de monte y realiza un estensu reportaxe de la rexón lo mesmo que de los parques naturales más importantes del país.

A esti viaxe siguiránlu otros más pol continente africanu, en busca de los escenarios de les grandes esploraciones europees del sieglu XIX. En 1987 viaxa a Senegal dellos meses, vive una temporada na isla de Gorée, frente a les mariñes de Dakar, dedicada a fotografiar la isla y a los descendientes de los esclavos africanos que d'ende partíen escontra América. Coles mesmes realiza una investigación antropolóxica sobre les muyeres llamaes Signares, qu'habiten Gorée y la ciudá de Saint Louis. Tamién percuerre la rexón de la Casamance onde s'agospia nes llamaes cases impluvium d'adobe y fotografia la so orixinal arquiteutura a puntu de sumir.

En 1993 percuerri Uganda, Tanzania y Kenia en busca de los mitos blancos del continente negru. Acompáña-y l'escritor y viaxeru Javier Reverte. Mientres esti viaxe, y nos cuatro meses siguientes, convidada pol gobiernu d'Uganda, esplora les mítiques fontes del Nilo Blanco, los tabayones Murchinson, y los escenarios que nel sieglu XIX percorrieron los más famosos esploradores británicos de la talla de Richard Francis Burton, Speke o Henry Morton Stanley. Tres esti viaxe va publicar un bon númberu d'artículos sobre dichos esploradores decimonónicos, y bien especialmente sobre les sos esposes, escaecíes pola hestoria, que tanto-yos ayudar a formar parte d'ella. Destaquen Isabel Burton, Florence Baker o Mary Livingstone.

Nel continente americanu, realizó un bon númberu de reportaxes en Costa Rica, Nicaragua, Honduras y Panamá. En 1986 viaxó a l'Arxentina, y mientres un añu vivió nesti país viaxando dende la Patagonia al sur, a Salta. A lo llargo de la so estancia nesti país viaxó a Tierra del Fueu y na ciudá de Ushuaia fixo realidá unu de los sos suaños: viaxar en veleru a Cabu de Fornos, tres una travesía realmente dura y a bordu d'un veleru propiedá del que fuera capitán del Calypso –el barcu del célebre Jacques Cousteau-, Jean Paul-Bassaget consiguió circunnavegar el Cabu de Fornos y realizar un gran reportaxe d'esta rexón afarada, fértil en naufraxos y lleendes.

Poco tiempu dempués viaxa a Colombia, onde permanez cuatro meses percorriendo'l país, y bien especialmente, la rexón de La Guajira, na frontera con Venezuela. Ellí fotografia los escenarios lliterarios qu'inspiraron al escritor Gabriel García Márquez. Cartagena de Indias, les islles de Providencia y San Andrés, van ser el motivu d'otru de los sos artículos sobre'l Caribe y los sos habitantes descendientes de los esclavos negros.

En 1997 casar na aldega maya de Zinacantán nel Estáu de Chiapas en Méxicu, y na actualidá tien un neñu de 13 años que yá viaxó con ella en delles ocasiones a los sos países favoritos, Méxicu, Marruecos y Tailandia.

Namorada del continente asiáticu, a partir de 1990 empezó a percorrer, ente otros países, Sri Lanka (l'antiguu Ceylán), y sobremanera la rexón norte de Tailandia onde pasó llargues temporaes conviviendo coles tribus de los montes y fotografiando los sos rituales y rica vistimienta.

Lliteratura editar

Collaboró en distintos proyeutos editoriales, ente ellos el llibru Los peores viaxes de la nuesa vida (Plaza & Janés), y nestos últimos seis años dedicóse a rescatar del olvidu a les grandes viaxeres y esploradores de la hestoria, publicando tres llibros de gran ésitu, y dando a conocer n'España les fazañes, de les más grandes viaxeres britániques del sieglu XIX:

Viaxeres desacobardaes y aventureres, prologáu por Manu Leguineche, ye un ensayu que recueye les estraordinaries aventures de les más famoses viaxeres de la hestoria del continente africanu, dende les pelegrines a los esploradores.Llogró gran espardimientu y punxo de moda la lliteratura femenina de viaxes n'España.

reines-de-africa Les reines d'África ye un homenaxe a les muyeres que percorrieron el continente africanu dende'l sieglu XlX a principios del XX. El llibru foi un ésitu de ventes y foi traducíu a dellos idiomes.

dames-de-orienteLes dames d'Oriente, grandes viaxeres pelos países árabes, axunta siete biografíes sobre grandes esploradores y viaxeres de los sieglos XIX y XX, na so mayoría britániques, que percorrieron Oriente Próximu atraíes pel mundu árabe.

Cautiva en Arabia ye la so primer biografía, dedicada a la condesa Marga d'Andurain, espía y aventurera n'Oriente Próximu, y que foi traducida al portugués nel 2010.

dives rebalbes Dives Rebalbes. Nél ocúpase de les vides de siete icono de la rebeldía femenina del pasáu sieglu: Maria Callas, Coco Chanel, Wallis Simpson, Eva Perón, Barbara Hutton, Audrey Hepburn y Jackie Kennedy.

Reines Maldites.Asina fueron y asina vivieron seis reines llexendaries tan estraordinaries como desconocíes, anque infinidá de películes y noveles amosárennos el so llau más glamuroso. La emperatriz Sissí, Alejandra Romanov, Cristina de Suecia, Eugenia de Montijo, Victoria d'Inglaterra y María Antonieta; enséñanos el so llau más humanu, lo que la hestoria oficial nun cuntó d'elles. Escéntriques, caprichoses, comprometíes, beates, rebalbes, ambicioses, valientes... Dalgunes tuvieron un final tráxicu que les convirtió en lleenda; otres fueron testigos d'esceición del ocaso del so imperiu, pero toos elles fueron -más allá del luxu y el rellumanza de cortar- muyeres de carne y güesu que nun pudieron escoyer el so destín. Estes son les apasionantes hestories de seis reines inolvidables.

Divina Lola. Nin se llamaba Lola Montes nin yera española pero encandiló a toa una dómina cola so arrampladora guapura y pasional temperamentu. Baillarina, aventurera y cortesana, la so vida foi una socesión de viaxes, escándalos y escentricidaes. Faciéndose pasar por baillarina andaluza, debutó nos teatros más importantes del mundu anque'l so talentu artístico dexaba enforma que deseyar. Pero nada torgó que la irlandesa Elisabeth Gilbert, el so verdaderu nome, trunfara en tou lo que fizo. Xaciar colos lliteratos, políticos, músicos y aristócrates más célebres de la dómina, como Alexandre Dumas, Honoré de Balzac y George Sand. Casar en trés causes y tuvo una llarga llista d'amantes, ente ellos el compositor Franz Liszt con quien vivió una apasionáu romance. Y, sobremanera, namoró al rei Luis l de Baviera, quien la nomó condesa de Landsfeld. Pol so amor viose obligáu a abdicar en 1848. Divina Lola treslládanos a escenarios exóticos y remotos, dende'l so Irlanda natal hasta la maxa de la India; a ciudaes como París, Londres, Munich, onde esllumó coles sos dances españoles», y a les peligroses tierres de California y Australia onde vivió como una desacobardada pionera.

Otros trabayos: prensa, radio y televisión editar

Con tan solo 24 años debutó ante les cámares de Televisión española presentando'l programa Plató vacíu (1986), un magacín con música y entrevistes.

Darréu collaboraría con Jesús Hermida y María Teresa Campos en A la mio manera (1989-1990) y Esta ye la so casa (1990-1991), respeutivamente.

Hasta qu'en 1993 foi contratada por Telemadrid, onde presentó'l programa de crónica negra, Asocedió en Madrid (1993-1994). En 1997, na mesma cadena dirixó l'espaciu de testimonios presentáu por Gemma Nierga Falando con Gemma , en 1998 el programa d'alderique Tou depende, con Jordi González y en 2000 un espaciu similar Quédate conmigo, con Ely del Valle para Telecinco.

Na actualidá tien una columna d'opinión mensual titulada Ente Nós nel suplementu femenín Muyer de Güei. Tamién escribe series de biografíes na revista Hola -Aventureres de Película, Vides Rebalbes y Muyeres de Lleenda- y vive entornada na escritura.

Premios editar

En trés causes ganó'l premiu Pluma de Plata, concedíu pola Secretaría de Turismu de Méxicu al meyor artículu escritu sobre esti país en prensa española. En 2003 recibió del gobiernu de Tailandia – Ministeriu de Turismu- el premiu “Friend of Tailand" (Amigu de Tailandia) pol espardimientu d'esti país asiáticu n'España. Ye la primer periodista española en llograr esti premiu, y la única hasta la fecha.

Esposiciones editar

Como fotógrafa realizó n'España delles esposiciones fotográfiques: Los Fíos del Maíz (l993), sobre la vistimienta y rituales mayes; y Oaxaca: El País de les Nubes (l994), alrodiu de los paisaxes y les xentes d'esti formosu estáu mexicanu.

Atraida pola cultura de los indíxenes mayes y los sos magníficos testiles, mientres más de diez años percorrió distintes aldegues de la rexón de los Cuchumatanes en Guatemala y los pueblos de les Tierres Altes de Chiapas, en Méxicu, fotografiando los sos rituales y la so rica vistimienta ceremonial. Realizó delles esposiciones sobre los Testiles Mayes en Barcelona y Madrid.

Referencies editar

  1. «rexistru d'autoridaes BNE». Consultáu'l 9 xunu 2020.
  2. URL de la referencia: https://sge.org/que-es-la-sge/junta-directiva/.

Enllaces esternos editar