Cuartu ye'l nome de la parte de la casa emplegada pal suañu, actos sexuales y el descansu del residente o ocupante. Na mayoría de los casos, dicha habitación vien acompañada por muebles de tipu personal o d'usu compartíu priváu (cama, escritoriu, armariu, etc.).

Cuartu
Historia y usu
Usu sueño (es) Traducir
rellación sexual
Cambiar los datos en Wikidata

Nun puede dicise con exactitú lo que se fai nesta habitación, les actividaes pueden variar dende dormir, lleer, ver la televisión, vistise, parolar con otru usuariu, reposar el cuerpu, o a cencielles aisllase un pocu del esterior. Esto porque depende puramente de cada usuariu n'especial.

En distintes cultures, los espacios usaos principalmente pa otres actividaes mientres el día convertir en cuartos mientres la nueche; ente que n'otres esisten cuartos específicos, que constitúin una parte importante de la casa, llar o vivienda.

Cuartos nos distintos llugares del mundu editar

En diverses rexones el cuartu conozse tamién como cuartu (Venezuela), recámara (Méxicu), habitación, pieza y alcoba.

Munches cases n'América del Norte y Europa tienen siquier dos cuartos, xeneralmente un cuartu principal (dedicáu a les cabeces de familia, como l'home y l'esposa) y unu o más cuartos pa los neños o güéspedes.

 
Cuartu con dellos muebles.

Los muebles y otros artículos presentes nos cuartos varien grandemente, dependiendo del gustu y de la tradición llocal. Por casu, un cuartu puede incluyir una o delles cames de formes y tamaños específicos (individual o de matrimoniu, lliteres, empotraes, etc.), aparadores, mesilles, unu o más armarios y una alfombra. Los armarios empotraos son menos comunes n'Europa qu'en Norteamérica; asina hai mayor usu de vestidores o d'armarios individuales n'Europa. Dellos cuartos tamién inclúin artículos tales como un tocador o escritoriu, una televisión y otros accesorios (tales como llámpares, teléfonu, espertador, etc.).

Delles habitaciones que pueden acomuñar al cuartu son:

  • Un vestidor o clóset "walk in", que dispón de diversos armarios pa guardar la ropa y espeyos pa vistise.
  • Un cuartu de bañu, tocador, váter, W.C. individual conectáu per una puerta col cuartu, anque tamién los hai con puerta al área común.

Conseyos útiles editar

 
Lluz nes persianes.
  • El cuartu tien de ser una habitación esterior por que pueda ser ventilada diariamente.
  • El meyor sistema p'aisllar un cuartu de la lluz esterior ye aprovilo de persianes. Sicasí, en munches cultures prescindir d'elles sistemáticamente.
  • Un bon aislamientu acústicu tamién resulta conveniente pa procurar un bon suañu.
  • La posición de les cames puede contribuyir a la potenciación del espaciu usáu como tal. Pa ello puédense usar diversos sistemes como camarotes, catres o cames plegables en casu d'habitaciones bien pequeñes o onde se precisa aforrar espaciu.
  • Los colores claros ayuden a dar amplitú al espaciu y lluminosidá. Tamién contribúin a xenerar sensaciones de tranquilidá y reposu.

Tipos de cuartos editar

Cuartu de matrimoniu. Tien de tenese en cuenta que la cama ye doble y ocupa un llugar mayor. Ye conveniente disponer de dos mesillas de nueche. Los cabezales y mesines de diseñu modernu son más práuticos que los clásicos. En cuenta de cabezal, otra opción ye una repisa p'asitiar oxetos. Si cuelguen unos cuadros enriba, va dase un aire más personal a el cuartu. Si disponer d'espaciu pa un vestidor, la zona más próxima al bañu ye'l llugar ideal p'allugalo. Ye interesante planiar estanteríes pa llibros, o un rincón onde lleer y trabayar.

Cuartu doble. Caracterízase porque tien dos cames: non siempres ye usáu por un matrimoniu, pue ser compartíu por dos hermanos o sirvir pa los invitaos. Los criterios del cuartu de matrimoniu pueden aplicase nésti. Meyor que tenga dos mesillas qu'una central. Encamiéntase que l'anchor de les cames seya amplia. Lliteres, cames n'alto o nial son perfectes opciones, pos ocupen menos espaciu y cumplen más funciones que les exentes.

Cuartu individual. Son espacios onde namái hai una cama d'una plaza. La decoración va depender de la persona que la ocupe. Pero, siempres ye recomendable la mesilla, mesa con siella pa trabayar y butaca pa lleer. L'armariu ye preferible que s'atope dientro. Almite cames con dosel o otres de llinies más rectes.

Cuartu estudio. Como cumple una doble función, el so resolución ye distinta a les anteriores. Tien De resultar cómodu pa trabayar, polo que si ye necesariu sacrifíquense dalgunes de les comodidaes de los pensaos namái pa dormir. La cama convertir nun elementu, una y bones la parte principal ye'l rincón de trabayu. N'habitaciones altes l'espaciu puede estremase en dos zones, con una tarima de madera que forme un altillo pa la cama y acutar la parte inferior pa estudiu, o al contrariu. Nel mercáu hai modulares pa les necesidaes d'esti tipu de cuartos.

Cuartu infantil. Los neños precisen sitiu pa xugar y amás p'almacenar xuguetes. Encamiéntase conxuntos de muebles a midida, o modulares qu'aprovechen l'espaciu. Cuando ye ñácaru, la cama sustituyir pol trubiecu. Almiten una decoración con más color y teles que los xuveniles.

Llume editar

 
Habitación con lluz tenue.

El llume del cuartu d'un llar tien de convidar al relajamiento y al bienestar. Por que un cuartu seya alcontradizu, precisa la flexibilidá que los distintos tipos de lluz pueden da-y. Distribuya'l llume por tola habitación acordies cola so utilidá y los sos vezos personales.

En cuartos considerar 50 lux pa lluz xeneral y 200 lux nes cabeceres de cames. Nun escaecer que los colores y materiales de los sos murios, pisos, cielos, cortines y moblame van contribuyir a una mayor o menor reflexón de la lluz. Los colores templaos acentuar con lluces incandescentes o halóxenes. Al ingresar a la cortil, tendrá de poder encender una lluz que-y dexe visualizar la totalidá del espaciu antes de dirixise a un llugar específicu. Como llume xeneral, considerar la posibilidá d'instalar una lluminaria con pedestal que dirixa la lluz escontra baxo o una columna con lluz escontra riba.

Otra alternativa, ye instalar una lluz xeneral de cielu sobre la base de focos allugaos cerca de los clósets o armarios.

Bien habitual y práuticu ye asitiar una llámpara enriba del velador. Con ella consíguese un ambiente templao y personal, pero nun ye bien práuticu pa la llectura.

Les llámpares de sobremesa suelen ser bien decoratives, pero si nun son abondo firmes y nun cunten con una bona base, van cayer con facilidá, especialmente a la hora del aséu.

Si gusta-y lleer na cama, ye preferible utilizar llámpares con pantalles y brazos articulaos a cada llau de la cama y con lluz incandescente. Esto va dexar afaer la lluz por que nun se reflexe direutamente sobre los llibros.

Si quier amenorgar los contrastes fuertes de lluz, instalar una lluz de fondu sobre los cuadros que tán sobre'l respaldu de la cama.

Tamién ye posible instalar llámpares de lluz bien tenue en casu de neños que sufren de nictofobia o fobia a la escuridá.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Ver tamién editar