Cueva del Pindal

cueva, Bien d'Interés Cultural

La cueva del Pindal ye una cueva prehistórica del norte d'España, que s'asitia nes proximidaes de la llocalidá de Pimiango (conceyu de Ribedeva), nel estremu oriental del Principáu d'Asturies. Tien una planta llinial na que s'estremen dos sectores: l'oriental, abiertu al públicu, y l'occidental, d'accesu acutáu. Esta cueva tien unes pintures rupestres conocíes yá dende 1908. Ta incluyida na llista del Patrimoniu de la Humanidá de la Unesco dende xunetu de 2008, dientro del sitio «Cueva d'Altamira y arte rupestre paleolíticu del Norte d'España» (n'inglés, Cave of Altamira and Paleolithic Cave Art of Northern Spain).[2] Amás ta declarada como bien d'interés cultural (RI-51-0000271) dende'l 25 d'abril de 1924.[3]

Cueva del Pindal
 Patrimoniu de la Humanidá UNESCO
Bien d'Interés Cultural
Cueva del Pindal (es)
cueva con arte prehistórico (es) Traducir
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
Conceyu Ribedeva
Coordenaes 43°23′51″N 4°31′58″W / 43.3975°N 4.532778°O / 43.3975; -4.532778
Cueva del Pindal alcuéntrase n'Asturies
Cueva del Pindal
Cueva del Pindal
Cueva del Pindal (Asturies)
Arquiteutura
Superficie 69,37 ha
Patrimoniu de la Humanidá
Criteriu (i) y (iii)
Referencia 310-006
Rexón Europa y América del Norte
Inscripción )
BIC RI-51-0000271[1]
Cambiar los datos en Wikidata

Xeoloxía editar

El sustratu xeolóxicu de la redolada data del Paleozoicu, atopándose roques cuarcíticas de la Formación Barrios (Ordovícicu), la socesión detrítica de la Formación Ermita (Devónicu) y les formaciones carbonataes de la Caliar d'Alba y Caliar de Barcaliente, sobre la cual desenvuélvese tol complexu cársticu.

Xeomorfoloxía editar

La xeomorfoloxía de la redolada de la cueva resulta de l'actuación de dellos procesos:

 
Interior de la cueva.
  • Mariñes. Reparar dos antigües plataformes de abrasión remanecíes por procesos tectónicos y/o descensu del mar que son la Rasa II de Pimiango (160 m), asitiada al norte y que s'asitia sobre la cuarcita de Barrios; y la Rasa I (50 m), asitiada al sur, que s'asitia sobre la caliar de Barcaliente.
  • Enchentes, qu'aniciaron l'apaición de cuenques y abanicos enchentes nel frente norte de la Rasa II de Pimiango.
  • De gravedá. Depósitos de gravedá (cayida de roques más reptación) qu'aniciaron derrubios nes fasteres de les cuenques enchentes y na zona del frente de la Rasa II de Pimiango.
  • Cársticos. Dolinas, rellenos de materiales insolubles de la caliar y un valle ciegu formáu por coalescencia de delles dolinas sobre la Rasa I de Pimiango, so la cual allúgase la cueva.

La esistencia de anisotropias (diaclasas, falles) favorez a la infiltración de les agües superficiales y de los calces próximos, que xuntes formen agües agresives qu'eslleen les roques de litoloxía carbonatada, xenerando asina cueves soterrañes.

La cueva del Pindal caracterízase principalmente por desenvolver formes fluviokársticas (destacando roof pendants), de gravedá (destacando los depósitos de colapsu) y de precipitación química según gran cantidá de espeleotemas (estalactites, estalagmites y columnes).

Pintures rupestres editar

La mayoría de les representaciones tán asitiaes nos paneles de la derecha de la cueva. Hanse documentáu en distintes investigaciones la esistencia de 13 bisontes, 8 caballos, una venada, un venáu y unos estiles aisllaos, un mamut y otres figures non reconocibles.

Esisten tamién abondosos signos de color coloráu como puntos, trazos, trazos paralelos y figures claviformes.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar