Cyprien Ntaryamira

políticu burundianu

Cyprien Ntaryamira (6 de marzu de 1955Mubimbi (es) Traducir – 6 d'abril de 1994Kigali), foi Presidente de Burundi dende'l 5 de febreru de 1994 hasta la so muerte cuando l'avión en que viaxaba foi abatíu.

Cyprien Ntaryamira
5. presidente de Burundi

5 febreru 1994 - 6 abril 1994
Sylvie Kinigi - Sylvestre Ntibantunganya
Minister of Agriculture of Burundi (en) Traducir

Vida
Nacimientu Mubimbi (es) Traducir6 de marzu de 1955
Nacionalidá Bandera de Burundi Burundi
Muerte Kigali6 d'abril de 1994 (39 años)
Causa de la muerte misil superficie-aire (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá Nacional de Ruanda
Oficiu políticuinxenieru agrónomu
Creencies
Partíu políticu Frente para la Democracia en Burundi (es) Traducir (dende 1986)
Burundi Workers' Party (en) Traducir (de 1979 a 1986)
Cambiar los datos en Wikidata

Ntaryamira nació na comuña de Mubimbi na zona de Mageyo, que forma parte de la provincia de Bujumbura Rural, no qu'entós yera'l territoriu del que les Naciones Xuníes fixeren responsable a Bélxica en réxime de fideicomiso. En 1972, tres una fallida rebelión Hutu tuvo que dexar el país, al igual qu'otros miles de hutus.

En 1982, Ntaryamira graduar en agricultura pola Universidá Nacional de Ruanda en Kigali. Nesti periodu fíxose políticamente activu en movimientos socialista. Volvió al so país natal en 1983 pa trabayar como funcionariu agrícola. Foi presu políticu sol réxime del Coronel Jean-Baptiste Bagaza por un curtiu periodu en 1985.

N'agostu de 1986 foi miembru fundador y direutor de política económica del partíu Frente pa la Democracia en Burundi (FRODEBU), apoderáu por hutus. El FRODEBU algamó'l poder tres les primeres eleiciones democrátiques en 1993, lo qu'acabó con una llarga historia de gobiernos de la minoría Tutsi y la Unión pal Progresu Nacional (UPRONA). El nuevu presidente Melchior Ndadaye nomó a Ntaryamira Ministru d'Agricultura.

N'ochobre de 1993, Ndadaye y los sos dos principales collaboradores fueron asesinaos, lo que provocó un bloquéu parllamentariu y la guerra civil. Nteryamira foi escoyíu presidente'l 5 de febreru de 1994 como solución de compromisu; yera un Hutu, pero consideráu moderáu na tradición de Ndadaye, ente que Anatole Kanyenkiko, una figura del UPRONA, foi nomáu primer ministru.

Esta solución duró poco tiempu, una y bones l'avión que conducía a Ntaryamira y al Presidente de Ruanda, Juvénal Habyarimana, tamién Hutu, estrellar en circunstancies entá non esclariaes cuando diba aterrizar nel aeropuertu de Kigali, choque na que dambos morrieron. Estes muertes provocaron el xenocidiu de Ruanda.

El 8 d'abril, Sylvestre Ntiybantunganya presidente de l'asamblea nacional y collaborador mientres enforma tiempu de Ntaryamira tomó'l poder.

Referencies editar