Sylvie Kinigi

política burundiana

Sylvie Kinigi (24 de payares de 1952Buxumbura), foi primer ministra de Burundi del 10 de xunetu de 1993 hasta'l 7 de febreru de 1994, y Presidenta interina ente'l 27 d'ochobre de 1993 hasta'l 5 de febreru de 1994, la primera y hasta la fecha la única muyer n'ostentar dambos cargos.[1]

Sylvie Kinigi
presidenta de Burundi

27 ochobre 1993 - 5 febreru 1994
François Ngeze - Cyprien Ntaryamira
Prime Minister of Burundi (en) Traducir

10 xunetu 1993 - 7 febreru 1994
Adrien Sibomana - Anatole Kanyenkiko
Vida
Nacimientu Buxumbura24 de payares de 1952 (71 años)
Nacionalidá Bandera de Burundi Burundi
Estudios
Estudios Universidá de Buxumbura
Oficiu política
Creencies
Partíu políticu Xunión pol Progresu Nacional
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Kinigi nació en 1953 nel senu d'una familia tutsi nel campu de Burundi. El so padre yera un mercader y la so madre cultivaba la tierra y caltenía el llar. Sylvie ye la tercera de seis fíos. La mayor yera muyer y tuvo qu'ayudar a la so madre, pero Sylvie foi matriculada nun colexu belga pa neñes, que yera alministrada por monxes. Recibió educación primaria y secundaria y dempués viaxó a la capital, Buyumbura, pa estudiar economía. A los 19 años casóse con unu de los profesores y tuvo cuatro fíos, pero siguió los sos estudios. Tuvo tamién comprometida na organización de les muyeres del partíu gobernante tutsi y consiguió que les lleis camudaren ya implementárense midíes económiques y sociales pa les muyeres. Encabezó'l grupu na capital y foi miembru de la xunta directiva nacional de la caña femenina. Dempués de que Kinigi graduar de la Universidá de Buyumbura, consiguió trabayu nel Bancu Central de Burundi y coles mesmes enseñaba na universidá. Nel bancu foi promovida y dióse-y la responsabilidá de la investigación y los estudios. En 1991, foi asesora del primer ministru y tuvo al cargu d'amenorgar gastos militares y llevar a cabu un programa de reforma económica.

Hubo conflictu armáu ente los hutus y los tutsis hasta 1993. Dempués les eleiciones fueron entamaes como transición a la democracia. Sorpresivamente el líder de la oposición Melchior Ndadaye, foi escoyíu Presidente de Burundi. Realizó un gabinete con dos tercios d'esti apoderáu polos hutus y el restu polos tutsis. Sylvie Kinigi aportó a Primer ministru. Esto yera parte d'un esfuerciu pa construyir unidá ente los dos grupos étnicos de Burundi — Ndadaye yera hutu, y deseyaba l'amenorgamientu de la hostilidá tutsi na so alministración nomando a una tutsi como Primer ministru. Kinigi declaró que la reconciliación sería la so más alta prioridá.[2]

El 21 d'ochobre, sicasí, el presidente Ndadaye y seis de los sos ministros fueron asesinaos por irsungentes tutsis. Esto dio l'entamu de la Guerra Civil de Burundi, españando una violencia étnica xeneralizada. Kinigi y otres altes autoridaes del gobiernu abellugar na embaxada francesa, y sobrevivieron al caos. Dempués d'unos cuantos díes, Kinigi llogró axuntar a 15 de los 22 ministros pa siguir gobernando, conducentemente siendo la presidenta interina. El so cargu viose reforzáu cuando Pierre Buyoya y Jean Baptiste Bagaza, ex-presidentes militares, dieron el so sofitu al gobiernu.

En xineru de 1994, el parllamentu escoyó a Cyprien Ntaryamira, ex-ministru d'agricultura, como Presidente pal restu del periodu que Ndadaye tenía de terminar. Como Ntaryamira yera hutu, nomamientu xeneró descontentu pa la mayoría de la población tutsi. Aun así, Kinigi reconoció a Ntaryamira como presidente, pero dimitió como primer ministru cuándo tea asumió'l mandu. Ella foi oxetu de crítiques, ataques y amenaces de tolos llaos y nun pasó enforma tiempu primero que dexara'l país. En febreru foi reemplazada por Anatole Kanyenkiko, otru tutsi.

A partir de 2004, Kinigi tuvo trabayando col Programa de les Naciones Xuníes pal Desenvolvimientu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar