Día Mundial de la Poesía

El Día Mundial de la Poesía ye tributu a la pallabra poética propuestu nel añu 2001 pola Unesco, celébrase cada 21 de marzu (equinocciu de primavera) col propósitu de consagrar la pallabra esencial y la reflexón sobre'l nuesu tiempu. Esti eventu que fortalez la cultura nel nuesu planeta realizar n'importantes capitales del mundu como París, Ámsterdam, Berlín y Bogotá. N'Europa ye llamáu Primavera de los Poetes y en Colombia la Común Presencia de los Poetes, por ser instituyíu pola Fundación que lleva'l mesmu nome, que trabaya dende va dos décades na promoción del universu poéticu n'Hispanoamérica.

Día Mundial de la Poesía
Día de celebración 21 de marzu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Con numberosos eventos y llectures múltiples realícense actos en diverses llatitúes del planeta pa celebrar tan importante eventu por esti xéneru de la lliteratura, por esa estrema forma de perceición de la vida. La UNESCO llanzó al mundu'l siguiente comunicáu pa responder por la conmemoración del día mundial de la poesía al instituyir esi legáu pal mundu:

«Rescampla qu'una aición mundial a favor de la poesía daría una reconocencia y un impulsu nuevu a los movimientos poéticos nacionales, rexonales, ya internacionales. Esta aición tendría de tener como oxetivu principal sostener la diversidá de los idiomes al traviés de la espresión poética y dar a los que tán amenaciaos la posibilidá d'espresase nes sos comunidaes respeutives.»

La importante celebración en Bogotá ye una de les más allegaes del mundu y cuenta con llectures de más de 20 poetes de reconocencia internacional y cola asistencia de cuatro centenares de persones que realicen un brinde pola poesía. En llugares emblemáticos de les más importantes ciudaes del mundu efectúense maratones poétiques celebratorias. En París (Vaca Azul y otros recintos), Berlín (Puerta de Brandeburgu), Bogotá (Ximnasiu Modernu), La Plata (Pasaxe Dardu Rocha), Bilbao (Café Boulevard de Bilbao), Ámsterdam, Méxicu, D. F., y L'Habana, onde los poetes axunten el 21 de marzu en parques y grandes auditorios pa dar a conocer la so voz fondo y visionario inspiraos na espera d'un mundu meyor pa toos, en Venezuela diversos grupos celebren esti día nun eventu que se llamó como Atentáu Poéticu Venezuela, nel cual distintes persones salen a les cais de les principales ciudaes del país a regalar la mayor cantidá de poemes posibles y realizar recitales bonales.

Celebración editar

El 15 de payares de 1999 la Conferencia Xeneral de la Unesco proclama'l 21 de marzu Día Mundial de la Poesía.[1]

La poesía ye una manifestación de la diversidá nel diálogu, de la llibre circulación de les idees per mediu de la pallabra, de la creatividá y de la innovación. La poesía contribúi a la diversidá creativa al cuestionar de manera siempres anovada la manera en qu'usamos les pallabres y les coses, y les nueses maneres de percibir ya interpretar la realidá. Por cuenta de les sos asociaciones y metáfores y a la so gramática singular, el llinguaxe poéticu constitúi, pos, otra faceta posible del diálogu ente les cultures.
Cada añu, el 21 de marzu, la UNESCO celebra'l Día Mundial de la Poesía y convídanos a cavilgar sobre'l poder del llinguaxe poéticu y el florecimientu de les capacidaes creadores de cada persona. Acordies cola decisión de la UNESCO, el principal oxetivu d'esta aición ye sofitar la diversidá llingüística al traviés de la espresión poética y dar la oportunidá a les llingües amenaciaes de ser un vehículu de comunicación artística nes sos comunidaes respeutives.
Per otra parte, esti Día tien como propósitu promover la enseñanza de la poesía; fomentar la tradición oral de los recitales de poéticos; sofitar a les pequeñes editoriales; crear una imaxe curiosa de la poesía nos medios de comunicación por que nun se considere una forma anticuada d'arte, sinón una vía d'espresión que dexa a les comunidaes tresmitir los sos valores y fueros más internos y reafitase na so identidá; y restablecer el diálogu ente la poesía y les demás manifestaciones artístiques, como'l teatru, la danza, la música y la pintura.

.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

UNESCO