Día Mundial del Retrete

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes decide designar el 19 de payares Día Mundial del Retrete.

Día Mundial del Retrete
Día de celebración 19 de payares
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

El 24 de xunetu de 2013 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 67/291 "decide designar el 19 de payares Día Mundial del Retrete nel contestu de la iniciativa Saneamientu pa Toos",[1] como parte d'una campaña de concienciación de la importancia del accesu sostenible al agua potable y a servicios básicos de saneamientu.[2]

Unos 2.500 millones de persones nun tienen accesu a instalaciones de saneamientu afeches, como retretes o letrinas. Esto trai unes consecuencies tráxiques pa la salú, la dignidá y la seguridá humanes, según pal mediu ambiente y el desenvolvimientu social y económico.
«Igualdá y Dignidá» ye la tema d'anguaño del Día Mundial del Retrete. L'oxetivu ye amosar l'amenaza de violencia sexual a la que s'enfrenten les muyeres y les neñes por cuenta de la falta d'intimidá, y tamién les desigualdaes presentes nel accesu al saneamientu. Polo xeneral, los retretes siguen ensin afaese a les necesidaes específiques de ciertos grupos de población, como les persones con discapacidá, los vieyos y les muyeres y neñes, que riquen instalaciones p'atender la so hixene mientres la menstruación.
Sol lema «NoPodemosEsperar», el Día Mundial del Retrete ye la ocasión pa llamar a l'acción y resaltar la imperiosa necesidá d'abandonar la práutica de la defecación al campu, especialmente nel casu de les muyeres y les neñes, quien son particularmente vulnerables.

Temes del Día Mundial del Retrete editar

Añu Tema Lema
2014 «Igualdá y Dignidá» «NoPodemosEsperar»

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar