Día de la Solidaridá colos Presos Políticos de Sudáfrica

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes proclama'l 11 d'ochobre como Día de la Solidaridá colos Presos Políticos de Sudáfrica.

Día de la Solidaridá colos Presos Políticos de Sudáfrica
Día de celebración 11 d'ochobre
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

El 9 de payares de 1976 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na so resolución 31/6 C proclama'l 11 d'ochobre como Día de la Solidaridá colos Presos Políticos de Sudáfrica.[1]

L'Asamblea Xeneral,
1. Condena al réxime racista de Sudáfrica pola so represión despiadada contra'l pueblu primíu de Sudáfrica y otros oponentes del apartheid;
2. Reafita la so solidaridá con tolos sudafricanos que lluchen contra l'apartheid y pol establecimientu del gobiernu de la mayoría, l'exerciciu del so derechu a la llibre determinación y los principios consagraos na Carta de les Naciones Xuníes;
3. Esixe la lliberación inmediata ya incondicional de toles persones encarcelaes o que la so llibertá foi acutada por haber participáu na llucha pola lliberación en Sudáfrica;
4. Proclama'l 11 d'ochobre Día de la Solidaridá colos Presos Políticos de Sudáfrica;
5. Pide al Centru contra l'Apartheid que, en consulta col Comité Especial contra l'Apartheid, intensifique la publicidá en pro de la causa de toles persones escorríes pola so oposición al apartheid en Sudáfrica.

Fin del apartheid editar

La lliberación de Nelson Mandela nel 1990, dempués de 27 años de prisión, y la socesiva eleición a xefe d'Estáu, decretaron el fin del apartheid.

Les eleiciones del 1994 determinaron la victoria aplastante del Congresu Nacional Africanu (CNA), col 62,65% de los votos, pero per debaxo del estragal del 66,7% (esto ye, los dos tercios) que dexaríen modificar la constitución y d'entós gobierna ininterrumpidamnete el país, primero con Nelson Mandela, dempués con Thabo Mbeki, y socesivamente con Kgalema Motlanthe. La Comisión pola Verdá y la Reconciliación, instituyida nel 1995, ocupóse d'axuntar testimonios sobre les violaciones de los derechos humanos y concedió l'amnistía a quién confesara bonalmente y dafechu los crímenes cometíos a les órdenes del gobiernu.

El Sudáfrica post-apartheid, añadiendo nueve llingües africanes, llevó'l total de los idiomes oficiales a once. Otru xestu del nuevu gobiernu foi l'abatimientu del arsenal sudafricano.

L'aniversariu de les eleiciones del 27 d'abril celébrase como un día festivu pal Sudáfrica, conocíu como Fiesta de la Llibertá.

El Sudáfrica del post-apartheid editar

Les condiciones de vida pa los negros, sicasí, siguen siendo bien difíciles. El gobiernu sudafricano tuvo qu'aceptar les polítiques neolliberales del Fondu Monetariu Internacional: fíxose cargu de pagar la delda internacional creada polos precedentes gobiernos, tamién privatizando munches empreses nacionales. Los servicios sociales (agua, educación, salú) nun son reconocíos a toos. Nes periferies urbanes los probes nun son inda ciudadanos a tolos efeutos.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.