Damán y Diu ye un Territoriu de la Unión na India. Mientres más de 450 años estos enclaves costeros nel mar Arábigu formaron parte de la denomada India portuguesa, xunto con Goa, Dadra y Nagar Haveli.

Damán y Diu
Alministración
PaísBandera de India India
ISO 3166-2 IN-DD
Tipu d'entidá Territorios de la Unión
Capital Daman
Nome oficial દમણ અને દીવ (gu)
Nome llocal દમણ અને દીવ (gu)
División
Xeografía
Coordenaes 20°25′37″N 72°51′00″E / 20.4269°N 72.85°E / 20.4269; 72.85
Superficie 122 km²
Llenda con Gujarat
Demografía
Población 243 247 hab. (2011)
Densidá 1993,83 hab/km²
Más información
Fundación 30 mayu 1987
daman.nic.in
Cambiar los datos en Wikidata

Goa, Damán y Diu fueron ocupaos pola República de la India el 19 d'avientu de 1961 na Guerra Lusu-India; Portugal nun reconoció la soberanía india nestos territorios hasta 1974. Los enclaves fueron alministraos como parte d'un solu territoriu hasta 1987, cuando Goa foi alzáu a la categoría d'estáu federáu (pradesh), dexando asina a Damán y Diu como Territorios de la Unión; cada enclave constitúi un distritu en sí mesmu.

El guyaratí y el maratí son los idiomes principales. Fálase hindi, inglés y esisten amás llingües criollas del portugués como la Língua da Casa (llingua de casa) en Damán y la Língua dos Velhos (llingua de los vieyos) en Diu. L'usu del portugués ye bien marxinal, y namái unos pocos habitantes d'edá avanzada falar con fluidez.

Damán editar

Damán (tamién conocida pola forma en portugués: Damão) ye un enclave na mariña occidental de la India, alcontráu na desaguada del ríu Daman Ganga, y arrodiáu pol distritu de Valsad (nel estáu de Gujarat) y pol mar Arábigu al oeste. El distritu cunta con una superficie de 72 km², y una población de 158.059 habitantes, amontada nun 83% ente 1991 y 2001.

La ciudá ye un centru industrial de relativa importancia. Ye famosa poles sos sableres, la so arquiteutura portuguesa, la so ilesia y pola guapura escénica de les ciudaes ximielgues de Nani-Daman y Moti-Daman, que allúguense en dambos márxenes del ríu Daman Ganga. La principal ocupación llaboral ye la pesca. La ciudá de Surat alcontrar al norte, y Bombay a unos 160 km al sur, sobre la mariña del mar Arábigu, nel estáu de Maharastra.

Damán foi ocupada polos portugueses en 1531, y foi oficialmente vencida a Portugal en 1539 pol sultán de Gujarat. Siguió siendo posesión portuguesa hasta que foi ocupada poles fuercies indies el 19 d'avientu de 1961.

Diu editar

Diu ye una islla alcontrada na mariña sur de la península de Kathiawar en Gujarat, dixebrada de tierra firme por una marisma. Cuenta con una superficie de 40 km², y una población de 44.110 habitantes. La ciudá de Diu atópase na punta Esti de la islla, y ye famosa pola so fortaleza y la so antigua catedral portuguesa. Ye tamién un importante centru pesqueru. La Fuercia Aérea India cuenta con una base na islla. El pueblu de Ghoghla, alcontráu en tierra firme, ye tamién parte del territoriu.

En 1535, Bahadur Shah, sultán de Gujarat, robló una alianza defensiva colos portugueses pa lluchar contra Humayun, emperador mogol, y dexó a los portugueses la construcción d'una fortaleza y una guarnición na islla. Sicasí, l'alianza llueu se rompió, y los sultanes realizaron dellos intentos fallíos por espulsar a los portugueses de la islla ente 1537 y 1546. La fortaleza, reconstruyida por Dom João de Castro dempués del sitiu de 1545, entá sigue de pies.

La islla foi ocupada pola India'l 19 d'avientu de 1961. Ye considerada una de les más belles ciudaes de la India. Ente los sos sitios d'interés inclúyense la sablera de Nagoa, una de los meyores del país. L'arquiteutura amuesa una fuerte influencia portuguesa.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar