Declaración Unillateral d'Independencia de Rodesia

La Declaración Unillateral d'Independencia (Unillateral Declaration of Independence n'inglés, embrivíu UDI) foi'l documentu pol que'l gobiernu de Rodesia del Sur declaró, el 11 de payares de 1965, el fin de la soberanía británica en dichu territoriu y l'independencia d'esti dominiu nel sur d'África sol nome de Rodesia.

Infotaula documentDeclaración Unillateral d'Independencia de Rodesia
Tipu Declaración Unillateral d'Independencia
Estáu República de Rodesia
Tema Declaración Unillateral d'Independencia
Creación 11 payares 1965
Cambiar los datos en Wikidata
La bandera de Rodesia, utilizada a partir de la so declaración unillateral d'independencia.

La declaración foi la culminación d'una llarga disputa ente'l gobiernu segregacionista de Rodesia del Sur y el Reinu Xuníu, siendo amás la primer vegada qu'una colonia británica rompía llazos cola metrópolis de forma unillateral dende la declaración d'independencia de los Estaos Xuníos, cuasi dos sieglos antes.

Tanto'l Reinu Xuníu, como la Mancomunidá de Naciones y les Naciones Xuníes consideraron la declaración unillateral de Rodesia como un actu illegal y establecieron sanciones económiques a dichu territoriu, siendo la primer vegada que fueron impuestes sobre un territoriu secesionista. Magar les sanciones y l'aislamientu cuasi total que recibió de la comunidá internacional (cola esceición del sofitu de Sudáfrica y Portugal), el gobiernu de Rodesia persistió cola so declaración y caltúvose como un estáu non reconocíu por más d'una década.

La declaración caltúvose vixente hasta 1979, cuando foi derogada pol nuevu estáu de Zimbabue-Rodesia, creáu tres los alcuerdos de paz que dexaron el fin de la guerra civil de Rodesia.

Antecedentes editar

 
Allugamientu de la colonia de Rodesia del Sur dientro del Imperiu Británicu n'África, escontra 1914.

Autonomía editar

Camín a la independencia editar

El gobiernu de Rodesia, que taba compuestu mayoritariamente por miembros de la minoría blanca (que formaba aproximao'l 5% de la población del territoriu), vía con indignación como otres colonies africanes menos desenvueltes avanzaben escontra la independencia, productu de los procesos de descolonización. Rodesia del Sur, que llevaba cuatro décades d'autogobiernu, intentó avanzar escontra la soberanía absoluta a empiezos de los años 1960, pero'l Reinu Xuníu refugar por cuenta de les polítiques discriminatories establecíes pol gobiernu autónomu del territoriu. Como condición pa la independencia, la metrópolis estableció la política de "Non a la independencia antes del gobiernu de la mayoría" (Non independence before majority rule n'inglés, embrivíu como NIBMAR). El gobiernu rodesio, en tantu, manifestar en contra d'apurrir el poder a los nacionalistes negros metanes crecientes tensiones raciales y el contestu políticu de la Guerra Fría.

La declaración editar

Les diferencies ente Harold Wilson, primer ministru británicu, y el so par rodesio Ian Smith amontar ente 1964 y 1965. Wilson manifestó que los términos en que s'algamar la independencia teníen de ser aceptables pola mayoría del país. Mientres Smith aportunó en qu'esto se cumplió, tanto'l Reinu Xuníu como los líderes nacionalistes blancos refugaron diches afirmaciones. N'ochobre de 1965, Wilson propunxo que ciertos poderes apurríos al gobiernu autónomu fueren retiraos col fin de protexer el futuru de la mayoría negra y empecipió una comisión investigadora. El gobiernu rodesio consideró dambos fechos como inaceptables y Smith, xunto al so gabinete, declararon la independencia. Ante la rebelión de Smith, el gobernador colonial Humphrey Gibbs removió del so cargu a tolos miembros del gobiernu. Sicasí, el gobiernu secesionista creó la figura del "Alministrador del Gobiernu" pa reemplazar a Gibbs.

Anque nengún país reconoció la UDI, la Corte Suprema de Rodesia consideró al gobiernu como llegal en 1968. Anque Smith orixinalmente declaró que caltendríen la llealtá a la monarquía británica, Rodesia convertir nuna república en 1970, nun intentu fútil de ganar reconocencia internacional. La declaración d'independencia desamarró una guerra civil ente'l gobiernu blancu y dos grupos nacionalistes negros pro-comunistes que yeren rivales ente sigo. Depués de dellos años de guerra, roblóse un alcuerdu de paz en 1978 ente'l gobiernu secesionista y dellos grupos rebalbos non militantes, que dexaron la creación de Zimbabue-Rodesia en xunu de 1979. Esti estáu, magar que dexó la incorporación de la comunidá negra nel gobiernu, nun satisfixo a les milicas rebalbes nin a la comunidá internacional. La guerra civil siguió hasta que la firma del Alcuerdu de Lancaster col que Zimbabue-Rodesia aceptó derogar la declaración d'independencia unillateral, n'avientu de 1979. Tres un curtiu periodu nuevamente como colonia británica, el territoriu rodesio algamó la so independencia como Zimbabue en 1980.

Referencies editar

Ver tamién editar