Dendropicos fuscescens

especie de páxaru

Dendropicos fuscescens[2] una especie d'ave piciforme de la familia Picidae que vive nel África subsaḥariana. Alcuéntrase bien estendíu pela mayoría de los países africanos al sur del Sahel y apaez nuna amplia variedá de hábitats,[3] dende'l monte trupu a la carba espinosa.

Dendropicos fuscescens
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Piciformes
Familia: Picidae
Xéneru: Dendropicos
Especie: D. fuscescens
(Vieillot, 1818)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

 
Machu de la especie nun árbol

Al igual qu'otros picatueros, esta especie tien un picu recto y apuntiao, y una cola ríxida p'apurrir sofitu contra los tueros de los árboles. Tien una llarga llingua retráctil que puede llanzar pa prindar inseutos.

Esta ave mide de 14 a 15 cm de llargor. Tien la forma típica de los carpinteros, colos sos partes cimeros de color oliváceo opacu, con llixos blancos. El so obispillo ye de color canela. Los sos partes inferiores son blanques llixeramente veteadas en negru, y presenta una bigotera negra. El so frente y la parte frontera del pileu son pardos. Al igual que n'otros carpinteros, el patrón de color de la cabeza varia cola edá y el sexu. El machu tien la parte posterior del pileu y la nuca coloraos, la fema tien la parte posterior del pileu escura y la nuca negra, ente que los machos xuveniles tienen la parte posterior del pileu coloráu y la nuca negra. Tienen un pequeñu moñu que se eriza cuando l'ave ta escitáu.

La subespecie d'África Occidental tien aspeutu distintu. Tien la cara y el cazu llistaes, y el color de fondu de les partes inferiores ye crema amarellentáu. Los sos partes cimeros son d'un verde más intensu (sacante nel estáu xuvenil que tien un color más débil), y los sos llixos son más escases y amarellentaes.

Comportamientu editar

Al igual que los démás picatueros, esta especie ye Insectívora. Añera en buecos nos árboles.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2012). «'Dendropicos fuscescens'» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.1. Consultáu'l 14 d'avientu de 2012.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Séptima parte: Piciformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 49 (1):  páxs. 121-125. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_49_1_septimo.pdf. 
  3. Mapa de distribución en UICN

Enllaces esternos editar