Descensu Internacional y Fluvial de la Cai de Galiana

El Descensu Internacional y Fluvial de la Cai de Galiana ye un popular fiesta que se celebra mientres el Antroxu d'Avilés, Principáu d'Asturies na xornada del sábadu, nel mes de febreru. L'actu, de calter multitudinariu, convirtióse en referencia del antroxu avilesín, bien carauterísticu y diferenciador ente tolos antroxos del norte. El festexu consiste na fabricación d'unos singulares artiluxos que simbolicen unes embarcaciones que s'esmucen pela Cai Galiana y que saleen al traviés d'un mar d'espluma peles cais de la ciudá ente numberosu públicu que d'antiguo 'regaba' con cubos d'agua a los ciudadanos participantes. Anguaño'l Conceyu asitia bombes d'espluma y d'agua en distintos puntos de la cai. Los artiluxos compiten asina por consiguir los premios de la fiesta que va votar un xuráu según la orixinalidá, esfuerciu y puesta n'escena de les embarcaciones.

La fiesta editar

 
Descensu fluvial de Galiana (Avilés)

El Descensu Internacional y Fluvial de la Cai de Galiana algamó nel Antroxu de 2010 la so edición númberu 23 y ye que se convirtió nun clásicu de la programación d'Antroxu de la ciudá. El descensu, qu'asemeya un ríu d'espluma, realizar pol Conxuntu históricu artísticu d'Avilés. Empezando na Cai Galiana, cruciando al traviés de la cai San Francisco, la Plaza d'España, la Cai de la Cámara, José Cueto pa rematar nel aparcamientu de Les Meanes. Na última edición, participaron 16 artiluxos, dos menos qu'en 2009. Y ye que coles nueves midíes y condiciones entamaes pol Conceyu d'Avilés, yá queden lloñe los años nos que se cuntaben más de 200 participantes. A la fiesta, que se celebra'l sábadu d'Antroxu, allega ensame de públicu de les sos ciudaes vecines Xixón y Uviéu, polo que nesa xornada la ciudá ta atarraquitao. Hai quien rieguen a los participantes dende los altores, quien alleguen a esfrutar de los artiluxos y los más nuevos, que se somorguien nel mar d'espluma enfundados nunos carauterísticos chubasqueros o monos de colores.

La organización kululu editar

El festexu ta entamáu pola Conceyalía de festexos d'Avilés y pol Rei del Goxu y de la Faba del antroxu. Pal eventu, instalar en callar siete cañones que llancen grandes cantidaes d'agua y espluma. Los seis cañones que llancen la espluma tán asitiaos en dellos puntos de la cai Galiana. Unu frente a la entrada del Parque La Ferrera; otru frente al edificiu de Servicios Sociales; el terceru na esquina con plaza de Domingo Álvarez Acebal, frente al Conservatoriu de Música. Los otros trés van asítiase na cai San Francisco, al altor de la escalinata de la ilesia de San Nicolás de Bari, na plaza d'España y na parte alta de la cai de La Cámara. En total, disparen más de 40.000 llitros d'espluma. Na redoma del percorríu establez un dispositivu de seguridá compuestu por personal municipal y personal de sofitu contratáu al ciñu, según dotaciones d'ambulancia y Cruz Roja, p'atender posibles mancadures o golpes que puedan producise. Les midíes de seguridá fueren reforzaes va unos años al imponer una serie de restricciones pa la participación na fiesta. L'oxetivu primar la calidá, percima de la cantidá, y evitar l'escesivu esmadre ya incidentes que se taben produciendo. Asina, tán prohibíes les carroceríes de los coches, les cañes y los cartones, elementos más económicos y aparentes p'alzar la participación de los mozos. Ente otres midíes adoptaes, queda rigorosamente prohibíu, antes, mientres y dempués del percorríu, refundiar cualquier tipu de sustancies y oxetos que puedan causar mancadures o daños nes persones o nes coses. Amás, el conductor responsable del artiluxu tendrá de tar en condiciones favorables pal manexu d'ésti.

Participación editar

Na fiesta puede participar tou aquel que deseye siempres y cuando cumpla colos requisitos impuestos pola organización. Nel casu de los menores d'edá, estos tendrán d'apurrir una autorización paterna. Los intereados tienen d'indicar les midíes y los materiales y un croquis o dibuxu del artiluxu. L'altor de los artiluxos nun tien de superar los 4 metros nin tien de tener una distancia ente les sos exes mayor de 2,5 metros. Tien que disponer amás de ruedes y nun cuntar con motor. El Conceyu va apurrir amás un espaciu pa la construcción de les embarcaciones. Pa la participación tán prohibíos vehículos d'esguace o propulsados a motor, sacante aquellos que pol so especial volume o complexidá téunica, precisar a efeutos de frenada o direición. Tán prohibíos tamién los artiluxos decoraos o construyíos puramente con cañes, teles, papel o plásticu. En 2010, participaron 16 artiluxos.


Premios editar

 
'Avatallar' l'artiluxu ganador en 2010

El Antroxu d'Avilés parte un total de 6.000 euros en premios. El primer clasificáu recibe un total de 2.200 euros y el segundu 1.520 euros. El restu de categoríes parte'l restu del importe total.


Intereses editar

  • El ganador de 2010, l'artiluxu Avatallar amburóse una vegada rematáu'l descensu na redoma del estadiu de fútbol d'Avilés, causando dos mancaos (dos miembros de la mesma peña) que fueron treslladaos al Hospital Central d'Uviéu con quemadures de primer grau. La nave quedó totalmente xamuscada al producise un cortucircuitu llétricu que desencadenó'l fueu y consumió l'artiluxu, construyíu en gran parte de cartón-piedra.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar