Desiertu de Black Rock

El desiertu de Black Rock (inglés: Black Rock Desert, lliteralmente, 'desiertu [de la] Roca Negra') ye una rexón semiárida del interior de los Estaos Xuníos, parte de la Gran Cuenca, alcontrada nel estremu noriental del estáu de Nevada. Ocupa una superficie d'unos 2.590 km² y atópase a unos 160 km al norte de la ciudá de Reno.

Desiertu de Black Rock
Black Rock Desert (en)
Situación
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
EstaosBandera de Nevada Nevada
Tipu clima semiárido (es) Traducir
Asitiáu en Quinn River (en) Traducir
Coordenaes 40°52′59″N 119°03′50″W / 40.8831°N 119.0639°O / 40.8831; -119.0639
Desiertu de Black Rock alcuéntrase en los EE.XX.
Desiertu de Black Rock
Desiertu de Black Rock
Desiertu de Black Rock (los EE.XX.)
Datos
Superficie 2590 km²
Llonxitú 100 mi
Cambiar los datos en Wikidata

La rexón carauterizar poles sos carauterístiques paleogeológicas; por ser una área con importantes senderos históricos siguíos polos emigrantes pa llegar a California nel sieglu XIX (más de 120 km); por ser un llugar de los aficionaos a la cohetería y tamién pa establecer récores de velocidá en tierra (Mach 1.02 en 1997), como llugar alternativu a les salines de Bonneville del noroeste d'Utah. Tamién ye l'allugamientu del festival añal Burning Man.

L'área ta protexida ya incluyida nel Área de Caltenimientu Nacional Desiertu de Black Rock-Senderos de los emigrantes Cañón High Rock (Black Rock Desert-High Rock Canyon Emigrant Trails National Conservation Area).

Xeografía editar

La rexón del desiertu de Black Rock atopar nel noroeste del estáu de Nevada. Estiéndese aproximao unos 160 km en dirrección norte dende la pequeña ciudá de Gerlach, y ta delimitada pelos montes de Jackson, al este, y los montes Calico, al oeste.

El desiertu de Black Rock, perteneciente a la ecorrexón estepa arbustiva de la Gran Cuenca, ye una rexón semiárida de llechos de llava y sableres o pisos alcalinos. Atopar na seición norte de Nevada de la Gran Cuenca, siendo un llechu d'un antiguu llagu secu que foi un remanente del antiguu llagu Lahontan del Pleistocenu. La precipitación añal media (años 1971-2000) en Gerlach (estremu suroeste del desiertu) ye de aprox. 200 mm.[1] La Gran Cuenca —nomada por ser un conxuntu de cuenques endorreicas causaes por una xeografía na que l'agua nun puede fluyir pa escontra fora y permanez n'ella— ye una tierra montascosa ferruchada per cientos de cadenes montascoses, ensugada pol vientu y el sol, con cielos espectaculares y paisaxes de gran guapura.[2]

El desiertu de Black Rock ye parte de la Black Rock Desert-High Rock Canyon Emigrant Trails, un área de caltenimientu nacional (NCA, National Conservation Area), una unidá de la Oficina d'Alministración de Tierres (BLM, Bureau of Land Management) perteneciente al Sistema de Caltenimientu de Paisaxes Nacional (NLCS, National Landscape Conservation System). La NCA foi establecida pola llexislación nel añu 2000. Ye una combinación única de sablera ermu, estrechos cañones y zones montascoses.

Historia editar

Hai evidencies de que los seres humanos tuvieron nel desiertu de Black Rock dende aproximao 11.000 e.C. Nel añu 1300 e.C. la zona foi poblada pol pueblu paiute. La gran formación predresa negra foi utilizada como un puntu de referencia polos paiute y emigrantes posteriores que cruciaron la zona. El puntu de referencia ye un afloramientu cónicu compuestu por intercalaciones de caliares marines del Permianu y roques volcániques.[3] Na so base hai una gran fonte termal y praderíes cubiertes de yerba, siendo un llugar importante pa los que cruciaben el desiertu camín de California y Oregón. En 1843, John C. Frémont y la so partida fueron los primeros homes blancos que cruciaron el desiertu y la so ruta foi utilizada por más de la metá de los 22.000 buscadores d'oru que se dirixeron a California dempués de 1849. En 1867, establecióse Hardin City, una llocalidá de curtia duración con un molín plata (agora una ciudá pantasma).

Referencies editar

Enllaces esternos editar