Artículu revisáu

Dicires foi un programa que s'emitió pela canal A7. Tratábase d'un diccionariu audiovisual del asturianu que constaba de 120 microespacios con una duración d'ente 20 y 40 segundos, lo que permitía la repetición del programa cinco veces al día. El programa estrenóse en marzu del 2011 y emitióse nestos horarios: enantes de Mirasturies: el pasáu recién, a les 09:45; enantes de la primer edición de TPA Noticias, que principia a les 14.00; enantes del programa Conexión Asturias, a les 18:00; enantes de la segunda edición de TPA Noticias, que principa a les 20.30; y enantes de la tercer edición de TPA Noticias, que s'emite a les 00.30.

Dicires
Datos
País d'orixe España
Emisión
Emisora A7
Varios
Cambiar los datos en Wikidata

Dicires yera una producción de TPA en collaboración con Ediciones Trabe y contó col asesoramientu llingüísticu del escritor Antón García y la realización de Juan Tizón y Sofía Castañón. Cada programa incluyía esbilla de términos propios del asturianu y del gallegoasturianu. Les pallabres incluyíes taben escrites y pronunciaes n'asturianu y traducíes, al final de cada espaciu, al castellanu, inglés, árabe, rusu y chinu. Na parte final de cada episodiu delles cares pronunciaben nes sos llingües la pallabra asturiana a la que se refería'l spot.

Esta serie taba realizada n'alta definición y tenía un formatu reconocible qu'incluyía delles propuestes estilístiques onde cada pallabra definíase con una imaxe, una aición, un soníu, un diálogu, una suxerencia poética o una música. A la hora d'ilustrar les pallabres, combinábense imáxenes de dellos ambientes d'Asturies grabaes espesamente pa la serie: rural y urbanu, mineru y marineru, y mozu y adultu. Amás, l'espaciu quería apartase de los paisaxes típicos asturianos y potenciar la imaxe actual y moderna del país.


Referencies editar

Enllaces esternos editar