Direición Xeneral del Territoriu Marítimu y Marina Mercante de Chile

La Direición Xeneral del Territoriu Marítimu y Marina Mercante de Chile (DIRECTEMAR) ye un organismu de l'Armada de Chile, por aciu el cual l'Estáu yá nomáu procuru'l cumplimientu de les lleis y alcuerdos internacionales vixentes en rellación al territoriu marítimu chilenu, pa protexer la vida humana nel mar, el mediu ambiente, los recursos naturales y regular les actividaes que se desenvuelven nel ámbitu acuáticu de la so xurisdicción, col propósitu de contribuyir al desenvolvimientu marítimu de Chile.

Historia editar

 
Gobernación marítima de Valparaíso a finales

En 1836, mientres el periodu presidencial de José Joaquín Prieto y del so ministru Diego Portales, dictóse la primera Llei de Navegación, onde s'otorgó al comandante xeneral de Marina, l'alministración del rexistru de buques nacionales, la esixencia de que los sos capitanes y dotaciones fueren chilenos, colo cual impúlsase la creación d'una Marina Mercante Nacional. Al añu siguiente, el mesmu Portales entama ente otros el Ministeriu de Guerra y de Marina.

El Departamentu de Guerra encargar de los aspeutos militares; y al de Marina asígna-y responsabilidaes y atribuciones pa regular tola actividá marítima del país, cuantimás lo referente a caltenimientu y arreglu de los puertos y el so Policía; la policía de los buques y de la navegación de cualquier clase de barcu de bandera chilena, l'atención de faros, boyes y señales destinaes a la seguridá tantu na entrada y salida como na permanencia de les naves nos puertos, etc.

En 1848, aprobóse y promulgó la Llei qu'afitaba'l territoriu marítimu de la República, que creó 11 gobernaciones marítimes en Chile, dependientes del comandante xeneral de Marina.

Amás, en dicha llei definieron los esllindes xurisdiccionales pa les atribuciones de les autoridaes encargaes de velar pola seguridá de les naves a lo llargo del mariniega. Naz asina la Direición y Mandu del Territoriu Marítimu, entós concebíu como un únicu departamentu.

En 1953, a esti organismu dáse-y la categoría de serviciu públicu, identificándose tanto a los sos axentes públicos (direutor xeneral, gobernadores y subdelegaos marítimos, práuticos, inspeutores y xente de mar), como al remanar d'estos en pos de les sos funciones. El 21 de mayu de 1978, promúlgase la "Llei de Navegación", reemplazando a l'anterior que tenía cien años, lo qu'introdució nueves ya importantes concepciones xurídiques na llexislación marítima chilena y asignó nueves funciones al Serviciu de la Mariña.

Esta Llei define a l'Autoridá Marítima chilena reconociendo como tal al direutor xeneral, a los gobernadores marítimos y capitanes de puertu; asigna la representación oficial del Estáu n'asuntos marítimos ya incorpora funciones pa la preservación de la ecoloxía del mar. Entrega amás la so actual denominación: Direición Xeneral del Territoriu Marítimu y de Marina Mercante.

Funciones editar

Una de les atribuciones llegales de la DIRECTEMAR, ye velar pola seguridá de la navegación y pola proteición de la vida humana nel mar, controlando'l cumplimientu de les disposiciones nacionales ya internacionales sobre estes materies.

Nesti ámbitu concéntrense toles aiciones que desenvuelve l'organismu por que les actividaes marítimes realícense acordies cola normativa: inspeición de naves, deportes náuticos, personal marítimo, concesiones marítimes, señalización marítima, terminales marítimos y puertos, siempres cautelando los intereses marítimos col propósitu de contribuyir al poder marítimu del país.

Tamién-y pertenez a esti organismu efectuar toles aiciones que tengan como propósitu caltener los recursos hidrobiológicos que s'atopen n'agües de xurisdicción chilena y alministrar el cantu costeru, guardando los trataos de proteición del mediu ambiente marino y mariniega que Chile suscribió.

Referencies editar

Enllaces esternos editar