Documentalista

bibliotecariu especialista en ciencies de la documentación

Los documentalistes son profesionales que tán formaos para xestionar la información dientro de les organizaciones, independientemente del soporte nel que s'alcuentre (por eso los documentos son fontes d'información audiovisual). Tienen conocimientu de les carauterístiques y los distintos tipos de documentos que s'alcuentren nos distintos soportes (papel o dixital) y formatos. Amás, son capaces d'analizar, afitar y ameyorar los fluxos d'información d'organización pa enantar la productividá. La so formación tenta ser interdisciplinar, polo que los documentalistes tienen una gran capacidá d'adautación énte les nueves situaciones y necesidaes de les organizaciones.

Les funciones que pueden desempeñar dientro de les organizaciones pasen pola evaluación y l'analís de la cadena documental (seleición, procura, realización del analís documental y organización de los depósitos informativos), la busca y recuperación d'información, la edición de productos documentales —resumes d'índices o de prensa—, el tratamientu continuu de la información documental; amás de saber planiar y xestionar la ellaboración d'informes, memories y estadístiques.

La formación d'un documentalista puede adquirise na universidá, onde tomen conocimientos y habilidaes en documentación para la xestión de la información. Pa dedicase a la planificación de centros y unidaes que se dediquen al tratamientu de la información nos centros de documentación o centros d'investigación.

El tratamientu y la xestión de la información documental histórica (en distintos soportes) ye xera, na mayoría de los casos, de los historiadores especializaos en documentación (d'importancia fundamental pa la investigación histórica y l'historiografía).

Referencies editar

Enllaces esternos editar