Dumbarton Oaks ye una casona del sieglu XIX, d'estilu federal nel barriu de Georgetown en Washington D.C. Anguaño alluga la Coleición y Biblioteca d'Investigación Dumbarton Oaks, un centru pal estudiu del imperiu bizantín, estudiu precolombín y la historia del paisaxismu. El centru publica la revista académica Dumbarton Oaks Papers, amás d'otros llibros nos sos trés principales árees d'estudiu.

Dumbarton Oaks
mansión (es) Traducir, biblioteca d'investigación, institutu d'investigación, muséu y editorial académica (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Distritu federal distritu de Columbia
Ciudá Washington DC
Coordenaes 38°54′51″N 77°03′48″W / 38.9142°N 77.0633°O / 38.9142; -77.0633
Dumbarton Oaks alcuéntrase en los EE.XX.
Dumbarton Oaks
Dumbarton Oaks
Dumbarton Oaks (los EE.XX.)
Historia y usu
Apertura1940
Dueñu Universidá de Harvard
Instalaciones
Formáu por Dumbarton Oaks gardens (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
La casona Dumbarton Oaks.

Historia de la casa editar

La casona construyir en 1800. En 1920 mercar Robert Woods Bliss y la so muyer Mildred Barnes Bliss. El señor Bliss foi mientres enforma tiempu miembru del cuerpu diplomáticu de los Estaos Xuníos. Pela so parte, la so muyer foi una gran coleicionista d'arte. A la casona añadiéronse-y partes de dellos arquiteutos, ente ellos de Philip Johnson. En 1944 en Dumbarton Oaks tuvo llugar la Conferencia Dumbarton Oaks, una xunta internacional que sentó les bases pa la creación de les Naciones Xuníes.

Coleición editar

 
Hestia llena de Bendiciones. Exiptu (sieglu VI). Tapiz.

A lo llargo de la so vida, los Bliss xuntaron una gran ya importante coleición d'oxetos y llibros, que la allugaron en Dumbarton Oaks. En 1940 donaron la coleición según la casa y los sos terrenes axacentes pa crear la Coleición y Biblioteca d'Investigación Dumbarton Oaks, y que sería alministrada polos fideicomisarios de la Universidá de Harvard. La institución dedicóse nun principiu namái a los estudios bizantinos, pero'l so algame ampliar pa incluyir los estudios precolombinos y el paisaxismu.

La biblioteca de Dumbarton Oaks contién más de 100.000 volumes. Hai un grupu de sabios y eruditos que trabayen equí, amás de 40 beques que s'otorguen a sabios d'otros llugares por que puedan trabayar cola coleición.

Dumbarton Oaks emprestó'l so nome a unu de los trabayos más importantes d'Igor Stravinsky. El señor Bliss pidió-y a Stravinsky que compunxera un conciertu pal so 30 aniversariu de boda en 1938. La resultancia foi'l Conciertu en Mi bemol para orquesta de cámara conozse tamién como'l conciertu de "Dumbarton Oaks".

Xardinos editar

Hai unes 4 hectárees (10 acres) de xardinos nel terrén de Dumbarton Oaks, diseñáu ente 1922 y 1947 pola gran paisaxista Beatrix Farrand en collaboración cola señora Bliss. Los xardinos tán constituyíos por una serie de terraces construyíes na fastera posterior de la casa, y coles otres árees creaes de forme informal. Los xardinos inclúin el Star Garden (Xardín d'Estrella), el Green Garden (Xardín Verde), la Beech Terrace (Terraza de la Faya), la Urn Terrace (Terraza de la Urna), el Rose Garden (la Rosaleda), la Arbor Terrace (Terraza del Árbol), la Fountain Terrace (Terraza de la Fuente), la Lover's Lane Pool (Piscina del Senderu de los Amantes), la Pebble Terrace (Terraza de Quixarros), el Camellia Circle (Plaza de la Camelia), el Prunus Walk (Camín de Prunus), la Cherry Hill (Llomba de la Zrezal), la Crabapple Hill (Llomba de Mazanes), la Forsythia Hill (Llomba Forsitia) y la Fairview Hill. Toos tán abiertos al públicu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar