Edith Matilda d'Escocia (circa 1080Dunfermline – 1 de mayu de 1118Palaciu de Westminster), foi reina consorte d'Inglaterra ente los años 1100 y 1118. Dempués de la so muerte, ye recordada con apellativos como "Matilde la Bona Reina" o "Matilde de Bendita Memoria".

Edith d'Escocia
abadesa

Vida
Nacimientu Dunfermlinecirca 1080
Nacionalidá Reinu d'Escocia
Muerte Palaciu de Westminster1 de mayu de 1118 (37/38 años)
Sepultura Abadía de Westminster
Familia
Padre Malcolm III de Escocia
Madre Margarita de Escocia
Casada con Enrique I de Inglaterra (es) Traducir (1100 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Dunkeld (es) Traducir
Oficiu rexenta
Cambiar los datos en Wikidata

Segunda de les fíes de Malcolm III Canmore, rei d'Escocia, y de la so segunda muyer, Santa Margarita Atheling. A los seis años d'edá (1086), ella y la so hermana María fueron unviaes al monesteriu de Ramsey, onde fueron educaes pola so tía materna, Cristina Atheling, que yera l'abadesa d'esi llugar.

Al xubir al tronu inglés Enrique I en 1100, decide casase y atopa n'Edith la candidata ideal, por ser descendiente, per llinia materna, de los antiguos reis anglosaxones d'Inglaterra; asina, los eventuales fíos d'esta unión tendríen nes sos venes sangre normanda y anglosaxona, colo que se van unificar dambos llinaxes.

Pero desamarra'l discutiniu cuando s'asegura qu'Edith fadría los votos mientres la so estancia en Ramsey; la nueva princesa declara que nunca tomó'l velu, y si en dalgún momentu llegó a usalo foi por orde de la so tía Cristina, pa salvala de la lluxuria de los normandos", pero de momentu #refugar y refundió al pisu, siendo fuertemente reprendida pola abadesa. L'arzobispu Anselmo de Canterbury, ante quien Edith testificara, atopa esta declaración honesta y, como nun hai nenguna torga aparente, consiente'l matrimoniu.

Enrique I y Edith casáronse na abadía de Westminster, el 11 de payares de 1100, siendo l'arzobispu Anselmo el qu'efectúa l'enllaz. Edith ye coronada reina col nome de Matilde.

La nueva reina establez la so corte en Westminster, pero acompaña al so maríu nel so percorríu por toa Inglaterra en 1106-1107 y tamién visita con él el so ducáu de Normandía.

La so corte tuvo arrodiada de poetes y músicos, creciendo con ello la so popularidá, pos, amás, yera bien paecida a so madre, siendo una fervosa católica y ayudando a los más precisaos, como ella fizo n'Escocia. Coles mesmes, encarga a Turgot qu'escriba una biografía de la so madre, Santa Margarita.

El cronista Guillermo de Malmesbury descríbela llavando los pies de los menesterosos y besando les manes de los enfermos na ilesia en Cuaresma.

Morrió nel palaciu de Westminster, a los 38 años d'edá, siendo soterrada na abadía d'igual nome.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Matilde de Flandes
Reina Consorte d'Inglaterra
1100-1118
Socesor:
Adela de Lovaina