Editorial Gredos ye una editorial española de calter priváu perteneciente dende 2006 al Grupu RBA[1] y con sede en Barcelona, dedicándose a la publicación de llibros especialmente rellacionaos cola lexicografía, la filoloxía hispánica y el mundu grecollatín.[2]

Editorial Gredos
editorial
Llocalización
Sede Madrid
Direición España
Historia
Fundación1944
Fundador Julio Calonge
Hipólito Escolar
Valentín García Yebra
Organigrama
Dueñu RBA (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Foi fundada en 1944 por Hipólito Escolar, Julio Calonge, Severiano Carmona y Valentín García Yebra cola proposición de remediar la falta de llibros españoles científicos y d'estudiu. A toos ellos xuniríase darréu José Oliveira Bugallo, apurriendo la necesaria conocencia del mercáu editorial.

Gredos empecipió l'estene na so andadura editorial de la mano de los Clásicos Anotaos y Billingües, que afayaríen un mercáu nuevu: el de los testos escolares llatinos y griegos.

Los testos escolares dexaron a Gredos crear la Biblioteca Románica Hispánica, fundada y empobinada por Dámaso Alonso, na que publicaron les mayores autoridaes del campu filolóxicu y los próceres de numberoses escueles llingüístiques. La coleición completóse y arriqueció cola apaición de dos cima de la lexicografía, el Diccionariu críticu etimolóxicu castellán ya hispánicu de Joan Corominas y el Diccionariu d'usu del español de María Moliner.

Les coleiciones de Filosofía y Economía, según la Universitaria, nun tuvieron especial fortuna; la de Grandes Manuales perduró mientres unos años, en cuantes que la Historia del Arte de Juan José Martín González y la Historia de la lliteratura de Juan Luis Alborg supunxeron un gran ésitu.

Carlos García Gual convenció a Calonge y García Yebra de crear la Biblioteca Clásica, un compendiu de tol legáu clásicu grecollatín. Sebastián Mariner fíxose cargu de la selección de les obres llatines, hasta qu'a la so muerte asocediéron-y José Javier Iso y José Luis Moralejo. El mesmu García Gual ocupar de les griegues, qu'amás de los grandes nomes de l'Antigüedá incluyíen autores menores, pieces científiques y testos estrayíos de fontes marxinales como papiros, inscripciones o fragmentos. Compuesta por versiones ellaboraes ad hoc, hasta 2014 sumaben 411 volumes d'una coleición identificada pol so cueru azul escuru y el dibuxu de la cabra hispánica, obra de García Yebra, nel llombu.

Iniciatives de la última década fueron una llinia d'obres lexicográfiques arrexuntaes so la marca María Moliner; la Biblioteca Básica, qu'ufierta dellos títulos de la Clásica en formatu más afechiscu y a menor preciu; la Nueva Biblioteca Románica Hispánica, dirixida por Francisco Rico; la d'Estudios Clásicos, qu'axunta monografíes de los grandes clásicos; y la de Grandes Obres de la Cultura occidental.

La propuesta más ambiciosa de la nueva Gredos ye la so Biblioteca de Grandes Pensadores, 38 volumes lujosamente enllibraos, que recueyen obres filosófiques dende'l sieglu IV e.C. hasta'l presente.[3][4]

Premios editar

El Ministeriu d'Educación y Cultura concedió-y el Premiu Nacional al meyor llabor editorial cultural de 1996[5] como reconocencia espreso de la so llarga trayeutoria, y apocayá la Sociedá Española d'Estudios Clásicos dio-y el Premiu a la Promoción y Espardimientu de los Estudios Clásicos de 2006.[6]

Coleiciones editar

Biblioteca Lope de Vega * Escuela Lacaniana de Psicoanálisis

  • Diccionarios
  • Mente, Salú y Sociedá
  • Grandes Obres de la Cultura Clásicos Universales de Gredos
  • Biblioteca Grandes Pensadores
  • Biblioteca Básica Gredos
  • Biblioteca de la Nueva Cultura

Referencies editar

Enllaces esternos editar