El Cuervo de Sevilla

conceyu de la provincia de Sevilla (España)

El Cuervo de Sevilla ye un conceyu español de la provincia de Sevilla que pertenez a la contorna del Baxu Guadalquivir, n'Andalucía. Asítiase xusto na llende ente les provincies de Sevilla y Cádiz. Nel añu 2016, el conceyu cunta con 8.681 habitantes según l'INE. La so estensión ye de 31 km² y tien una densidá de 278,97 hab/km². Los sos coordenaes xeográfiques son 36º 51' N, 6º 20' O. Asítiase a una altitú de 63 metros, a 72 quilómetros de la capital de la provincia, Sevilla, y 52 quilómetros de Cádiz.

El Cuervo de Sevilla
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Sevilla
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de El Cuervo de Sevilla (es) Traducir ensin valor
Nome oficial Cuervo de Sevilla, El (es)[1]
Códigu postal 41749
Xeografía
Coordenaes 36°51′04″N 6°02′30″W / 36.851111111111°N 6.0416666666667°O / 36.851111111111; -6.0416666666667
El Cuervo de Sevilla alcuéntrase n'España
El Cuervo de Sevilla
El Cuervo de Sevilla
El Cuervo de Sevilla (España)
Superficie 31 km²
Altitú 63 m
Llenda con Lebrija y Xerez de la Frontera
Demografía
Población 8635 hab. (2023)
- 4329 homes (2019)

- 4281 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.44% de provincia de Sevilla
0% de Andalucía
0.02% de España
Densidá 278,55 hab/km²
Más información
Fundación 1946
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata
Términu municipal d'El Cuervo de Sevilla al respective de la provincia de Sevilla.

Toponimia editar

L'orixe del términu El Cuervo de Sevilla ye desconocíu anque esisten delles esplicaciones[2] al respeutu:

  • Teoría 1. Bandoleru: la primer teoría fai referencia a la esistencia d'un bandoleru moteyáu El Cuervo que frecuentaría la zona y más especialmente la Venta d'El Cuervo.
  • Teoría 2. El cuervu del posaderu: la segunda teoría referir al posaderu de la Venta d'El Cuervo que tendría (davezu nel so costazu) un cuervu que yera referíu polos viaxeros que paraben, dando por nome al llugar como la venta del cuervu.
  • Teoría 3. Condáu d'El Cuervo: referíu al repartimientu de les tierres en dómina moderna y daes al denomináu conde d'El Cuervo.
  • Teoría 4. Peñes del Cuervo: traslación de la denominación de les peñes cercanes.
  • Teoría 5. L'ave: faciendo referencia a la bayura d'esta ave na redoma.

De toes estes teoríes nun esiste prueba dalguna de los trés primeres. La primer referencia na zona col términu «Cuervo», concretamente «Cuervo», data de dómina medieval, polo qu'anularía la primer teoría automáticamente.

Historia editar

El Cuervo de Sevilla ye un pueblu de tránsitu, asitiáu na Carretera d'Andalucía (N-IV), que coneuta Madrid con Cádiz. Asítiase sobre la vía romana Augusta, siendo aprovechada nos sos oríxenes y na actualidá como vía de comunicación.

El Cuervo parte con Xerez de la Frontera y col términu municipal de Lebrija y cuenta, amás, con una importante rede de comunicaciones ya infraestructures.

Una parte de la so Historia ta venceyada a la so condición de pedanía de conceyu de Lebrija hasta que, a finales de los años 80, un movimientu popular reivindicó la so segregación, rematando'l 6 d'ochobre de 1992 cola declaración d'Independencia y la constitución del Conceyu'l 19 d'avientu d'esi mesmu añu.

Tamos, por tanto, ante un pueblu nuevu que foi creciendo y desenvolviéndose a caballu ente los sieglos XX y XXI, magar que guarda muertes históriques de dómina calcolítica y romana.

Les primeres evidencies arqueolóxiques del llugar faen referencia al Paleolíticu Inferior y al Paleolíticu Mediu. Nun va ser hasta'l Paleolíticu Cimeru cuando se produza un vacíu poblacional. Les evidencies volverán asocedese a partir de los entamos del Neolíticu con abondoso material apolazáu. La población va ser dende entós siguida y va llegar hasta los nuesos díes tal que apunten los arqueólogos lideraos por J. Ramos.[3]

Al pie de El Cuervo, na Sierra de Gibalbín esiste una ciudá romana y delles villes xunto a l'antigua "Vía Augusta", actual Nacional IV.

Mientres la Edá Media, esti nucleu de población yera conocíu como El Cuervo; el mesmu Alfonsu X El Sabiu mentar nos repartimientos de tierres nel añu 1274.

Falar d'El Cuervo de Sevilla, ye falar d'un pueblu amestáu a l'antigua calzada romana "Vía Augusta" y anguaño la vida del pueblu xira en redol a l'actual carretera Nacional IV. Como pueblo de camín ente distintes llocalidaes, nes cercaníes d'El Cuervo, creáronse construcciones que dexaben recargar, dormir y dar descansu a los viaxeros y los sos animales; éstes son conocíes como Cases de Postas y fueron el primer nucleu de población de la llocalidá. Entá cuando daten del sieglu XVIII, piénsase que les actuales construcciones tán asitiaes sobre otres más antigües.

La Casa de Postas ye, en materia de Patrimoniu Cultural, el monumentu más antiguu del conceyu. El so datación arquitectónica llévanos a plenu sieglu XVIII, alzándose sobre'l marxe derechu de la carretera N-IV, cuasi na llende de les provincies de Sevilla y Cádiz. El so usu, nos sos oríxenes, centrar nel repostaxe de les dilixencies que faíen el percorríu ente dambes provincies, conectándoles con Madrid. Yera pos parada obligatoria, tres munchos quilómetros, pa reponer les fuercies de los primitivos correos y viaxeros de les dilixencies, según pa camudar les caballeríes. Por ella pasaron personaxes pernomaos de la Historia d'España, como fueron los reis Carlos IV y Fernandu VII. Queda constancia de que na Casa de Postas agospióse la infanta María Luisa Fernanda de Borbón, que da nome al parque sevillanu de María Luisa.

La so arquiteutura puede definise como rural, entemez de Casa de Postas y Posada, bien al estilu de la dómina al cumplir la funcionalidad básica d'espaciu pal avituallamiento, el descansu de viaxeros y animales o l'intercambiu del tiru de los carruaxes. La composición arquitectónica conformar la yuxtaposición de llarpiabes de murios de mampostería, que teníen por función soportar pares de madera cubierta por una tablazón y texas. Apenes queden muertes d'aquella probable edificación orixinal, yá que la que güei heredemos aprovechó aquellos materiales pa, sobre ellos, llevantar un monumentu con una tipoloxía más representativa y acorde al afitamientu d'aquella parada, conocida como “el llugar”. Un llugar específicu, determináu por una encruciada de caminos marcada pola parada” necesaria nes rutes ente Cádiz y Sevilla escontra Madrid.

Na actualidá, tres una restauración fonda realizada ente los años 2009-2010, tresformóse nel Centru Cultural Casa de Postas. Un espaciu qu'alluga nel so interior el Teatru Municipal 'El Molín', la Biblioteca, según distintes estancies que caltienen la so denominación orixinaria: Patriu de Güéspedes, Patiu de Carruaxes y Sala de la Gañanía. Espacios, toos, onde se desenvuelven esposiciones, eventos educativos, culturales y festivales flamencos.

Como monumentu de camín sigue siendo parada de quien visiten el conceyu y quien, nel so caminar, pelegrinen al traviés de la Vía Augusta na so ruta pel Camín de Santiago escontra tierra de Compostela. Ye por eso que n'el so fachada atopa Estrella del Camín, elementu distintivu que refuerza la condición de pueblu de tránsitu d'El Cuervo de Sevilla.

Pol so calter de 'pueblu de tránsitu', el pueblu va configurándose alredor de la Nacional IV. La Venta de Santa Inés foi'l primer comerciu del pueblu, suministrando a los vecinos y cortixos de la zona gran parte de les sos necesidaes básiques. Los primeros habitantes del conceyu yeren inmigrantes que veníen de otres llocalidaes de la contorna, como Algodonales, Arcos de la Frontera, Bornos, Grazalema, Lebrija, pa trabayar nos cortixos y satisfaer la gran demanda de mano d'obra etc. Esti asentamientu empecipiar na década de los años 50, con unos noventa cabanos, y foise enllargando nes décades siguientes. Les primeres cases de lladriyu fueron viviendes de colonización y construyéronse ente los años 1946 y 1950.

Conocíu ye pol so pan, y en redol a él celebra El Día del Pan y Feria de Muestres. Trátase d'un eventu que tien enforma puxanza en tola contorna, y tamién fora d'ella, y qu'algama cifres de visitantes que devasen les 10.000 persones. Nesta celebración puede tastiase platos típicos ellaboraos a base de pan como'l bocáu xigante, l'ayu, los almuerzos, les torrijas, la espoleá y los buñuelos, esfrutando amás d'una feria de muestres que supón un revulsivo económicu pa la llocalidá y la so contorna.

Tamién na N-IV atopa la Parroquia o Ilesia de San Xuan José, un templu que data de 1928 y que, magar que nun tien un estilu arquiteutónicu definíu, sigue la llinia de los edificios propios de la dómina. Nella atopa la Patrona d'El Cuervo, Ntra. Sra. La Virxe del Rosario, que la so festividá local celébrase'l 7 d'ochobre y ye coincidente cola celebración de la feria.

El Cuervo, pol so allugamientu, ta arrodiáu d'una magnífica redolada medioambiental qu'hai que destacar de cara a los amantes de la naturaleza. Los senderos del Cubu y de La Mocha, xunto cola ruta escontra la Fonte de la Figal, conecten cola mayor paraxa medioambiental y pulmón verde, que compartimos con Xerez de la Frontera y que nun ye otru que, la güelga de La Llaguna de Los Tollos.

Quien deseyen visitar la llaguna cunten na so redolada col parque Rocío de la Cámara. Un espaciu verde que lu arrodia y que ta dotáu d'una infraestructura fayadiza pa realizar actividaes educatives (avistamiento de páxaros) y lúdiques (rutes de senderismo, bicicleta) tantu na Aula de la Naturaleza como al campu. Dientro d'esti parque atópase allugada la Ermita, llugar d'alcuentru y cultu na celebración de la Romería. La festividá celebra l'últimu fin de selmana del mes de mayu. Esti actu relixosu, que nel añu 2010 conmemoró'l so 50 Aniversariu, ye un alcuentru de pelegrinación y convivencia -en redol a la Virxe del Rosariu- que llega a allugar a más de 15.000 romeros nesta paraxa.

El Cuervo de Sevilla independizar del conceyu de Lebrija (Sevilla) el 19 d'avientu de 1992[4] Esti oxetivu consíguese, gracies a la llucha de los vecinos por segregase y pasar a ser una entidá independiente. Anguaño convirtióse n'unu de los meyores exemplos de que la independencia d'una pedanía puede ser bien favorable pa la población. El procesu de segregación remató'l 6 d'ochobre de 1992 cola declaración d'Independencia y la constitución del Conceyu'l 19 d'avientu d'esi mesmu añu. Tamos, por tanto, ante un pueblu nuevu que foi creciendo y desenvolviéndose a caballu ente los sieglos XX y XXI, magar que guarda muertes históriques de dómina calcolítica y romana.

[ensin referencies]

Mediu ambiente editar

El clima del pueblu suel ser bastante variable, fluctuando ente fríu pel hibiernu y abondo calorosu pel branu, non bien distintu de lo típico nes zones sureñes d'España. La temperatura máximo alcanzada en El Cuervo foi de 46º C.

Nel so términu municipal atópase la Llaguna de los Tollos. La Llaguna de Los Tollos atópase a caballu ente los términos de Xerez de la Frontera y El Cuervo, nes provincies de Cádiz y Sevilla. Ye, por estensión, la tercer llaguna más importante d'Andalucía y la segunda n'anchor tres Fonte Piedra.

D'especial relevancia ecolóxica, tantu pola importancia de les sos comunidaes biolóxiques como poles rellación que les poblaciones humanes establecieron con esti espaciu a lo llargo del tiempu, la llaguna ye rincón de camín y asentamientu na emigración d'aves ente'l continente européu y africanu y ta integráu so la figura de Zona d'Especial Caltenimientu.

El so procesu de restauración, tres les alteraciones funcionales sufiertes de resultes de la esplotación minera mientres décades, producióse gracies al Proyeutu Life+ Los Tollos, que la so inversión de más de 7,9 millones implicó la execución de trabayos, estremaos en más de trenta fases, a lo llargo de cuatro años. El principal oxetivu d'esti proyeutu centrar en recuperar la llaguna y la so redolada, creando un espaciu medioambiental únicu nel nuesu conceyu y en tola contorna yá que, la restauración respondía a una demanda social histórica.

Antecedentes de la Restauración

Nel 1976 concedióse-y, a una empresa minera, la llicencia d'esplotación na mesma redolada de la Llaguna de los Tollos, fechu que provocó un deterioru ecolóxico y ambiental grave y siguíu. Distintes aiciones ecoloxistes y de vecinos cuerveños llograron paralizar la so actividá, y esplotación en 1997, favoreciendo qu'en 1999 fora incluyida na Rede Natura 2000.

Años más tarde, nel 2002, empecipiáronse los trámites pa deslindar la vía pecuaria Cañada Real de la Divisoria y Les Ventes -qu'atestaba cola güelga- pa empezar coles xestiones del procesu de restauración.

Tres l'abandonu de la cantera, dempués de cuasi tres décades d'esplotación y atendiendo a los sos notables valores ambientales puestos de manifiestu por naturalistes ya investigadores de forma repitida, l'antigua Conseyería de Mediu Ambiente (CMA) decidió apostar pola recuperación de la güelga, estableciendo en 2002 los primeros contactos colos sos propietarios pa valorar una posible adquisición de los terrenes. Frutu d'esti trabayu, en 2005 empecipióse l'espediente de compra de la llaguna, que se fadría efectiva a mediaos de 2007.

A lo llargo d'esti tiempu y de forma paralela, la CMA cola collaboración de l'actual Conseyería d'Economía, Innovación y Ciencia (CEIC) promovió la creación d'un grupu multidisciplinar d'especialistes en distintes materies como hidrogeoloxía, minería, restauración ambiental, etc. con oxetu d'encetar la futura restauración de la llaguna, que foi aldericada en distintes xornaes téuniques. Nesti marcu la CMA promovió y financió la realización de numberosos trabayos, como l'Anteproyeutu de Restauración' o les Bases Ecolóxiques pa la Restauración Ambiental' (en 2006 y 2007, respeutivamente), amás del Estudiu Hidrogeológico de la Llaguna de Los Tollos' en 2008. Esti estudiu resultó clave pa ellaborar esi mesmu añu'l Proyeutu de restauración y rehabilitación del espaciu natural ocupáu pola cantera La Milagrosa, Xerez de la Frontera', que foi aprobáu pola CEIC como sustitutu del antiguu plan de llabores que tenía d'executar la empresa concesionaria de la esplotación (Tolsa, S.A.).

Dada la gran inversión necesaria pa llevar a cabu la restauración, la CMA decidió ellaborar una propuesta Life pa la execución del proyeutu y presentala a la convocatoria de la modalidá Política y Gobernanza Medioambiental' de 2009, siendo escoyida pa la so cofinanciación definitivamente en mayu de 2010.

A partir d'esi momentu poner en marcha'l Proyeutu Life+ Los Tollos, que la so división en trenta remanes, tomaba dende'l zarramientu perimetral, el tresplante de vexetación, la llimpieza, la impermeabilización y el rellenu de buecos mineros hasta l'acondicionamientu morfolóxicu, la forestación y la restauración hídrica y actuaciones de divulgación medioambiental. Tou esti procesu remató en 2015 cola celebración, nel mes de payares, del Congresu Nacional de Caltenimientu y Restauración de Güelgues que supunxo'l broche y el reinicio d'una nueva etapa pa la llaguna.

Parque Rocío de la Cámara

Sobre la Llaguna de los Tollos asítiase una curiosa paraxa medioambiental ideal pa los amantes de la naturaleza. El parque Rocío de la Cámara arrodia l'área llacustre y dotar d'una infraestructura fayadiza pa realizar actividaes educatives (avistamiento de páxaros) y lúdiques (rutes de senderismo, bicicleta) tantu na Aula de la Naturaleza como al campu.

El parque ye un espaciu públicu, creáu en 1994, que los sos terrenales fueron vencíos al Conceyu d'El Cuervo pola familia que lleva'l so nome. El conxuntu ta perimetrado y zarráu por valles y puertes que, por norma xeneral, siempres tán abiertes. Nel so interior hai aseos, zona de xuegos, almacén, barbacoes, fontes, meses y bancos rústicos, zona d'aparcamientu y l'Aula de la Naturaleza. La circulación de vehículos de motor nun ta dexada, anque puede aportase en momentos puntuales coincidentes, por casu, cola celebración de la Romería y otres actividaes. Trátase pos d'un encinar al que se-y añadieron otres especies arbóreas y arbustivas mediterráneos p'aumentar los espacios de solombra, pudiendo reparar pládanos, llameres, encines, chopos, palmeres, pinos, adelfas, etc.

Esta zona verde – que conforma la Llaguna y el Parque- transita un tramu del Camín de Santiago, al traviés de la Vía Augusta qu'enllaza Cádiz con Sevilla, y que coneuta cola Ruta de la Plata en direición a Compostela. Los sos distintivos mariellos, símbolos de guía pa los pelegrinos, topar en puntos estratéxicos remarcando'l senderu correutu camín de la capital del Apóstol Santiago. A esti camín xúnense-y los Senderos del Cubu y de La Mocha, xunto cola ruta escontra la Fonte de la Figal, configurando un espaciu de gran riqueza medioambiental y sostenible al que se-y xune la Ermita de La nuesa Señora del Rosario onde se celebra, nel últimu fin de selmana del mes de mayu, la Romería nel so Honor.

Demografía editar

Patrimoniu editar

Monumentos editar

La Casa de Postas[5] editar

Ye l'edificiu más antiguu d'El Cuervo, data del sieglu XVIII. Asítiase nel marxe derechu de la Carretera Nacional IV, cuasi na llende de les provincies de Sevilla y Cádiz. La edificación tien una superficie de 2.016,40 metros cuadraos de los cualos 1.260 tán construyíos y 756,40 son patios interiores.

Yera utilizada por que recargaren les dilixencies que faíen el percorríu dende Cádiz y Sevilla hasta Madrid, parada obligatoria dempués de tantos quilómetros pa reponer les fuercies de los primitivos correos y viaxeros de les dilixencies, según pa camudar les caballeríes. El Cuervo foi dende siempres un llugar de camín, pos l'actual Nacional IV Madrid-Cádiz, ta asitiada sobre la Vía Augusta, esta vía romana foi aprovechada por posteriores xeneraciones como vía de comunicación, y de resultes del sistema habitual de viaxe en carruaxes yera imprescindible en dellos puntos la edificación de cases pa recargar.

La casa de Posta tien una arquiteutura rural, amiestu ente Casa de Postas y Posada que s'utilizaba amás de pa camudar los caballos como posada pa viaxeros.

D'últimes reseñar que La Casa de Postas foi visitada por personaxes pernomaos de la dómina como los Reis Carlos IV y Fernandu VII y l'Infanta Mª Luisa Fernanda.

Ilesia San José[5] editar

Historia editar
 
Vista de la fachada de la ilesia parroquial d'El Cuervo de Sevilla.

Los terrenes onde s'alluga fueron donaos por D. Andrés Sánchez d'Alba'l día 14 de xunetu de 1927. En fecha de 11 de xunu de 1928 comunicar al párrocu de Lebrija que les obres de la parroquia han de principiar darréu. L'entamu de les obres produz el 25 de xunu de 1928, asitiándose la primer piedra. La ilesia alzóse siendo cardenalEustaquio Ilundain y Esteban, conocíu como'l Cardenal Ilundain, el so escudu figura na puerta principal, La construcción cuerre al cargu de Construcción Sevilla S.A. La obra remato nel mesmu añu.

La ilesia nun tien un estilu que lu defina, sigue la llinia de los edificios propios de la dómina.

La bendición del templu foi'l día 30 de payares de 1928 a les 10 de la mañana, dedicándose n'honor del Patriarca San José y la Virxe del Rosario. La ceremonia celébrase actuando como mayordomu'l Ilmo. Sr. Laureano Toval, canónigu de Lebrija; y cola presencia de D. Francisco Ramos Martín, párrocu de Lebrija, cleru, flaires franciscanos y numberosu públicu.

La primer misa celébrase'l 8 de marzu de 1929, celebrar un franciscanu, reverendu padre Guardián. La pila bautismal decrétase'l 11 d'avientu de 1928. Empieza a ser parroquia independiente de Lebrija nel añu 1956.

Peracabar reforma llevóse a cabu nel añu 1997, empezándose la obra y1 31 de marzu d'anguaño rematando esi mesmu día del añu 1998. El promotor de la rehabilitación foi D. Sebastián García Badía, cura párrocu de la llocalidá. La reforma foi posible gracies a les aportaciones realizaes pol arzobispáu, de primeres, el conceyu y les aportaciones de particulares.

La reforma foi obra de los arquiteutos D. José Delgado Herrera y D. Juan Domínguez Ruiz. Acordies coles necesidaes funcionar de la parroquia desenvolvióse les siguientes estructura: 1. Nave Primitiva, 2. Nave Ampliación, 3. Presbiteriu, 4. Capilla Sagrario, 5. Sacristía, 6. Sala de Xuntes.

Edificación editar

Na ala principal asítiase l'altar, dende'l cual impartir misa, y el llugar destináu a los feligreses. Nesta mesma ala podemos ver seis vidreres que representen a cuatro evanxelistes, nuna tenemos a la pallabra de Dios (l'Evanxeliu), y nuna peracaba tenemos la Eucaristía, (el cuerpu y el sangre de Cristu).

Nel altar la ilesia presenta un Cristu crucificáu, que ye una talla del presente sieglu y un San José que foi donáu pol Cardenal Ilundain. Na parte baxa a la derecha atopamos cola pila bautismal, que ye la orixinaria desque esiste la parroquia.

Tal como entramos pola puesta principal de la parroquia tenemos a la derecha una de les ales ampliaes, equí podemos reparar 3 vidreres que representen escenes de la Virxe María: L'Anunciación, la Nacencia de Cristu y Pentecostés. Al fondu podemos reparar La Virxe del Rosario, patrona d'El Cuervo, la talla ye del sieglu XVIII, la virxe foi traida dende un conventu de monxes de clausura d'Arcos (Cádiz), nos años 1943 o 1944.

Na ala esquierda, dende la entrada, atopamos cola Capiya-Sagrariu, onde podemos ver la imaxe d'un Cristu resucitáu que nel so día perteneció al Puerto de Santa María. Imaxe tallada nel anu 1988 por José Ovando Merín, que procesionó na Selmana Santa portuense cola Nueva Asociación Parroquial de Xesucristu Resucitáu. Nesta mesma capiya podemos ver una vidrera que representa al Espíritu Santu, fecha a imaxe y semeyanza de la que s'atopa detrás del baldaquino de Bernini n'El Vaticanu. El baldaquino ye'l llugar dende'l cual el Pontífiz imparte misa.

Por peracabo, indicar que'l titular de la parroquia ye San José y la patrona la Virxe del Rosario.

Economía editar

Ye un pueblu dinámicu, en constante tresformamientu y con un calter entamador del so texíu empresarial. El campu ye otra fonte, anque en cayente, en favor de la construcción, sector con una fuerte puxanza. Quiciabes seya los sector servicios, nel so ámbitu comercial, el más fuerte, con un importante texíu, destacando la hostelería nesti puntu.

Fiestes editar

  • Antroxu

L'antroxu d'El Cuervo de Sevilla empezar a celebrar nos años ochenta. Fueron los centros educativos de la llocalidá los qu'empezaron esta tradición. Los alumnos y profesores crearon comparses con una temática rellacionada cola actividá del colexu y tamién realizaron un pasacalle, que'l so percorríu diba dende los centros a la Plaza de la Constitución. El primer antroxu entamáu, tal que lo conocemos güei, ye del añu 1988.

  • El Día del Pan y Feria de Muestres

Cola cuenta de promocionar los productos del pueblu, nel añu 1988 empezar a celebrar el Día del Pan. Esti eventu celébrase, principalmente, nel mes d'abril. Mientres una fin de selmana, spanaderos de la llocalidá ufierten los sos productos de forma gratuita tanto a vecinos como a los munchos visitantes qu'alleguen al pueblu. Darréu, les asociaciones de la llocalidá preparen platos centraos nel pan, como ayu caliente, migues, salmorejo y, pela tarde, postres como la espoleá y les torrijas.

  • La Romería

Ye una fiesta d'especial importancia pal pueblu. La Romería celebra cada añu l'últimu fin de selmana del mes de mayu y l'enclave onde se celebra ye nel parque Rocío de La Cámara, llugar onde s'atopa allugada la ermita de La nuesa Señora del Rosario.

La Ermita ye'l llugar d'alcuentru y cultu a Ntra. Sra. la Virxe del Rosario, Patrona d'El Cuervo, mientres la celebración de la Romería. L'edificiu, construyíu a finales de los años 80 del sieglu XX a partir d'unos primeros bocetos de Montserrat Delgado Barragán que nun difieren de la resultancia final, foi inauguráu oficialmente en xunu de 1992 y reformáu -na so totalidá- nel añu 2012. Trátase d'un templu de llinies sencielles, en forma de cruz, con un pequeñu campanariu presidíu por una cruz de metal. Nun llateral de la so fachada predomina un azulexu cola imaxe de la Virxe del Rosario y, nel otru, la estrella del Camín de Santiago, símbolu y guía de los pelegrinos na so ruta escontra Santiago de Compostela al traviés de la Vía Augusta.

El so interior destaca pol retablu realizáu n'escayola polos hermanos de la Hermandá y Cofradería del Stmu. Cristu del Amor y del Amparu y de la Stma. Virxe del Rosario y, tamién, pol artesonado con vigues de madera de la so cubrición que-y confier un aspeutu estraordinariu. Llama l'atención la so llámpara, de más de dos metros y realizada con preseos agrícoles, que s'alza maxestosa sobre l'espaciu central.

La festividá celébrase, anguaño, nun fin de selmana del mes de mayu non coincidente con otres celebraciones relixoses de gran caláu, como pue ser la Rosada.

Los sos oríxenes remontar a 1960, cuando se veneraba a La nuesa Señora del Rosariu na Devesa Alta'l primer domingu de mayu.

Trátase d'una fiesta grande del conceyu d'El Cuervo pola so capacidá de convocatoria dientro de la contorna -que bazcuya en redol a unos 10.000 asistentes de les provincies de Cádiz y Sevilla-, según pola vistosidá de les sos carretes que trescalen de coloríu y sonadiella l'actu nel que los romeros y caballistes acompañen, en pelegrinación escontra la Ermita, a la Virxe afatiada con ropajes de romera- tres la celebración de la Misa na Parroquia.

Esti actu relixosu, que nel añu 2010 conmemoró'l so 50 Aniversariu, ye un alcuentru pa la convivencia, que se desenvuelve en plenu contautu cola naturaleza, apreciando espacios naturales como'l parque Rocío de la Cámara y la Llaguna de Tollón –la tercer llaguna más importante d'Andalucía tocantes a estensión, enclave de camín d'aves migratories y restaurada al traviés del Proyeutu Life+ Los Tollos-. Tanto'l Parque como la Llaguna son la redolada paisaxística onde se vive la Romería a lo llargo del fin de selmana de celebración, convirtiendo esti alcuentru nuna manifestación popular y relixosa que tesciende más allá del meru marcu llocal para, amás, ufiertar un importante interés y curiosu dende la perspeutiva turística.

Al pie de la Ermita, la Hermandá cunta con un espaciu onde pueden adquirise alcordances de La nuesa Patrona y la Romería.

  • La Feria

La feria del pueblu celebrar n'honor de la patrona de la llocalidá, La nuesa Sra. del Rosario, siempres na selmana del 7 d'ochobre, fiesta llocal por ser el día de la patrona.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Luengo Gutiérrez, Francisco Javier (Marzu, 2017). «encuesta_como_termometro_cultural La encuesta como termómetru cultural». II Xornaes d'Arqueoloxía, Historia y Patrimoniu na redolada d'El Cuervo de Sevilla. https://www.researchgate.net/publication/315702592_La encuesta_como_termometro_cultural. 
  3. Luengo Gutiérrez, Francisco Javier (2 de xineru de 2017) (en castellanu). prehistoria-en-el cuervu-de-sevilla-introduccion/ La prehistoria n'El Cuervo de Sevilla. Introducción. - temporamagazine.com. temporamagazine.com. http://www.temporamagazine.com/la prehistoria-en-el cuervu-de-sevilla-introduccion/. Consultáu'l 2 de xineru de 2017. 
  4. Historia d'El Cuervo
  5. 5,0 5,1 «Cuervu_de_Sevilla Monumento d'El Cuervo de Sevilla». Consultáu'l 5 de mayu de 2017.

Enllaces esternos editar