El Rebollal (comarca)

Subcomarca salmantina de Castiella y Llión, España

El Rebollal ye una fastera histórico-tradicional española allugada nel postreru suroeste de la provincia de Salamanca, n'antigua Rexón de Lleón, güei la comunidá de Castiella y Lleón. Llenda con Portugal al oeste, Campo de Robledo al norte, Campo de Agadones al este y Estremadura al sur.[1]

El Rebollal (comarca)
Situación
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Tipu subcomarca (es) Traducir
Coordenaes 40°22′56″N 6°37′34″W / 40.3821°N 6.6261°O / 40.3821; -6.6261
El Rebollal (comarca) alcuéntrase n'España
El Rebollal (comarca)
El Rebollal (comarca)
El Rebollal (comarca) (España)
Datos
Superficie 302,43 km²
Población 1941
Cambiar los datos en Wikidata

Etimoloxía editar

El nome d'esta comarca remanez del rebollu (Quercus pyrenaica), árbole mui abondosa nesta tierra. Trátase namái d'una denomación histórica, dao qu'oficialmente nun esisten divisiones comarcales nesta provincia.

Conceyos editar

Demografía editar

Con una estensión de 301,79 km² poseye, a 1 de xineru de 2006, una población de 2.300 habitantes, anque la tendencia poblacional alcuéntrase en retrocesu (a 1 de xineru de 2001 na comarca vivíen 2.606 habitantes, colo qu'en 5 años la población amenorgó en 300 persones).

Cultura tradicional editar

Falaxe editar

La pecuñar "palra d'El Rebollal", trátase d'una variedá d'asturllionés enmarcada dientro l'altoestremeñu y qu'entá catienen alrodiu d'unes 4.000 persones (ente la xente que vive na comarca y emigrao). Sobro dicha variedá del altoestremeñu son d'obligada consulta los trabayos del maestru Ángel Iglesias Ovejero ("El habla de El Rebollar. Descripción" y "El habla de El Rebollar. Léxico"), José Alonso Pascual ("Robleda. Cronica y descripción del lugar") y José Benito Mateos Pascual ("Breve descripción de Peñaparda"). Nel añu 2003 aprució'l primer númberu de la revista lletrónica La Gurulla y nel añu 2004 el primer llibru lliterariu escritu en dicha variedá llingüística: "El corral los mis agüelus".

Música editar

Nun podemos escaecer tampoco otru de los elementos singulares de la comarca, como ye'l panderu cuadráu de Peñaparda, que ye de tañíu poles muyeres tocándolu con un tolete semeyante a les qu'empleguen los tamborileros, xeitu ésti de tocar que ye únicu, pos en denguna otra llocalidá de la Península tócase d'esta manera dichu estrumentu.

Danza editar

Esisten multitú de bailles singulares dientro del folklore de la provincia de Salamanca como el fandangu, el son, la xota de dos pasus o l'ofretoriu (toos ellos de Robrea), los aḥechaus, saltiaus, corríus y brincaus y l'ofretoriu (toos ellos de Peñaparda) o la charrá primera, charrá segunda, repicoteáu y el fandangu de Payu.

Referencies editar

  1. Llorente Maldonado, Antonio (1976). «Les comarques hestóriques y actuales de la provincia de Salamanca». Centru d'Estudios Salamanquinos.

Enllaces esternos editar