Elche Club de Fútbol

(Redirixío dende Elche C. F.)

L'Elche Club de Fútbol ye un club de fútbol español de la ciudá d'Elx, Alicante, que milita na Segunda División d'España. Foi fundáu'l 10 de xineru de 1923, a partir de la fusión de dellos clubes ilicitanos. El so primer equipu disputa los sos partíos como llocal nel Estadiu Martínez Valero, con capacidá de 33.732 espectadores.

Elche Club de Fútbol
Situación
Estáu España
Datos
Nome oficial Elche Club de Fútbol
Tipu club de fútbol
Fundáu en1923
Entrenador Bandera d'Arxentina Sebastián Beccacece
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadiu Manuel Martínez Valero
Capacidá 31 388
Inaugurao 8 set 1976
Uniforme
Titular
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El club xugó 21 temporaes en Primer División y 37 en Segunda División. Na temporada 1958/59 llogró'l so primer ascensu a Primer División, calteniéndose nesta categoría mientres doce temporaes consecutives, algamando la so meyor clasificación na temporada 1965/66, na que remató en sestu puestu. Ocupa la 24ª posición histórica del Campeonatu Nacional de Lliga. Na competición nacional de copa (actual Copa del Rei), el so mayor llogró ye'l subcampeonatu de Copa de 1969, en que la so final apostada'l 15 de xunu, enfrentar al Athletic de Bilbao (1-0), nel Estadiu Santiago Bernabéu de Madrid.

El club caltién una rivalidá histórica col Hércules de Alicante, con quien disputa'l derbi provincial.

Historia editar

L'Elche Club de Fútbol foi fundáu a finales d'agostu de 1922[1] frutu de la unión de tolos clubes de la ciudá nos que se practicaba'l fútbol. Dicha unión obrar por aciu una xunta que tuvo llugar nuna de les cueves qu'hai xunto al ríu Vinalopó,[1] na que se guardaba'l material pirotéunico. El primer partíu de la so historia apostar en Monóvar, por cuenta de les fiestes n'honor a la Virxe del Remediu, ganando por cuatro goles a cero ante'l conxuntu llocal.[2][3] El club foi inscritu na Federación Valenciana de Fútbol el 10 de xineru de 1923.[4] El so primer nome foi Elche Foot-ball Club, hasta la temporada 1939-40 na qu'a instancies de la Delegación Nacional de Deportes acastellanen los nomes de los clubes de fútbol, el club pasa a llamase Elche Club de Fútbol. Los primeros estadios o campos de xuegu qu'allugaron los partíos del club fueron el Campu del Clot, el Campu del Campusantu y el Stadium de Elche o Campu de Don Jeremías, ente que'l primer partíu oficial foi contra'l Crevillente Deportivo en 1925, al que se ganó por dos goles a cero.[5] Foi Paco González, ex xugador del Real Madrid y del RCD Español el qu'introdució'l profesionalismo nel club. Un día importante na historia del club foi'l 17 d'ochobre de 1926 na que foi la inauguración del Campu de Altabix, por cuenta de tal eventu apostóse un partíu amistosu contra'l Levante UD (2-2).[6] Na temporada 1929-30, el club queda inscritu, tres la primera gran reforma del fútbol español, na acabante crear 3ᵉʳ División, na queda segundu clasificáu. Foi na temporada 1934/35 cuando'l club franjiverde llogra'l so primer ascensu a 2ª División. Nel añu 1953 y ante el riesgu de desapaición motiváu por una serie de problemes, el club tresformar nuna cooperativa, xestionada polos mesmos futbolistes.[7]

Na temporada 1957/58, el club llograría xubir de nuevu a 2ª División, quedando campeón de tercera y la temporada siguiente, 1958/59 llogra'l so primer ascensu a 1ᵉʳ División. Consiguíu nel postreru partíu ante'l Tenerife, al que se-y vence por 0-3.

 
Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu de 1969

Na temporada 59-60 debuta na Primer División d'España. Na temporada 63-64 y per primer vegada na so historia, el club ilicitano lidera la clasificación de primera. Entrenaos por Heriberto Herrera, que darréu ficharía pola Juventus italiana, l'equipu remata en quinta posición, la meyor clasificación de la historia de la entidá ilicitana. Amás de los trunfos en lliga del primer equipu, cabo destacar el del filial del club, el Deportivo Ilicitano el cual na temporada 67-68 xube a Segunda división. Na temporada 68-69 llogra'l so mayor ésitu al algamar la final de la Copa del Xeneralísimu proclamándose subcampeón.

Na temporada 70-71 y tres doce temporaes en Primer división, el club pierde la categoría y baxa, dos años más tarde al rematar la temporada 72-73 consíguese l'ascensu. Pero na 77-78 de nuevu baxar a Segunda división. Una fecha importante na historia de la entidá franjiverde ye la del 8 de setiembre de 1976 na que s'inaugura'l Nuevu Estadiu del Elche Club de Fútbol, que más tarde se denominaría Estadiu Martínez Valero. Na temporada 83-84 el club ilicitano xube de nuevu a 1ᵉʳ División. Pero la so estancia na máxima categoría sería curtia yá que na temporada siguiente, la 84-85, baxar de nuevu a 2ª División. Na temporada 87-88 consíguese'l penúltimu ascensu del equipu a Primer división, sicasí una temporada dempués, na (88-89) baxar a Segunda división. Na temporada 90-91 l'Elche C.F. baxa per primer vegada a Segunda División B. En 1995 tien llugar la segunda refundación del club, los socios dan pasu a los accionistes al crease la Sociedá Anónima Deportiva Elche Club de Fútbol. Na temporada (1998/99) llógrase l'ascensu a la 2ªA.

 
Partíu apostáu ente l'Elche C. F. y el Girona F. C. na temporada 2011/12.

Na temporada 2008/09 cuntaba con 11.000 abonaos, 11 peñes y un presupuestu de 6.900.000 €.[8] Tamién algamó los 2500 partíos en toles divisiones[9] y los 1400 goles en segunda división.[10]

Na temporada 2010-11 terminó en cuarta posición a la fin de la lliga de Segunda División, lo que-y supondría l'ascensu a Primer División (una y bones el tercer clasificáu foi'l Fútbol Club Barcelona "B" que nun podía xubir) de nun ser por un cambéu nel sistema de competición que s'implementó per primer vegada esa temporada y qu'introdució un play off de promoción ente'l cuartu, quintu, sestu y séptimu clasificáu. N'esaniciando al Valladolid na primera eliminatoria, l'Elche perdió la segunda y definitiva ante'l Granada Club de Fútbol pola regla del gol de visitante (0-0 la ida en Granada y 1-1 la vuelta n'Elx).

La temporada 2011/2012 foi daqué revesosa, una y bones l'equipu punxo líder al rematar la primera vuelta siendo campeón d'iviernu d'esa temporada. Pero n'empezando la segunda vuelta los resultaos del equipu fueron negativos y Bordalás foi destituyíu.[11] Tres la destitución de Bordalás, presentaron a César Ferrando como nuevu entrenador del Elche CF,[12] pero l'equipu siguió ensin llevantar cabeza.

La temporada 2012/2013, l'Elche CF proclámase campeón d'iviernu en faciendo una primer vuelta con récor de puntuación. El 10 de xineru de 2013, el club celebra'l so 90 aniversariu.[13]

El 18 de mayu de 2013 a les 19:49, y antes de xugar el so partíu frente a la Unión Deportiva Almería, correspondiente a la 39ª xornada de lliga, el conxuntu ilicitano xube matemáticamente a la Lliga BBVA (Primer División d'España), dempués de que l'Agrupación Deportiva Alcorcón nun pasara del empate nel Mini Estadi frente al Fútbol Club Barcelona "B". L'Elche Club de Fútbol conseguió asina, a cuatro xornaes del final de lliga la torna a la Lliga BBVA (Primer División d'España), 24 años dempués de la so última participación na máxima categoría del fútbol español.

El 26 de mayu de 2013, col empate ante'l Real Madrid Castilla, l'equipu proclámase campeón de la lliga al asegurar el 1° llugar a la fin de la temporada, siendo'l primer equipu en llograr ser líder xeneral de la Lliga Adelante en tola so historia.

Vuelta a Segunda División editar

Na temporada 2014/15, l'Elche CF acabó en decimotercer posición, pero por cuenta de los graves problemes económicos, el club nun pudo saldar la delda con Facienda nel plazu esixíu polo que la LFP solicitó'l so descensu a Segunda División el cual foi recurríu delles vegaes pol club ensin suerte. Juan Anguix convertir nel nuevu presidente y realizó el pagu a Facienda, motivu pol que'l club pidió la so vuelta a Primer División, pero fóise-y negáu. Juan Anguix tuvo que dexar la presidencia porque se-y acababa'l plazu pa pagar a los xugadores y a los miembros del club, motivu pol cual el que l'Elche podría baxar a Segunda División B, pero finalmente un grupu d'empresarios lideraos pol alcalde d'Elx fixeron frente al pagu de la delda y el club caltúvose asina en Segunda División. El club tuvo que faer un equipu a contra reló y na primer xornada l'Elche cayó ganáu por (2-0) ante la SD Ponferradina y na segunda xornada llogró la so primer victoria na so vuelta a Segunda División en ganando al Bilbao Athletic por (2-1). Tres una temporada na que l'equipu comandado por Rubén Baraja pasa la mayor parte de la temporada ente los ocho primeros raspiando los puestos de promoción a Primer División, remata oncenu tres d'una racha negativa nos postreros partíos del campeonatu. Como detalle particular, cabo destacar el premiu al máximu goliador de la categoría a Sergio León con 22 goles.

Vuelta a Segunda División B editar

Pa la temporada 2016-2017, l'Elche una vegada más anueva práuticamente la so plantía con numberoses altes. A principios de Xunu, el direutor deportivu Ramón Planes ante la incertidume institucional dimite del so cargu na direición deportiva. Pa sustituyi-y asume'l cargu Chuti Molina que trai d'entrenador a Alberto Toril. Tres una primer vuelta na que l'equipu nun termina de desapegar más allá de la metá de la clasificación, l'equipu entra nuna dinámica negativa de resultaos que provoca la destitución del entrenador Alberto Toril a falta de seis xornaes del campeonatu. Vicente Parres asume'l cargu promocionando dende'l filial, pero ye incapaz de bloquiar el cayente del equipu y a falta d'una xornada pa la finalización del campeonatu, l'Elche baxa a Segunda División B tres 18 años ensin xugar nella.

Símbolos editar

Uniforme editar

  • Uniforme titular: Camiseta blanca con una franxa horizontal verde (polo que'l club ye reconocíu), pantalón blancu y medies blanques cola vuelta verde. De la combinación de los colores blancu y verde provién el nomatu de franjiverde con que se conoz a los xugadores y aficionaos del club. Foi na temporada 1926-1927 cuando se-y incorpora a la camiseta la franxa verde horizontal nel centru, yá que hasta esa fecha yera dafechu blanca. Dicha incorporación foi idea del entrenador checu Antón Fivébr. Cunta la lleenda que na so primer visita a Elx, Antón Fivebr contempló les maraviyoses vistes de la ciudá dende lo alto de la torre de la Basílica de Santa María. Quedando cautiváu cola franxa verde que conformaben los güertos de palmeres ente les cases de baxu altor, que paecíen dar abellu a los ilicitanos. Ellí mesmu encerriscóse con afigurar sobre la camiseta blanca la franxa verde de palmeres que percorría y vertebraba la ciudá.
1922-1926
1927-1930
1931-1939
1940-1946
1947-1950
1951-1955
1955-1957
1958-1961
1962-1969
1970-1981
1982-1983
1983-1987
1988-1989
1990-1993
2005-2006
2014-2015
Actualidad
  • Uniforme alternativu: al igual que'l primer uniforme, tien una franxa horizontal. Pero los colores son distintos, la camiseta, el pantalón y les medies son de color azul ente que la franxa de la camiseta ye de color colorada. Los colores de la segunda equipación respuenden a los colores de la ciudá y l'escudu d'Elx.[14]
  • Tercer uniforme: sigue'l diseñu tradicional, esto ye, franxa horizontal blanca nel centru de la camiseta que ye de color verde escuru, al igual que'l pantalón y les medies.

Escudu editar

L'escudu del Elche C.F. ta basáu nel escudu municipal d'Elx. Ta estremáu horizontalmente en trés partes. Na parte cimera inclúi una matrona romana con una palma na mano sobre la pallabra "ELCHE" (en lletres mayúscules) y flanqueada poles lletres "C" y "F" (sigles de Club de Fútbol). Nos dos partes inferiores reproducen los cuarteles del escudu municipal d'Elx, esto ye, la puerta de la ciudá n'oru sobre campu de gules, y un altar acompañáu de les sigles "CIIA" (iniciales de Colonia Ivlia Illice Avgvsta), tamién d'oru, sobre campu d'azur. Debaxo del altar, una franxa verde.

Bandera editar

La bandera del Elche CF ye rectangular, de proporciones 2:3 (anchu:llargu). Ta estremada en tres franxes horizontales d'igual tamañu, blanques la cimera y l'inferior y verde la central, col escudu del club nel centru.

Estadiu editar

Estadiu Martínez Valero, antes de la reforma de 2013.
Estadiu Martínez Valero, dempués de la reforma de 2013.

Los primeros estadios onde l'Elche Club de Fútbol apostó los sos partíos como llocal, fueron el Campu del Clot, Campu del Campusantu, Stadium de Elche (Campu de Don Jeremías) y Estadiu de Altabix (1926-1976).

L'Estadiu Martínez Valero, sustituyó al antiguu Estadiu de Altabix y foi inauguráu'l 8 de setiembre de 1976, col partíu inaugural Elche–Seleición de Méxicu. Obra del arquiteutu Juan Boix Matarredona, ye na actualidá'l mayor recintu deportivu de la provincia d'Alicante. Cuenta con un aforu de 34.000 llocalidaes, cola so gradería estremada en dos niveles, formando dos aniellos completos.[15]

Esti estadiu foi una de la 17 subsedes de la Copa Mundial de Fútbol de 1982. y allugó la final de Copa del Rei de 2003.[16]

Datos del club editar

Temporaes en : 21

  • Meyor puestu: 5º Temporada 63-64

Temporaes en : 37 (Inclúi la temporada 2016/17)

  • Meyor puestu: 1º Temporada 12-13 [58-59]

Temporaes en 2ªB: 7

  • Meyor puestu: 1º Temporada 96-97

Temporaes en : 19 (D'antiguo la Tercer división correspondía a l'actual Segunda División B)

  • Meyor puestu: 1º Temporada 57-58

Puestu históricu: 23º

Mayor victoria: Elche CF 8-1 Sevilla FC. Temporada 1962-1963.

Mayor derrota:Real Madrid CF 11-2 Elche CF. Temporada 1963-1964.

Númberu d'internacionales apurríos a la seleición española de fútbol:(4).[17]

Denominación editar

  • Elche Football Club (1923-1939).
  • Elche Club de Fútbol (1939-1997).
  • Elche Club de Fútbol Sociedá Anónima Deportiva (Dende 1997).[18]

Presidentes editar

 
Mariano Rodríguez Di-yos foi escoyíu primer presidente n'agostu de 1922.

L'Elche C. F. tuvo 47 presidentes a lo llargo de la so historia. Na llista siguiente amuésense los nomes de los que dirixeron el club dende la so fundación hasta'l día de güei. El más llonxevu de la historia del club foi Manuel Martínez Valero, qu'ostentó'l cargu mientres 17 años en dos etapes ente 1962 y 1982.[19]

Palmarés editar

Campeonatos nacionales editar

  • Tres veces semifinalista de la Copa del Rei: 1959-60,1966-67 y 1968-69

Torneos amistosos editar

Distinciones editar

Filiales editar

  • L'Elche Ilicitano ye l'equipu filial del Elche Club de Fútbol, llamáu nos sos oríxenes Club Deportivo Ilicitano. Foi fundáu en 1932 col enfotu de sirvir como cantera pal primer equipu. Na actualidá l'equipu xuega en Segunda División B. Na década de los 60 llegó a xugar en 2ª división.[23]
  • A partir de la temporada 2010/2011 el club decide añader a la cantera al Torrellano C.F. onde se fundió col Club Deportivo Illice formando asina'l Torrellano Illice C.F.. Anguaño milita en Tercer División nel grupu de la Comunidá Valenciana. Nel 2011 el Torrellano Illice CF ye vendíu a un empresariu valencianu que crea'l Huracán Valencia CF, que milita en Segunda División B y tuvo a puntu de xubir a Segunda nun añu.
  • Amás el club cunta con una importante cantera de xugadores, dende la categoría d'esquiles hasta la de xuvenil que'l so equipu atopar encuadráu na división d'honor.
  • L'Elche tamién cunta con equipu femenín qu'anguaño milita na Lliga Nacional, lo qu'equival a la Segunda División nel fútbol masculino.
  • A partir de la temporada 2013/2014 el club decide añader a la cantera'l Santa Pola C.F. conxuntu que milita na Rexonal Preferente Alicantina.

Otres seiciones deportives editar

L'Elche tien delles seiciones deportives más, estinguíes nel so día pero dende la temporada 2013/14 nuevamente vuelven competir sol nome y escudu del Elche CF, atletismu, Baloncestu, Futsal y Balonmano tanto masculín como femenín. Na temporada 2012/2013 el club fundó'l Elche Club de Fútbol Fútbol Sala, equipu que xugó na 3º División para nun plazu de 3-4 años tener a la seición na Primer División. El 1 de xunu de 2013, l'equipu de Futsal llogró l'ascensu a la 2ºB tres una emocionante eliminatoria contra'l Torrelodones Fútbol Sala, onde en dambos partíos repitió'l resultancia de 6-4 y l'eliminatoria viose empuesta a los penaltis onde fixeron falta 20 llanzamientos pa dictaminar el vencedor de la eliminatoria. Na temporada 2013/2014 el Elche Club de Fútbol (fútbol sala) va xugar na Segunda División[24]

Les sos seiciones de voleibol, tanto masculina como femenina, atópase en Primer Nacional de voleibol.[25] Pela so parte les masculines y femenines de baloncestu ta na Primera Divsión Autonómica.[26]

Afición editar

L'Elche Club de Fútbol puede presumir de tener una de les meyores aficiones d'España,[ensin referencies], llegar a rexistrar 46.000 espectadores nel Estadiu Martínez Valero nun partíu de 2º División que lo enfrentaba al Cádiz C.F nel añu 1981 y más apocayá nel partíu de la final de la promoción d'ascensu a la Lliga BBVA celebráu'l 18 de xunu de 2011 onde les graes del estadiu allugaron 36.000 persones, d'elles 1.500 de la Granada. Anguaño tien unos 10.000 abonaos en Segunda División.

L'afición del Elche alcontrar na mesma ciudá y na mayoría de llocalidaes de la provincia d'Alicante y en delles llocalidaes de la vecina Rexón de Murcia.[27]

L'Elche Club de Fútbol cunta anguaño con 35 peñes d'animación.[28]

Destaca como tradición dende la temporada 2013/14, yá tando en Primer, la entonación del "arumes ilicitanos", antes del pitíu inicial, siempres que l'Elche C.F. xuega en casa[29]

Rivalidaes editar

L'Elche CF a lo llargo de la so historia apostó alcuentros contra ensame de clubes pero si tenemos que señalar contra que clubes tien la rivalidá más enraigonada ye obligáu nomar en primer llugar al Hércules CF col que protagonicen l'apasionáu Derbi de la provincia d'Alicante los 2 clubes que representen a les 2 ciudaes más grandes de tola provincia nestos partíos alienden un gran ambiente de fútbol, amás ye interesáu ver como si quitamos a Elx y Alicante nel restu de la provincia los aficionaos estremar ente partidarios del equipu de la franjiverde o de la escuadra blanquiazul.

En segundu llugar tenemos la rivalidá col Real Murcia Club de Fútbol col que l'Elche CF protagoniza'l conocíu nacionalmente como Derbi del Sureste, anque la ciudá de Murcia asitiar n'otra comunidá autónoma, la cercanía de les ciudaes, (55 km ente dambes) y que l'Elche CF el rival col que más ocasiones se midió a lo llargo de la so historia fuera'l Real Murcia y que'l Real Murcia nun tuviera un rival d'un historial similar na Rexón de Murcia fueron el caldu de cultivu por que estos partíos sían bien apasionaos onde podemos ver cantaraes ente les aficiones y esfrutar d'un bon ambiente de rivalidá onde les graes enllenar de coloríu.

Hai que destacar que los partíos ente l'Elche CF y Valencia CF ye l'enfrentamientu más repitíu ente equipos de la Comunidá Valenciana na historía de La Lliga, por ello considérase-y como'l gran derbi de la Comunidá Valenciana.

Hai que destacar tamién la creciente rivalidá col Granada CF sobremanera dende les eliminatories d'ascensu a la Lliga BBVA de 2011 onde'l conxuntu nazarí resultó victoriosu so un ambiente contrario favorecíu por un sector de dambes aficiones y determinaos medios de comunicación que se dedicaron a afalar a la violencia.

Otres rivalidaes a destacar son contra'l Villarreal CF, Levante UD, CD Alcoyano consideraos como los otros derbis de la Comunidá Valenciana. O tamién contra'l Albacete Balompié, FC Cartagena y la UD Almería qu'anque nun tean na mesma comunidá autónoma la so relativa proximidá cola ciudá d'Elx fai que los aficionaos rivales vengan en masa a animar a los sos equipos y que l'afición franjiverde viaxe a estes ciudaes pa tar al llau del so equipu siempres so un clima de cordialidá ente estes aficiones rivales.

Filmografía editar

Bibliografía editar

  • Gambín Hernández, Santiago. Historia del deporte ilicitano (2007). D.L.: A-116-2007 ISBN 978-84-89479-85-2.
  • Gambín Hernández, Santiago. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999) (2001). D.L.: A-140-2001
  • Gambín Hernández, Santiago. Aproximamientu a la historia del Elche C.F. (1923-1976) (1992). ISBN 978-84-606-0932-2 Col.lecció Tarreces d'Elx. Ajuntament d'Elx.
  • Ramos Fernández, Rafael. Ramos Folqués, Alejandro y Muñoz Fernández, Xusto. Historia d'Elx (1989). Editorial: Alicante: Diariu Información D.L.: A.629-1989 ISBN 84-404-4777-9.
  • Programa informativu Elche C.F. Temporada 1997-1998
  • Revista Deportiva Elche C.F. SAD Temporada 1997-1998 Númberos 0 y 1. D.L.: MU-1817-1997
  • Revista Oficial del Elche C.F. SAD Temporaes 2000-2001 a 2008-2009

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes MIN
  2. Elche C.F. SAD. «La fundación y los primeros pasos». Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'avientu de 2009.
  3. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999);Gambín Hernández, Santiago; páx. 25
  4. Historia del deporte ilicitano;Gambín Hernández, Santiago; páx. 42
  5. Gambín Hernández, Santiago. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999), pg.38:
    La primer alliniación oficial del Elche F.C., ante'l Crevillente, con trunfu por 2-0, ye la formada por: J.Antón; Tormo, Maciá; Torremocha, Maciá II, Pomares; Ruiz, R. Antón, Clement, M. Díez y Mariano.
  6. Gambín Hernández, Santiago. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999), pg.43:
    Inauguración de Altabix. Inauguración de la temporada y del campu de Altabix, domingu 17 d'ochobre de 1926, a les 15:30 en puntu, perinteresante alcuentru ente los primeros equipos del Levante F.C. de Valencia y Elche F.C.
  7. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999);Gambín Hernández, Santiago; páx. 81
  8. Guía Marca de la lliga 2009 páx. 271, Grupo Unidad editorial, ISSN 1575-4707
  9. diarioinformacion.es (ed.): «L'Elx cumple 2500 partíos». Consultáu'l 13 de febreru de 2009.
  10. Elche C.F. SAD (ed.): «Usero llogró'l gol 1.400 del Elx en Segunda». Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'avientu de 2009. Consultáu'l 5 de xineru de 2009.
  11. Vamos Elche CF. «Bordalás destituyíu del Elche CF».
  12. Vamos Elche CF. «Cesar Ferrando nuevu téunicu del Elche CF».
  13. «L'Elx celebra'l so 90 aniversariu».
  14. Elche C.F. SAD (ed.): «Equipación del Elche C. F.». Archiváu dende l'orixinal, el 20 d'avientu de 2008. Consultáu'l 17 d'avientu de 2008.
  15. diarioinformacion.com (ed.): «L'estadiu Martínez Valero cumple 41 años».
  16. Elche C.F. SAD (ed.): «Instalaciones Estadiu. Estadiu Martínez Valero». Archiváu dende l'orixinal, el 12 de febreru de 2009. Consultáu'l 17 d'avientu de 2008.
  17. www.elchecf.galeon.com/internacionales.htm
  18. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999);Gambín Hernández, Santiago; páx. 543
  19. Elche C.F. SAD (ed.): «Llistáu de presidentes del Elche C.F.». Archiváu dende l'orixinal, el 20 d'avientu de 2008. Consultáu'l 17 d'avientu de 2008.
  20. Gambín Hernández, Santiago. Historia del Elche C.F. 75 Aniversariu (1922-1999), pg.20 y 26
  21. Elche C.F. SAD (ed.): «Historia. La dómina dorada II». Archiváu dende l'orixinal, el 13 de febreru de 2009. Consultáu'l 17 d'avientu de 2008.
  22. Diputación Provincial d'Alicante. «Ganadores de los Premios Deportivos Provinciales de la Diputación d'Alicante ente 1980 y 2012». caxa-pdf.es. Consultáu'l 15 d'abril de 2014.
  23. Federación Valenciana de Fútbol. Competiciones (ed.): «Federación Valenciana de Fútbol». Consultáu'l 17 d'avientu de 2008.
  24. https://web.archive.org/web/20130707214031/http://www.elchecf.es/noticia-futbol-base/el-elche-c-f-sala-xugara-en-segunda-division
  25. Cara y cruz de los equipos senior del Elche en Primer Nacional
  26. baloncestu-ilicitano.html Gran xornada pal baloncestu ilicitano
  27. http://www.diarioinformacion.com/elche-cf/2013/07/24/elche-lleva-campana-abono-provincia/1399222.html
  28. https://web.archive.org/web/20130816233121/http://www.elchecf.es/penyas-direutoriu
  29. grabación de la cantarada

Enllaces esternos editar