Emberiza aureola

especie de páxaru
06-04-2022 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Emberiza aureola
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Emberizidae
Xéneru: Emberiza
Especie: E. aureola
Pallas, 1773
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Güevos de Emberiza aureola

Emberiza aureola ye una ave paseriforme de la familia biolóxica de los escribanos, Emberizidae. Habita la zona d'Eurasia.[2]

Descripción editar

Esta ave tien un tamañu similar al escribán palustre, pero con un picu más llargu. El machu adultu tien les zanques de color mariellu brillante con franxes blanques, parte cimera de color marrón, cara y pescuezu negros y quexal inferior de tonu rosáu. La fema tien el llombu de color gris a rayes, y zanques de tonu mariellu más nidiu. La cara ye blanca con una pequeña cresta, güeyos y llaos escuros. El pichón ye similar, pero'l color dominante de les zanques ye un mariellu entá más tenue.

La so llapada ye un zick distintivu y el so cantar ye un claru tru-tru, tri-tri.

Vive nel nordeste d'Europa y nel norte d'Asia. Ye una ave migratoria y pasa los iviernos nel sur d'Asia, en países como India y el sur de China. Rara pero regularmente migra escontra Europa Occidental.

Esta especie habita en zones abiertes, polo xeneral cerca de l'agua, y ye bien común en Siberia. Deposita ente cuatro y seis güevos nun nial asitiáu sobre'l suelu. El so alimentu consiste n'insectos cuando son pichones, y granes cuando algamen la adultez.

D'antiguo, la IUCN clasificáronla como una especie cercana a tar en peligru]].[1] Sicasí, nuevos estudios revelaron que ye menos común de lo que se creía. De resultes, asitióse-y l'estatus de vulnerable en 2008.[1]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 BirdLife International (2008). «'Emberiza aureola'» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2010.2. Consultáu'l Setiembre de 2010.
  2. ebird.org/ Emberiza aureola, (n'inglés)

Enllaces esternos editar