Emmett Till (25 de xunetu de 1941Chicago – 28 d'agostu de 1955Money (en) Traducir) foi un adolescente afroamericanu conocíu por ser asesináu en Mississippi a la edá de 14 años, dempués de que, según los informes, coqueteara con una muyer blanca.[5] El so cuerpu tullíu foi atopáu trés díes depués por dellos pescadores nel ríu Tallahatchie. Les fotografíes del so cadabre causaron un fuerte impautu en tol mundu dempués de que la so madre decidiera que la so ataúd tuviera abiertu mientres el funeral por que se conociera la brutalidá de los fechos. En xunetu de 2018 anuncióse la reapertura del casu.

Emmett Till
Vida
Nacimientu Chicago[1]25 de xunetu de 1941[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Grupu étnicu afroamericanu d'Estaos Xuníos
Muerte Money (en) Traducir[3]28 d'agostu de 1955[2] (14 años)
Sepultura Burr Oak Cemetery (en) Traducir[3]
Causa de la muerte traumatismo contuso (es) Traducir
Familia
Padre Louis Till
Madre Mamie Till
Estudios
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu alumnu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu de Louis Till y Mamie Elizabeth Till-Mobley, Emmett Till nació en Chicago en 1941. Nel branu de 1955, recibieron la visita del so tíu Moses Wright, que-y cuntó hestories alrodiu de la vida nel delta del Mississippi qu'espertaron en Emmett una gran interés pola rexón y un gran deséu de visitala.

Alcuentru de Emmett Till con Carolyn Bryant y asesinatu editar

 
Ruines de Bryant's Grocery and Meat Market en 2009.

A pesar de les reticencies de la so madre, que-y avisó tuviera curiáu pos el Sur nun yera Chicago, Till llegó a Money, Mississippi el 21 d'agostu de 1955. El 24 d'agostu, él y el so primu Curtis Jones salieron de la ilesia onde Moses Wright taba predicando y xuniéronse a dellos rapazos locales, con quien fueron al Bryant's Grocery and Meat Market, una pequeña tienda, pa mercar duces. Los adolescentes yeren fíos d'aparceros y tuvieren recoyendo algodón en tol día. L'apináu yera propiedá d'una pareya blanca, Roy Bryant, de 24 años, y la so esposa, Carolyn, de 21 años, quien na so mayoría atendíen a la población aparcera local. Carolyn taba sola na tienda esi día; la so hermana atopar na parte trasera de la tienda. Jones dexó a Till colos otros mozos, ente que él quedó xugando a les dames na cai. Esisten delles versiones de lo qu'asocedió nesi momentu, solo sábese que naquella dómina, el racismu escontra los negros yera grande. Según dalgunos, Till al ver a la bella Carolyn, xibló-y con almiración y esta ofendióse. Otros afirmen que Till al salir de la tienda despidir de Carolyn diciéndo-y "Chao baby" y otra versión consta de que Till empezó a coquetear con Carolyn diciéndo-y "Non temes de mi. Yá tuvi con muyeres blanques enantes". Carolyn amenació a Till y a los demás con una pistola y los adolescentes fuéronse. Según créese, tres l'incidente Emmett espresara'l so deséu de tornar a Chicago pero nun-y lo mentó al so tíu yá que tenía mieu de que s'enoxar.

Roy Bryant atopar de viaxe naquel momentu pero al so regresu, el 27 d'agostu, la so muyer yá s'encargara de faer que l'anécdota estender por tol pueblu. Cuando s'enteró de los fechos, entrugó duramente a dellos homes afroamericanos na tienda ya inclusive llegó a secuestrar a un home que creyó culpable, antes de conocer la identidá de Emmett Till. Esa mesma nueche, de madrugada, Roy Bryant, de 24 años d'edá, dirixir a casa de Moses Wright acompañáu del so mediu hermanu John William Milam, de 36 años d'edá, y d'otru home d'identidá desconocida en busca d'un neñu de 14 años llamáu Emmett Till.

Dambos homes llevaron a Emmett a una tenada asitiada nes contornes y ellí favoreciéron-y una brutal paliza pa depués dispara-y na cabeza y refundia-y al ríu Tallahatchie con un pesu al pescuezu. Cuando la policía empezó a investigar la desapaición del adolescente, los homes reconocieron sacalu de casa del so tíu, pero aseguraron habe-y dexáu na puerta de la tienda de Bryant esa mesma nueche, y dambos fueron arrestaos por secuestru. Trés díes depués, el cuerpu desfigurado de Emmett foi afayáu por dos chicos que s'atopaben pescando nel ríu Tallahatchie.

A pesar de que'l cadabre atopábase totalmente desfigurado y n'estáu de descomposición, Emmett pudo ser identificáu gracies a que llevaba un aniellu de plata grabáu coles iniciales "L. T." y la fecha "25 de mayu de 1943". L'aniellu perteneciera al so padre Louis Till y Emmett pidir a la so madre en Chicago antes de salir de viaxe.

Los asesinatos racistes nun yeren daqué ayenu nos estaos sureños: tan solo una selmana antes de la llegada de Emmett Till, produxérase l'asesinatu de Lamar Smith en Brookhaven, una población tamién asitiada en Mississippi, que los sos executores fueron absueltos. Sicasí, les circunstancies qu'arrodiaron la muerte de Emmett Till conmocionaron el país. La población blanca del norte taba tan escupuliciada como la población negra y los periódicos fixeron ecu de la noticia.[6]

Willie Reed, un comuñeru negru que trabayaba pa Milam, afirmó nel documental de 2003, "L'asesinatu de Emmett Till", qu'escuchó a Till mientres yera cutíu polos trés homes nun tendeyón de ferramientes, glayando n'agonía. Till, papáu en sangre y semiinconsciente, foi conducíu a les veres del Ríu Tallahatchie, onde lu dispararon na cabeza. Arreyáronlu alredor del pescuezu, con alambre d'espín, un ventilador desmotador d'algodón y refundiaron el so cuerpu al ríu, onde foi atopáu díes dempués. Depués de que Reed fuera obligáu a llavar el sangre de Till de la parte trasera de la carroceta, sumió, tarreciendo pola so propia vida.

L'asesinatu de Emmett Till apaeció en titulares estauxunidenses ya internacionales. Cincuenta mil persones negres asistieron al so funeral en Chicago.[7]

Funeral editar

Mientres el so funeral, la so madre aportunó en que'l ataúd permaneciera abiertu por que tol mundu pudiera reparar l'estáu del cadabre, dafechu desfigurado, por cuenta de los golpes recibíos. La revista Jet y el periódicu The Chicago Defender publicaron unes semeyes del cadabre desfigurado que percorrieron el país.

Mientres la prensa del sur encargar de publicar semeyes de Roy Bryant y John William Milam nos sos uniformes del exércitu y a estender el rumor de que nel norte taben produciéndose revueltes qu'acabaríen nuna segunda guerra de Secesión, periódicos como The New York Times allababen la decisión que s'acabó tomando de xulgar a dambos homes sol cargu d'asesinatu.

Investigación editar

La investigación abierta na dómina dexó sentar nel banquín a dos persones, l'home y l'hermanu de la muyer cola que Emmett había "coqueteado". Mientres el xuiciu, los dos negaron la so implicación y cuestionaron inclusive que'l cadabre atopáu fuera'l de Emmett. Los dos individuos, blancos, fueron absueltos por un xuráu de 12 persones, toes blanques. Años dempués, conscientes de que les lleis torguen xulgar dos veces a una persona por un mesmu delitu, confesaron tundir y matáu al nuevu como castigu al so osadía.[8]

Dos documentales realizaos cola ayuda d'historiadores amparen agora una teoría distinta: sostienen que nesi crime hubo siquier cinco implicaos más, dalgunos quiciabes inda vivos. Los datos qu'apurren fueron abondos pa forzar al FBI a reabrir el casu.

La confesión de Carolyn editar

En 2007, Carolyn Bryant, confesó a Timothy Tyson, autor del llibru "The Blood of Emmett Till" (2017) que s'inventara l'acusación y que Till nunca-y dirixó nenguna pallabra o xestu provocatible. “That part’s not true” (Esa parte nun ye verdá), reconoció penada.[9][10]

Reapertura de la investigación editar

En xunetu de 2018 anuncióse la reapertura de la investigación del casu. Nun informe unviáu al Congresu, el Gobiernu informó de que volvía reabrir les pesquises sobre l'homicidiu “en recibiendo nueves informaciones”.[11]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 2 mayu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. 3,0 3,1 URL de la referencia: https://www.blackpast.org/african-american-history/till-emmett-1941-1955/. Data de consulta: 4 setiembre 2020.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. L'asesinatu de Emmett Till.
  6. pueden-soterrar-verdá-s.htm Emmett Till:Nun pueden soterrar la verdá.
  7. vida-de-emmett-till/ ¿Por qué sigui importando la vida de Emmett Till?.
  8. Epílogu pa un crime racista.
  9. The Guardian: La confesión de Carolyn Bryant
  10. Vanity Fair: La muyer nel centru del casu Emmet Till
  11. EE.XX. reabre'l casu del brutal asesinatu racista de Emmet Till en 1955. La Vanguardia. https://www.lavanguardia.com/internacional/20180713/45867858954/eeuu-reabre-casu-brutal-asesinatu-racista-emmet-till-1955.html. Consultáu'l 13 de xunetu de 2018.