Una empresa matriz (tamién llamáu epicentru empresarial) ye una empresa que tien una o más empreses dependientes o filiales, esto ye, que tien siquier el 50% del capital d'otres sociedaes. Toes estes empreses ye lo que se conoz como un grupu d'empreses. La empresa matriz polo xeneral apurre xestión, alministración y control al traviés d'una o más persones, direutores o xerentes, que designó la direutiva de la empresa matriz.

L'actividá de la empresa matriz dacuando puede llindase a la xestión del capital, o namái busquen l'afitamientu y xestión de los múltiples intereses n'empreses y actividaes económiques bien variaes: llámase más específicamente, "esplotación". N'otros casos la empresa matriz arréyase direutamente nel trabayu y oxetivos de les empreses dependientes.

Un exemplu d'empresa matriz EADS, camiones Mitsubishi Fuso na cita de fabricación d'Airbus na aviación Daimler AG. El sector de les telecomunicaciones tamién puede ser una fonte d'exemplu Ilíada ye la sociedá matriz del so filial Llibre como Orange Francia ye una filial de France Telecom.

Funcionamientu editar

En peracaba instancia la empresa matriz establez una sociedá na que tien abonda poder con derechu a votu n'otra empresa pa tener el control de la xestión y les operaciones d'influencia o la eleición de la so xunta direutiva; la segunda empresa que se considera como una sub-empresa o empresa filial de la empresa matriz. La definición d'una sociedá matriz difier según la xurisdicción, cola definición que de normal se define per mediu de les lleis que s'ocupen de les empreses nesa xurisdicción.

Definiciones de tol mundu editar

Australia editar

La rellación empresa filial-matriz definir pola Parte 1.2 de la División 6, Seición 46 de la Corporations Act 2001 (Cth), qu'establez:

Una persona xurídica (nesta seición llámase'l primer cuerpu) ye una filial d'otra persona xurídica, si y namái si:

(a) d'otra institución: (i) controla la composición de la xunta direutiva del primer cuerpu; o (ii) atopar nuna posición de controlar o controlar la emisión de más de la metá del númberu máximu de votos que puede emitir nuna xunta xeneral del primer cuerpu; o (iii) tien más de la metá del capital social emitíu del primer cuerpu (escluyendo cualesquier parte d'esi capital social emitíu de que nun lleva nengún derechu a participar más allá d'una cantidá determinada nuna distribución de cualesquier de les ganancies o de capital); o (b) el primer cuerpu ye una filial d'una filial d'otra institución.

Singapur editar

La rellación empresa-matriz y empresa-filial definir na Parte 1, artículu 5, párrafu 1 de la Llei de Sociedaes Anónimes, qu'establez:

5 -. (1) A los efeutos d'esta Llei, va deber, suxetu a la subseición, va considerase qu'una corporación seya una filial d'otra sociedá, si -

(a) qu'otra sociedá - (i) controla la composición del conseyu d'alministración de la empresa mentada en primer llugar; (ii) controla más de la metá del poder de votu de la sociedá mentada en primer llugar; o (iii) tien más de la metá del capital social emitíu de la sociedá mentada en primer llugar (con esclusión de cualesquier parte del mesmu, que consiste n'aiciones preferentes y aiciones propies); o (b) mentáu en primer llugar corporación ye una subsidiaria d'una corporación que ye la filial d'otra sociedá.

Reinu Xuníu editar

Nel Reinu Xuníu polo xeneral consideróse qu'una organización que tien una "participación de control" nuna empresa (una participación de más del 51% de les aiciones) ye, n'efeutu, de facto una empresa matriz de la empresa filial, dempués d'haber razones imperioses material d'influencia sobre la empresa en poder d'operaciones, inclusive si nun hai toma de posesión completa y formal y que se promulgara. Una vegada qu'una adquisición total o compra promúlgense, entós la compañía vese que dexaron d'operar como una entidá independiente y que tiende a ser una filial de la empresa compradora, que de la mesma se convierte na casa matriz de la filial. (Una participación per debaxo del 50% podría ser abondu por que una sociedá matriz influencia importante si son el mayor accionista individual o si asítiase nel control de la execución de la operación polos accionistes non operacionales).

Ver tamién editar

Referencia editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar