El atentáu de la T4 consistió na esplosión d'una furgoneta bomba que miembros de la organización terrorista ETA asitiaren n'unu de los aparcamientos (el módulu D) de la Terminal 4 del Aeropuertu de Madrid-Barajas, Madrid, la Fecha d'entamu|30|avientu|2006}}, sábadu, a les 09:01 (hora española). El fuerte estallíu causó la muerte de dos persones, mancó a una ventena y provocó importantes estroces nes infraestructures del aeropuertu, según suspensiones y retrasos nos vuelos.

Atentáu de la T4
Llocalización
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
ConceyuBandera de la Ciudá de Madrid Madrid
Llocalización Aeropuertu de Madrid-Barajas
Coordenaes 40°30′N 3°36′W / 40.5°N 3.6°O / 40.5; -3.6
Mapa
Datos
Parte de campaña de Euskadi Ta Askatasuna (es) Traducir
Oxetivu Aeropuertu de Madrid-Barajas y Diego Armando Estacio Sivisapa
Autor principal Euskadi Ta Askatasuna y Euskadi Ta Askatasuna
Fecha 30 d'avientu de 2006
Víctimes
Númberu de firíos 20
Númberu de muertes 2
Cambiar los datos en Wikidata

A nivel políticu, l'atentáu producir nel contestu d'un proceso de paz del Gobierno español y la banda terrorista, que declarara un «alto'l fueu permanente». Finalmente los cuatro implicaos nel atentáu fueron deteníos mientres la mesma llexislatura.

Atentáu editar

El 30 d'avientu de 2006 la banda terrorista ETA asitia una bomba nuna furgoneta que diba cargada con ente 200 y 500 quilos d'esplosivos.

La furgoneta bomba, un Renault Trafic, esplotó'l mesmu día, un sábadu, 30 d'avientu de 2006 a les 9:01 nel aparcamientu D de la T4 del madrilanu aeropuertu de Barajas matando a dos madrilanos de nacionalidá ecuatoriana, llamaos Carlos Alonso Palate y Diego Armando Estacio. El ministru d'esteriores Moratinos confirmó estes muertes al gobiernu d'Ecuador a les poques hores, magar nos medios de comunicación españoles siguieron falando de sumíos.

La situación ye de colapsu absolutu, polo que se va tardar un tiempu bien considerable, non hores sinón díes, en comprobar si hai dalguna persona soterrada baxu de los escombros

Les autoridaes embaraxaron que'l vehículu tuviera cargáu con 200 kilogramos d'esplosivos, anque EFE alzó la cifra a 500. Amás de los graves daños materiales -la esplosión provocó una trupa columna de fumu, el fundimientu de cinco plantes del módulu D del aparcamientu de la T4 y que dellos coches amburaren-, Alfredo Pérez Rubalcaba informó al mediudía de qu'había una persona sumida y pela tarde diose a conocer la esistencia d'una segunda persona tamién sumida pola mor del atentáu. Los sos familiares daríen la voz d'alarma a última hora de la mañana. Tamién hubo una ventena de mancaos.

 
Estáu nel que quedó la zona del módulu D de Barajas tres l'atentáu.

El primeru sería un mozu ecuatorianu que diba acompañar a una muyer al aeropuertu pa buscar a un familiar. Él decidió quedase nel coche "echando una cabezada", según el ministru d'Interior. La novia del desapaecíu pidió con congoxa -en declaraciones a RNE- que se punxeren en contautu con ella.

Dempués d'atender a 26 mancaos bien leves -ente ellos dos axentes mancaos leves polos cristales del aparcamientu-, l'hospital de campaña montáu pol Samur empezó a recoyese. Dellos pasaxeros quexar de dolor d'oyíos pola esplosión.

Produciéronse trés llamaes pa informar del allugamientu de la furgoneta bomba: una primera a la DYA de Guipúzcoa, otra a los Bomberos de Madrid y una tercera -en nome d'ETA- al teléfonu d'emerxencies SOS-Deiak de Guipúzcoa. La policía dio en desallugar darréu a los pasaxeros del aparcamientu y treslladalos a la terminal, polo que nun hubo mancaos de gravedá. Sicasí, la Organización Agetaxi protestó pol comportamientu de la Policía yá que, al so xuiciu, dellos taxistes resultaron mancaos nel atentáu de Barajas porque nun desallugaron la parada.

La Terminal 4 del aeropuertu de Barajas retomó, adulces, la so actividá. Dos vuelos d'Iberia, con destín a Venecia y Casablanca, fueron los primeres en salir de la T4 desque se retomara'l serviciu pasaes les 14.00 hores. Sicasí, los accesos per carretera a la terminal siguieron dafechu colapsaos, polo que les autoridaes pidieron a los usuarios qu'aportaren a la T4 en tresporte públicu -y non en coche priváu-. El restu de terminales funcionaron con normalidá, anque los pasaxeros quexar de falta d'información per parte de les autoridaes.

 
Estáu de los aparcamientos del aeropuertu de Barajas díes dempués de la esplosión d'un coche-bomba el 30 d'avientu de 2006.

La banda armada nunca cometiera una aición terrorista mientres la suspensión de les sos actividaes y siempres anunciara primeramente la so decisión de siguir colos atentaos nuna declaración previa. Asina que tres nueve meses de cese na so actividá terrorista l'atentáu sorprendió cuando s'esperaba un comunicáu de la banda armada mientres les Navidaes. El presidente del Gobiernu, José Luis Rodríguez Zapatero, anunció en rueda de prensa dende Moncloa qu'ordenara "suspender" les iniciatives de diálogu, polo que con esti atentáu terrorista, la banda ETA punxo fin al "alto'l fueu permanente" que caltuviera mientres bona parte del 2006. Tamién se xeneró un gran discutiniu al faese públicu que Zapatero calificó l'atentáu como "accidente"[1]

La furgoneta na que se cargaron los esplosivos fuera robada dellos díes antes nel sur de Francia a un mozu guipuzcoanu que s'atopaba esquiando nel Pirinéu Francés. ETA caltuvo secuestráu al nuevu hasta delles hores dempués de producise l'atentáu.

El 4 de xineru de 2007 atopóse'l cuerpu de Carlos Alonso Palate, nel interior del so vehículu, nel módulu D del aparcamientu.[2] El cuerpu de Diego Armando Estacio recuperóse'l 6 de xineru de 2007 a les 09:35.[3]

Desarticulación editar

Encargáu del atentáu tuvo parte del "Comandu Elurra" de cuatro persones, dos fueron deteníes n'España y les otres dos en Francia.

Igor Portu y Mattin Sarasola editar

Los primeres en ser deteníos fueron Igor Portu y Mattin Sarasola, pola Guardia Civil el 6 de xineru en Guipúzcoa, súpose que pretendíen atentar en Madrid na zona comercial y financiera d'AZCA.[4]

Nesta detención Igor Portu y Mattin Sarasola denunciaron ser torturaos pola Guardia Civil. L'acusación foi tramitada y 15 guardias civiles fueron imputaos y condergaos en primer instancia na Audiencia de Guipúzcoa en 2010, siendo absueltos dempués pol Tribunal Supremu en 2011.[5][6][7] En 2018, en presentándose un recursu ante'l Tribunal Européu de Derechos Humanos d'Estrasburgu, diose la razón a los denunciantes y condergóse a España a pagar 20.000 a Sarasola y 30.000 euros a Portu pol tratamientu inhumanu y degradante” que sufrieron mientres la so detención.[8]

Joseba Iturbide y Mikel San Sebastián editar

El 15 de febreru de 2008 Joseba Iturbide y Mikel San Sebastián fueron deteníos nuna casa francesa de Saint-Jean-de-Luz, xunto con José Martínez Mur, encargáu de la trama financiera. Con estes detenciones el ministru del Interior, Alfredo Rubalcaba confirmó que "queda desarticuláu por completu'l comandu".[9] El 24 de payares de 2008 decretóse la puesta en llibertá nesta causa de Joseba Iturbide al nun constar "que'l mesmu interviniera na planificación y execución del atentáu" según el xuez Santiago Pedraz.[10]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar