Sigeberto de Gembloux

Sigebert de Gembloux, llatinizáu Sixebertus Gemblacensis (hacia 1030 - Gembloux, Bélxica, 5 d'ochobre de 1112[2][3]), escritor, cronista y monxu benedictín belga.

Sigeberto de Gembloux
Vida
Nacimientu Gembloux (es) Traducircirca 1030 (greg.)[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Reinu de Francia
Muerte Gembloux (es) Traducir5 d'ochobre de 1112 (81/82 años)
Estudios
Llingües falaes Llatín medieval
Alumnu de Olbert of Gembloux (en) Traducir
Oficiu historiador de la Ilesia, haxógrafu, cronista, sacerdoteteólogu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacíu probablemente nel Brabante valón, los sos padres presentar como oblato (hermanu legu o donáu) na abadía de Gembloux (cerca de Namur, anque del principáu de Liexa) y ellí recibió una escelente formación, pos ente los sos maestros tuvo a Olbert de Gembloux. Unviáu a l'Abadía de Saint-Vincent de Metz convertir en direutor de la so escuela monástica y mientres les sos 25 años ellí empezó a escribir vides de santos. Ente 1070 y 1075 volvió a l'abadía de Gembloux, onde permaneció hasta'l final de la so llarga vida. Defendió firmemente a los emperadores Enrique IV y Enrique V contra los papes Gregorio VII, Urbanu II y Pascual II.

Obres editar

Escribió vides de santos, escritos polémicos y cróniques hestóriques. La parte mayor de la so obra constituyir les vides de santos, con poco valor documental y biográfico polo xeneral, habida cuenta de la so casi total falta de pensamientu críticu, una y bones lo maraviyoso y lo milagroso ocupen un llugar bien importante nestes obres, ente les que destaquen la so Vida de Thierry, fundador de l'abadía de Metz; Pasión y profecía de Santa Lucía; Vida del rei Sigebert de Austrasia; Vida de San Guibert, fundador de Gembloux; Vida de San Lamberto, obispu mártir de Liexa, etc. Tamién dexó un De viris illustribus escritu escontra'l final de la so vida con esbozos biográficos d'escritores contemporáneos; inclúi una llista de les sos obres.

En 1075 Sixebertu oponer por vegada primer al papa Gregorio VII ("el brengosu monxu Hildebrando") que declaró inválidos los actos sacramentales de los eclesiásticos simoníacos o fornicadores. Entá más contundente foi la so oposición al mesmu Gregorio VII na Querella de les Invistidures. Sixebertu foi unu de los pocos elcesiásticos que salieron en defensa del emperador Enrique IV del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, onde, en 1076, foi depuestu y escomulgáu por Gregorio VII por habese opuestu a nun nomar obispos por sigo mesmu. Más tarde (alredor de 1102), hubo una nueva disputa, esta vegada col papa Pascual II, que comprometiera al conde de Flandes nuna "cruzada" contra'l cleru refractariu del Principáu de Liexa y contra otros "cómplices" d'Enrique IV. El tonu d'estos escritos contra les ambiciones de los pontífices romanos ye amargosu.

Destacó como cronista con Gesta abbatum Gemblacensium (1071) qu'informa de la hestoria de l'Abadía de Gembloux dende los sos mesmos empiezos. Esta obra foi siguida tres la so muerte por otros autores. Pero la so obra maestra y más famosa, de gran valor históricu, ye'l so Chronographia, una crónica universal de los eventos más importantes ente 379 (o 381) hasta 1111,[4] que sigue la obra d'Eusebio de Cesarea. empezándola dempués de 1083, publicar en 1105 y siguir hasta 1111. Cita gran númberu de fontes que güei se perdieron. La Chronographia foi bien popular mientres la Edá Media y foi bien espublizada al traviés de copies manuscrites, usada como fonte por munchos escritores y, finalmente, llevar a la imprenta en 1513.

Sixebertu ye unu de los autores que se citen p'atestiguar la hestoria de la Papisa Juana, magar el padre Pagi amosó que los manuscritos más antiguos de Sixebertu nun faen mención dalguna d'esti personaxe; tratar d'una interpolación.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118614142. Data de consulta: 12 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Patrologiae cursus completus, cit.
  3. Étude critique sur la vie de Saint Sigebert III roie d'Austrasie, cit.
  4. Ezio Franceschini.Lineamenti di una storia letteraria del Medievu llatín.Ed.I.S.O. Università Cattolica.Milano.2008,p.50

Enllaces esternos editar