Alministración Federal d'Aviación

L'Alministración Federal d'Aviación (n'inglés, Federal Aviation Administration, FAA) Ye una autoridá nacional de los Estaos Xuníos con poderes pa regular tolos aspeutos de l'aviación civil. Estos inclúin la construcción y operación d'aeropuertos, la xestión del tráficu aereu, la certificación de personal y aeronaves, y la proteición d'activos d'Estaos Xuníos mientres el llanzamientu o reingreso de vehículos espaciales comerciales.fundar en 1926

Alministración Federal d'Aviación
provisor de servicios de navegación aérea, autoridá d'aviación civil y axencia federal de los Estaos Xuníos
Llocalización
Sede Washington DC
Historia
Fundación23 agostu 1958
Organigrama
Presidente Michael Whitaker (en) Traducir (2023)
Participación empresarial
Organización matriz Departamento de Transporte de los Estados Unidos (es) Traducir
Filiales
Forma parte de
Elementu esplotáu North American Sabreliner (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Funciones principales editar

Les funciones de la FAA inclúin:

  • Regulación del tresporte espacial comercial d'Estaos Xuníos.
  • Reglamentación de les normes xeométriques y d'inspeición en vuelu de les instalaciones de navegación aérea.
  • Fomentu y desarrollu de l'aeronáutica civil, incluyida la nueva teunoloxía aeronáutica.
  • Emisión, suspensión o revocación de certificaos de pilotu.
  • Regulación de l'aviación civil pa promover la seguridá, especialmente al traviés d'oficines locales llamaes Flight Standards District Offices.
  • Desenvolver y operar un sistema de control y navegación del tráficu aereu tantu p'aviones civiles como militares Investigación y desarrollu del Sistema Nacional d'Espaciu Aereu y Aeronáutica Civil.
  • Ellaboración y execución de programes de control del ruiu de los aviones y otros efeutos ambientales de l'aviación civil.

Organizaciones editar

La FAA estremar en cuatro "llinies de negociu" (LOB). Cada LOB tien un papel específicu dientro de la FAA.

Aeropuertos (ARP) - plania y desenvuelve proyeutos qu'arreyen a aeropuertos, supervisando la so construcción y operaciones. Asegura'l cumplimientu coles regulaciones federales.

Organización del Tránsitu Aereu (ARREYO) - el deber primariu ye de manera segura y eficiente mover el tráficu aereu dientro del Sistema Nacional d'Espaciu Aereu. Los emplegaos d'ARREYO alministren les instalaciones de tránsitu aereu, incluyendo les Torres de Control de Tráficu Aeroportuario (ATCT) y les Instalaciones de Control d'Aproximamientu al Radar Terminal (TRACON).

Seguridá de l'aviación (AVS) - Responsable de la certificación aeronáutica de personal y aeronaves, incluyendo pilotos, aereollinies y mecánicos.

Tresporte espacial comercial (AST) - garantiza la proteición de los bienes de los Estaos Xuníos mientres el llanzamientu o reingreso de vehículos espaciales comerciales.

Rexones y Centros d'Operaciones Aeronáutiques editar

La FAA tien la so sede en Washington, D.C. Según el Centru Téunicu William J. Hughes en Atlantic City, Nueva Jersey, el Centru Aeronáuticu Mike Monroney en Oklahoma City, Oklahoma y los sos nueve oficines rexonales:

  • Rexón d'Alaska - Anchorage, Alaska.
  • Northwest Mountain - Renton, Washington.
  • Pacíficu Occidental - Lawndale, California.
  • Suroeste - Fort Worth, Texas.
  • Central - Kansas City, Missouri.
  • Grandes Llagos - Des Plaines, Illinois.
  • Southern - College Park, Xeorxa.
  • Esti - Xamaica, Nueva York.
  • Nueva Inglaterra - Burlington, Massachusetts.

Historia editar

Foi fundada n'Estaos Xuníos el 20 de mayu de 1926, p'alministrar el tráficu aereu civil. En 1940 el presidente Franklin D. Roosevelt dixebró les sos responsabilidaes en dos percancies, la CAA y la CAB, pero en 1958 les sos funciones fueron axuntaes nuevamente.

La Llei de Comerciu Aereu del 20 de mayu de 1926 ye la piedra angular de la regulación de l'aviación civil per parte del gobiernu federal. Esta llei histórica foi aprobada a instancies de la industria de l'aviación, que los sos líderes creíen que l'avión nun podría algamar el so plenu potencial comercial ensin l'acción federal p'ameyorar y caltener les normes de seguridá. La Llei encargó al Secretariu de Comerciu'l fomentu del comerciu aereu, la espedición y aplicación de les normes de tránsitu aereu, la concesión de llicencies a pilotos, la certificación d'aeronaves, l'establecimientu de víes aérees y el funcionamientu y caltenimientu d'ayudes al navegación aérea. L'acabante crear Subdivisión d'Aeronáutica, qu'opera sol Departamentu de Comerciu, asumió la responsabilidá principal de la supervisión de l'aviación.

Nel desempeñu de les sos responsabilidaes d'aviación civil, el Departamentu de Comerciu primeramente concentróse en funciones tales como les normes de seguridá y la certificación de pilotos y aeronaves. Fízose cargu de la construcción y el funcionamientu del sistema nacional de les víes respiratories encendíes, una xera empecipiada pol Departamentu de Correos. El Departamentu de Comerciu ameyoró les comunicaciones radioeléctriques aeronáutiques, antes de la fundación de la Comisión Federal de Comunicaciones en 1934, que remana la mayoría d'estes cuestiones anguaño - ya introdució faros de radio como una ayuda eficaz al navegación aérea.

La Subdivisión d'Aeronáutica pasó a llamase Oficina de Comerciu Aereu en 1934 pa reflexar el so estatus ameyoráu dientro del Departamentu. A midida qu'aumentaben los vuelos comerciales, la direición afaló a un grupu d'aereollinies a establecer los trés primeros centros p'apurrir control de tránsitu aereu (ATC) a lo llargo de les víes aérees. En 1936, la mesma Oficina fixo cargu de los centros y empezó a ampliar el sistema ATC. El controladores pioneros de tránsitu aereu usaron mapes, cayueles y cálculos mentales p'asegurar la separación segura d'aviones que viaxen per rutes designaes ente ciudaes.

En 1938, la Llei d'Aeronáutica Civil tresfirió les responsabilidaes de l'aviación civil federal del Departamentu de Comerciu a una nueva axencia independiente, l'Autoridá d'Aeronáutica Civil. La llexislación tamién amplió'l papel del gobiernu, dándo-yos l'autoridá y el poder pa regular les tarifes aérees y determinar les rutes que les aereollinies sirviríen.

El presidente Franklin D. Roosevelt estremó l'autoridá en dos percancies en 1940, l'Alministración d'Aeronáutica Civil (CAA) y la Xunta d'Aeronáutica Civil (CAB). CAA foi responsable del ATC, la certificación d'aviones, el cumplimientu de la seguridá y el desarrollu de les víes aérees. CAB encargar de la regulación de la seguridá, la investigación d'accidentes, y la regulación económica de les compañíes aérees. La CAA yera parte del Departamentu de Comerciu. El CAB yera una axencia federal independiente.

Na viéspora de la entrada d'Estaos Xuníos na Segunda Guerra Mundial, CAA empezó a estender les sos responsabilidaes ATC a les operaciones de despegue y aterrizaxe nos aeropuertos. Esti papel ampliáu finalmente convirtióse en permanente dempués de la guerra. L'aplicación del radar al ATC ayudó a los controladores nel so intentu de caltenese al corriente de la puxanza de la posguerra nel tresporte aereu comercial. En 1946, mentanto, el Congresu dio a CAA la xera adicional d'alministrar el programa d'aeropuertu d'ayuda federal, el primer programa d'asistencia financiera en tiempu de paz destináu puramente a promover el desarrollu de los aeropuertos civiles del país.

La era que s'averaba de los viaxes n'avión y una serie de choques nel aire (la más notable foi'l choque nel aire del Gran Cañón de 1956), provocó l'aprobación de la Llei Federal d'Aviación de 1958. Esta llexislación asignó les funciones de la CAA a un nuevu órganu independiente, Axencia Federal d'Aviación. La llei tresfirió la regulación de la seguridá aérea de la CAB a la nueva FAA, y tamién dio a la FAA la responsabilidá esclusiva d'un sistema civil-militar común de navegación aérea y control de tráficu aereu. El primer alministrador de la FAA, Elwood R. Quesada, foi ex-xeneral de la Fuercia Aérea y asesor del presidente Eisenhower.

El mesmu añu foi testigu de la nacencia de l'Alministración Nacional d'Aeronáutica y Espaciu (NASA), creada tres el llanzamientu polos soviéticos del primer satélite artificial y asumiendo el papel de la NACA na investigación aeronáutica.

En 1967, un nuevu Departamentu de Tresporte de los Estaos Xuníos (DOT) combinó importantes responsabilidaes federales pal tresporte aereu y de superficie. El nome de l'Axencia Federal d'Aviación camudó a l'Alministración Federal d'Aviación, yá que se convirtió nuna de delles axencies (por casu, l'Alministración Federal de Carreteres, l'Alministración Federal de Ferrocarriles, la Guardia Costera y la Comisión de la Badea de San Llorienzo) dientro del DOT. L'alministrador de la FAA yá nun se reportaría direutamente al presidente sinón que nel so llugar reportaría al Secretariu de Tresporte. Los nuevos programes y pidimientos presupuestarios tendríen que ser aprobaos pol DOT, que depués incluyiría estes solicitúes nel presupuestu xeneral y presentar al presidente.

Coles mesmes, una nueva Xunta Nacional de Seguridá nel Tresporte asumió'l rol de la Xunta d'Aeronáutica Civil (CAB) d'investigar y determinar les causes de los accidentes de tresporte y faer encamientos al secretariu de tresporte. CAB fundir en DOT coles sos responsabilidaes llindaes a la regulación de rutes aérees y tarifes aérees comerciales.

La FAA asumió gradualmente funciones adicionales. Los secuestros de los años sesenta yá llevaren al organismu a la seguridá de l'aviación civil. En respuesta a los secuestros asocedíos el 11 de setiembre de 2001, esta responsabilidá ye tomada principalmente pol Departamentu de Seguridá Nacional. La FAA arreyóse más colos aspeutos ambientales de l'aviación en 1968 cuando recibió la enerxía d'afitar estándares del ruiu de les aeronaves. La llexislación en 1970 dio a l'axencia la xestión d'un nuevu programa d'ayuda aeroportuaria y ciertes responsabilidaes adicionales pa la seguridá aeroportuaria. Mientres los años 60 y 70, la FAA tamién empezó a regular l'altitú (sobre 500 pies) el vuelu de la cometa y del globu.

A mediaos de la década de 1970, l'axencia llograra un sistema de control de tráficu aereu semiautomático qu'utilizaba teunoloxía de radar y d'ordenadores. Sicasí, esti sistema riquía meyores pa caltener el ritmu de la crecedera del tráficu aereu, especialmente dempués de que la Llei de Desregulación de les Aereollinies de 1978 esaniciara gradualmente la regulación económica de les aereollinies. Una fuelga nacional per parte del sindicatu de controladores de tránsitu aereu en 1981 impunxo restricciones temporales de vuelu pero nun cerró'l sistema d'espaciu aereu. Mientres l'añu siguiente, l'axencia dio a conocer un nuevu plan pa automatizar entá más les sos instalaciones de control de tránsitu aereu, pero'l progresu foi decepcionante. En 1994, la FAA pasó a un enfoque más pasu a pasu qu'apurrió a los controladores equipos avanzaos. En 1979, el Congresu autorizó a la FAA a trabayar colos principales aeropuertos comerciales pa definir les contornes de la contaminación acústica ya investigar la viabilidá de la mitigación del ruiu por aciu programes de rehabilitación residencial. A lo llargo de la década de 1980, estes cartes fueron implementaes.

Nos años noventa, la teunoloxía de satélites recibió mayor énfasis nos programes de desarrollu de la FAA como un mediu p'ameyorar les comunicaciones, la navegación y la xestión del espaciu aereu. En 1995, l'axencia asumió la responsabilidá de la supervisión de la seguridá del tresporte espacial comercial, una función empecipiada once años antes por una oficina dientro de la sede del DOT. L'axencia foi responsable de la decisión d'aterrizar vuelos dempués de los ataques del 11 de setiembre. En 2007, dos denunciantes de la FAA, los inspeutores Charalambe "Bobby" Boutris y Douglas Y. Peters, alegaron que Boutris dixo que trató de fadiar a Southwest dempués d'atopar resquiebros nel fuselaxe d'un avión, pero foi torgáu por supervisores que dixo yeren amistosos cola aereollinia . Esto foi validáu por un informe del Departamentu de Tresporte qu'atopó que los xerentes de la FAA dexaren que Southwest Airlines volara 46 aviones en 2006 y 2007 que taben atrasaos pa les inspeiciones de seguridá, inorando les esmoliciones plantegaes polos inspeutores. Les auditoríes d'otres aereollinies resultaron en dos aereollinia qu'aterrizaben cientos d'aviones, causando miles de cancelaciones de vuelos. Jim Oberstar, ex-presidente del comité, dixo que la so investigación reveló un patrón d'abusu regulatorio y ralos regulatorios xeneralizaos, dexando que 117 aviones sían operaos comercialmente anque nun cumplan coles regles de seguridá de la FAA. Oberstar dixo qu'había una "cultura de comodidá" ente altos funcionarios de la FAA y les aereollinies y "un desglose sistemáticu" na cultura de la FAA que resultó en "malversación, bordiando la corrupción". En 2008 la FAA propunxo rematar con Southwest. En 2009 Southwest y la FAA alcordaron que Southwest pagaría una sanción de $ 7.5 millones y adoptaría nuevos procedimientos de seguridá, cola multa doblando si Southwest nun pudo siguir alantre.

Dende'l 11 de setiembre de 2001 esta axencia tuvo trabayando conxuntamente col Departamentu Nacional de Seguridá DHS (Department of Homeland Security) pal control de los vuelos y la seguridá nel aire.

Sieglu XXI editar

N'avientu de 2000, una organización dientro de la FAA, la organización del tráficu aereu (ARREYO), foi establecida pola orde executiva presidencial. Esto convirtióse nel provisor de servicios de navegación aérea pal espaciu aereu de los Estaos Xuníos y pa les árees oceániques de Nueva York (Atlánticu) y Oakland (Pacíficu). Ye miembru de plenu derechu de la Organización de Servicios de Navegación Nérea Civil.

La FAA emite una serie de títulos a los titulares de les sos llicencies. Ente ellos demuestren competencies como mecánicu d'aviación, instructor de vuelu, aviador de 50 años, o como pilotu seguru. Esti postreru, el programa de vuelu de la FAA, apurre una serie de tres insignia pa los pilotos que pasaron delles hores d'entrenamientu dende'l so últimu premiu.

El 18 de marzu de 2008, la FAA ordenó a los sos inspeutores reconfirmar que les compañíes aérees tán cumpliendo coles normes federales dempués de revelaciones de que Southwest Airlines voló decenes d'aeronaves ensin ciertes inspeiciones obligatories.

El 31 d'ochobre de 2013, dempués de la protesta de medios de comunicación, incluyendo les crítiques pesaes de Nick Bilton de The New York Times, la FAA anunció que va dexar a les compañíes aérees p'ampliar l'usu de pasaxeros de dispositivos electrónicos portátiles mientres toles fases de vuelu, pero les llamaes de teléfonu móvil van siguir tando prohibíes. La implementación va variar ente aereollinies. La FAA espera que munchos tresportistes demuestren que los sos aviones dexen a los pasaxeros usar los sos dispositivos de manera segura en manera avión, de puerta en puerta, pa fines de 2013. Los dispositivos tienen de caltenese o asitiase nel bolsu del respaldu mientres el despegue y aterrizaxe. Los teléfonos móviles tienen de tar en manera avión o con serviciu móvil evacuáu, ensin señal y non pueden usase pa comunicaciones de voz por cuenta de les regulaciones de la Comisión Federal de Comunicaciones que prohiben les llamaes aérees usando teléfonos móviles. Si una aereollinia apurre serviciu Wi-Fi mientres el vuelu, los pasaxeros pueden usalo. Tamién pueden utilizase accesorios Bluetooth de curtiu algame, como teclaos inalámbricos.

En xunetu de 2014, arriendes de la cayida del vuelu 17 de Malaysia Airlines, la FAA suspendió les operaciones de les llinies aérees d'Estaos Xuníos al aeropuertu Ben Gurion mientres el conflictu ente Israel y Gaza en 2014 mientres 24 hores. La prohibición prorrogar por otres 24 hores, pero llevantó unes seis hores más tarde.

Reautorización de la FAA y reforma del control del tráficu aereu editar

La llei de los Estaos Xuníos rique que'l presupuestu y el mandatu de la FAA sían reautorizados de manera regular. El 18 de xunetu de 2016, el Presidente Obama robló una segunda estensión al curtiu plazu de l'autorización de la FAA, reemplazando una estensión anterior que debía expirar esi día.

La estensión de 2016 (que expirará en setiembre de 2017) dexó de llau una disposición qu'impulsó'l lideralgu de la Cámara Republicana, incluyíu'l presidente del Comité de Tresporte ya Infraestructura (T & I), Bill Shuster (R-PA). La disposición treslladaría l'autoridá sobre'l control del tráficu aereu de la FAA a una corporación ensin fines d'arriquecimientu, como lo fixeron munches otres naciones, como Canadá, Alemaña y el Reinu Xuníu. El proyeutu de llei de Shuster, la Llei d'Innovación, Reforma y Reautorización (AIRR) de l'Aviación, expiró na Cámara a la fin del 114º Congresu.

El Comité T & I de la Cámara empecipió'l nuevu procesu de reautorización pa la FAA en febreru de 2017. Espérase que'l comité nuevamente encamiente al Congresu a considerar y adoptar la reforma del control de tráficu aereu como parte del paquete de reautorización. Shuster cunta col sofitu adicional del Presidente Trump, quien nuna xunta con executivos de la industria aeronáutico a principios de 2017 dixo que'l sistema de control d'aire d'Estaos Xuníos "... ta totalmente fuera de control".

Roles Conflictivos editar

La FAA foi citada como un exemplu de captura regulatoria, "na cual la industria aéreo declara abiertamente a los sos reguladores les sos regles de gobiernu, iguando non yá la regulación beneficiosa, sinón asitiando a persones clave pa dirixir a esti reguladores". L'Axente Especial Principal del Inspeutor Xeneral Joseph Gutheinz, quien solía ser un axente especial cola Oficina d'Inspeutor Xeneral pal Departamentu de Tresporte y con FAA Security, ye unu de los críticos más abiertos de la FAA. En llugar d'allabar a l'axencia por proponer una multa de 10,2 millones de dólares a Southwest Airlines por non realizar inspeiciones obligatories en 2008, citaríase-y nuna nota de Associated Press: "Les penes contra les compañíes aérees que violen les direutives de la FAA tendríen de ser más severes. 25.000 dólares per infracción, dixo Gutheinz, les aereollinies pueden xustificar el llanzamientu de los dados y tomar la oportunidá de ser atrapaos.Tamién dixo que la FAA ye de cutiu demasiáu rápidu a la presión de les compañíes aérees y pilotos. Llimitaciones y mires nes que s'espera que la FAA funcione. La doble función de fomentar los viaxes aeroespaciales y regular los viaxes aeroespaciales ye contradictoria. Por casu, imponer una fuerte sanción a una aereollinia por violar un reglamentu de la FAA qu'afectaría la so capacidá pa siguir operando nun sería consideráu alentador de viaxes aeroespaciales.

El 22 de xunetu de 2008, dempués del escándalu d'inspeición de Southwest Airlines, un proyeutu de llei foi aprobáu por unanimidá na Cámara pa endurecer les regulaciones relatives a los procedimientos de caltenimientu del avión, incluyendo l'establecimientu d'una oficina de denuncia y un periodu de "enfriamientu" de dos años. Los inspeutores de la FAA o'l supervisores de los inspeutores tienen d'esperar primero que puedan trabayar pa los que regulen. El proyeutu de llei tamién riquía la rotación de los inspeutores de caltenimientu principal y axustaba que la pallabra "veceru" aplicábase afechiscamente al públicu que volaba, non a aquelles entidaes regulaes pola FAA. El proyeutu de llei morrió nun comité del Senáu esi añu.

En setiembre de 2009, l'alministrador de la FAA emitió una direutiva ordenando que l'axencia usara'l términu "veceros" namái pa referise al públicu que volaba.

Cambeos nel procesu de solicitú de controlador de tráficu aereu editar

En 2014, la FAA modificó'l so enfoque de contratación de control de tráficu aereu. Dexaron que cualquier persona con 4 o 5 años d'esperiencia de trabayu a tiempu completu exerciera, en llugar de tener que sometese al programa de colexu zarráu o ufiertes VRA, daqué que se fixera en 2008. Miles fueron readmitidos, incluyendo veteranos, graduaos CTI. El movimientu facer p'abrir el trabayu a más persones que podríen ser bonos controladores, pero nun podíen dir a una universidá qu'ufiertara un programa de CTI. Antes del cambéu, los candidatos que completaren los cursos nos colexos y universidaes participantes podríen ser consideraos. Sicasí, el programa de CTI nun tenía garantía d'una ufierta de trabayu, nin l'oxetivu del programa yera enseñar a la xente a trabayar el tráficu real. L'oxetivu del programa yera preparar a la xente pa l'academia FAA en Oklahoma City, OK. Tener un certificáu de CTI dexó-y a un controlador prospectivu saltase la parte de l'academia de Air Traffic Basics, aproximao un cursu de 30 a 45 díes, y entrar direutamente nel entrenamientu inicial de calificación (IQT). Tolos posibles controladores, CTI o non, tuvieron que pasar la FAA Academy pa ser contrataos como un controlador. El fracasu na academia significa que l'emplegu de la FAA ta termináu. En xineru de 2015, llanzaron otru salida, una ufierta de "esperiencia previa", na que cualquier persona con un certificáu d'Operador de Torre de Control de la FAA (CTO) y 52 selmanes d'esperiencia podría aplicar. Ésta yera una ufierta rotatoria, cada mes los demandantes nesta ufierta fueron iguaos, y los aspirantes elegibles fueron contrataos y unviaos direutamente a les instalaciones, pasando per alto l'academia de FAA dafechu.

Nel procesu de promoción de la diversidá, la FAA revisó'l so procesu de contratación. La FAA más tarde emitió un informe que'l "bio-dates" nun yera una prueba fiable pal rendimientu futuru. Sicasí, el "Bio-Q" nun yera'l factor determinante pa la contratación, sinón que yera a cencielles una ferramienta de seleición pa determinar quién tomaría una prueba d'aptitú estandarizada de tráficu aereu revisada (ATSAT). Debíu al costu y tiempu, nun foi práuticu dar a tolos 30.000 solicitantes la ATSAT revisada, que foi validada dende entós. Tamién hubo cargos de que la FAA discriminó a candidatos calificaos y taba ayudando a los candidatos a les minoríes a "engañar" p'asegurar que pasaron la prueba.

Llista d'alministradores de la FAA editar

Procesu FAA editar

Representante d'Inxeniería Designada editar

Un Representante d'Inxeniería Designáu (DER) ye un inxenieru que ta designáu p'actuar en nome d'una empresa o como consultor independiente (IC).

Los DER de la compañía actúen en nome del so emplegador y namái pueden aprobar o encamentar la FAA aprueba los datos téunicos producíos por esta compañía.

Los DER consultores son nomaos p'actuar como DERs independientes p'aprobar, o encamentar l'aprobación de la FAA, los datos téunicos producíos por cualesquier persona o organización.

Representante designáu de Aeronavegabilidad (DAR) editar

Un DAR ye un individuu designáu acordies con 14 CFR 183.33 que puede realizar los servicios d'exame, inspeición y prueba necesarios pa la emisión de certificaos. Esisten dos tipos de DAR: fabricación y caltenimientu.

Los DAR de fabricación tienen de tener conocencies aeronáutiques, esperiencia y cumplir colos requisitos de calificación de la Orde 8100.8.

Los DAR de caltenimientu tienen de contener:

Un certificáu de mecánicu con una calificación de fuselaxe y potencia en virtú de 14 CFR parte 65, Certificación: Aviones distintos de miembros de la tripulación de vuelu, un certificáu de reparador y ser emplegáu nuna estación d'arreglu certificáu so 14 CFR parte 145, o un titular de certificáu operacional d'operador aereu con un programa de aeronavegabilidad continua aprobáu pola FAA y tien de cumplir colos requisitos de calificación de la Orde 8100.8, Capítulu 14.

Esperiencia Especializada - DARs d'Aviones Amateur-Construyíos y Llixeros Tantu los DARs de Manufactura como los DARs de Caltenimientu pueden ser autorizaos pa realizar la certificación de aeronavegabilidad d'aviones deportivos llixeros. Los criterios de clasificación DAR y los procedimientos de seleición pa les funciones de aeronavegabilidad d'aficionaos y deportistes llixeros apurrir na Orde 8100.8.

Enllaces esternos editar

Referencies editar