Rémi Simeón

llingüista francés (1827–1890)

Rémi Siméon (1 d'ochobre de 1827Lurs – 23 de payares de 1890VI Distritu de París) foi un lexicógrafu que nació en Lurs (Bajo Alpes, Francia) y autor del Diccionariu de la llingua náhuatl o mexicana (náhuatl clásicu) y castellán, que publicó en París en 1885.

Rémi Simeón
Vida
Nacimientu Lurs1 d'ochobre de 1827
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte VI Distritu de París23 de payares de 1890 (63 años)
Estudios
Llingües falaes francés[1]
náhuatl
Oficiu llingüistalexicógrafu
Cambiar los datos en Wikidata

El Diccionariu recueye en forma íntegra'l Vocabulariu en llingua castellana y mexicana de Fray Alonso de Molina, publicáu en Méxicu en 1571.

Biografía editar

Rémi Siméon nació en Lurs el 1 d'ochobre de 1827. Cuntaba con 12 años d'edá cuando viaxó a Méxicu per primer vegada; onde conoció a Joseph Aubin, autor de la Memoria sobre la pintura didáctica y escritura figurativo de los antiguos mexicanos.

Aubín foi un científicu francés que se dedicó a realizar investigaciones físiques y astronómiques en Méxicu, fundó'l colexu onde Siméon estudió llatín y tenía una gran coleición de manuscritos náhuatl.

Tal como lo fixo Napoleón Bonaparte unviando a Exiptu a un grupu d'espedicionarios pa conocer les ruines; Napoleón III mandó a un equipu de científicos a estudiar les antigüedaes mexicanes en tiempos del imperiu de Maximiliano. Nesti equipu diba Siméon, quien a partir d'entós empezó a axenciar la información necesaria pa ellaborar el so Diccionariu.

Obra editar

En 1867 publica'l so Nota sobre la numberación de los antiguos mexicanos; en 1875, la Gramática de la llingua náhuatl o mexicana d'Andrés de Olmos, con notes y aclaraciones sos; en 1880, a Bernardino de Sahagún; de 1883 a 1889, diversos estudios y traducciones de los Añales o cróniques de Chimalpahin; en 1885, el Diccionariu, y a lo llargo d'esos años, numberosos ensayos más, que-y merecieron honores tales como'l ser nomáu presidente del comité d'arqueoloxía de la Société d´Ethnographie, vicepresidente de la Société Américaine de France y delegáu al conseyu central de l'Alianza Científica Universal.

Em 1889 foi miembru del comité y relator de la seición de llingüística del Congresu Internacional de Ciencies Etnográfiques. Llogró'l premiu Volney pol Diccionariu y unu de los premios Lobat pola so traducción de Chimalpahin.

Morrió en París el 23 de payares de 1890.

Bibliografía editar

  • Siméon, Rémi (2007) Diccionariu de la llingua náhuatl o mexicana, Ed. Sieglu XXI. 19 edición n'español; Méxicu, Páxs. vi-vii.

Referencies editar

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar