Lleones del Congresu de los Diputaos

Los lleones del Congresu de los Diputaos son dos escultures de bronce que protexen simbólicamente la entrada a les Cortes. Tán asitiaos na entrada principal del Palaciu de les Cortes, en Madrid. Reciben los nomes de Daoíz y Velarde, los héroes del Llevantamientu del Dos de Mayu.[1]

Obra artísticaLleones del Congresu de los Diputaos
Tipos escultura
Artista Ponciano Ponzano (es) Traducir
Jacinto Bergaret
Añu 1872
Xéneru grupo escultórico (es) Traducir
Material Bronce
Llocalización
[editar datos en Wikidata]
Catálogu Monumentos de la ciudad de Madrid (es) Traducir:(400103)
Cambiar los datos en Wikidata
Llión con gafes, pa lleer El Quixote, en conmemoración del IV centenariu de la muerte de Cervantes.

Son un símbolu de Madrid y de la política d'España y apaecen con frecuencia nos reportaxes periodísticos, amás d'apaecer n'el mesmu logotipu del Congresu de los Diputaos.[2]

Nel diseñu orixinal del edificiu, realizáu pol arquiteutu Narciso Pascual y Colomer, nun taben previstos, y nel llugar qu'ocupen anguaño prevíase alzárense unes faroles. Sicasí, estes faroles nun yeren del presto de los diputaos nin de los ciudadanos polo xeneral, pos nun teníen la solemnidá que'l llugar riquía, y alcordóse la so retirada p'asitiar unes estatues de lleones, con una accidentada hestoria, pos se tuvieron que faer tres encargos hasta llegar a los actuales.

Primer pareya de lleones editar

El primer encargu facer al escultor Ponciano Ponzano y Gascón (Zaragoza, 1813-Madrid, 1877), autor del frontispiciu del Congresu. Por falta de recursos, dada la malísima situación económica, Ponciano fixo una obra de yelsu pintáu asonsañando al bronce. Los lleones asitiar nel añu 1851 con una ovación xeneral, pero al cabu d'un añu, poles condiciones meteorolóxiques, los lleones presentaben un estáu deplorable, y empezaron les crítiques de ciudadanos y prensa hasta'l puntu de que s'optó por encargar otres escultures con materiales más nobles y duraderos.

Segunda pareya de lleones editar

La segunda pareya de lleones encargar a Ponciano, pero como dio un presupuestu bien eleváu fíxose un nuevu encargu al escultor José Bellver y Collazos (Ávila, 1824-Madrid, 1869), que diseñó dos lleones de piedra pequeños, que como se dixo na dómina paecíen más perros rabiosos que fieros felinos, y nuevamente les escultures retiráronse por causa de les protestes. Anguaño atópense nos Xardinos de Monforte en Valencia.

Tercer pareya de lleones editar

La direición del tercer proyeutu volvió recayer sobre Ponciano Ponzano. El 23 de marzu de 1860, l'exércitu español consiguió una gran victoria na Batalla de Wad-Ras, na Guerra d'África, tomándose unos cañones al enemigu. Tales cañones apurrir a Ponciano pa faer los lleones del Congresu siendo fundíos na Real Fábrica d'Artillería de Sevilla nel añu 1865, con operarios de la Fábrica d'Artillería de Trubia y de Sevilla.[3]

Por fin en 1865 fueron terminaos col presto y allabancia xenerales, salvu d'un grupu de diputaos qu'empezó a criticar l'orixe militar y guerreru del bronce, argumentando que nun podíen representar al congresu dos figures realizaes con material de guerra, llegándose a falar inclusive de la so destrucción, pero en 1872 atayóse l'alderique y asitiáronse nel llugar qu'ocupen na actualidá.

Restauración editar

En 1985 los lleones fueron restauraos, siendo baxaos per primer vegada de los sos pedestales.[4]

L'error de la Canal Historia editar

En 2012 la Canal Historia empecipió una campaña publicitaria pa pidir que se punxeren los testículos a unu de los dos lleones del Congresu, una y bones l'otru sí los tenía. La campaña foi al traviés de la prensa y de les redes sociales y llogró un premiu del Festival Iberoamericanu de la Comunicación Publicitaria.[5] Sicasí, la campaña yera absolutamente errónea, una y bones l'ausencia de testículos ye debida a que los lleones representen a Hipómenes y Atalanta, un héroe y una heroína de la mitoloxía griega que fueron convertíos en lleones.[1][6] Al ser unu de los dos una heroína convertida en lleón, escarez de testículos. Esos dos lleones mitolóxicos representáronse tirando del carru de la Diosa Cibeles na Fonte de la Cibeles de Madrid, un conocíu monumentu de la ciudá que data del sieglu XVIII.

Influencies del so diseñu editar

Cuando Velázquez viaxa a Italia pa mercar obres pa Felipe IV encarga un lleones al escultor Matteo Bouncelli. Bouncelli, al diseñalos, toma como modelu los dos lleones qu'había na Villa Médicis de Roma, realizaos nel sieglu XVI, que güei s'atopen espuestos na Loxa de Lanzi de Florencia.[7]

Esi lleones cola bola del mundu taben destinaos al Alcázar Real madrilanu y güei tán nel Salón del Tronu del Palaciu Real de Madrid.

Referencies editar

Enllaces esternos editar