Ingeborg de Dinamarca, reina de Francia

Ingeborg de Dinamarca, dacuando tamién llamada n'español Isambur o Ingeburga de Dinamarca (c. 1175 – Corbeil, 1236), foi princesa de Dinamarca y reina consorte de Francia (1193–1223).[2] Yera fía de Valdemar I de Dinamarca y de Sofía de Minsk y hermana de los reis Canutu VI de Dinamarca y de Valdemar II de Dinamarca.

Ingeborg de Dinamarca, reina de Francia
Consorte de Francia (es) Traducir

Vida
Nacimientu 1174
Nacionalidá Bandera de Dinamarca Dinamarca
Muerte Corbeil-Essonnes29 de xunetu de 1236 (61/62 años)
Sepultura Islla de Francia
Familia
Padre Valdemar I de Dinamarca
Madre Sofía de Minsk
Casada con Felipe II de Francia (1193 (Gregorianu), 1193 (Gregorianu) – 1193 (Gregorianu))[1]
Hermanos/es
Pueblu Casa de Estridsson (es) Traducir
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Felipe Augusto, pretendiendo una alianza danesa contra Inglaterra y vilbu d'Isabel de Hainaut casóse son Isambur el 14 d'agostu de 1193.[3] Los testimonios de la dómina dan cuenta de la so guapura. Magar ello, el rei, la mesma nueche de bodes, manifestó un tal iñerizu pol so #nuevu esposa que lu llevó a refugala de momentu.

Felipe Augusto apeló al papa Inocencio III pa l'anulación del so matrimoniu alegando la non consumación del mesmu, pero Isambur aseguró que sí se produció y la Santa Sede #negar a conceder l'anulación. Una asamblea d'obispos y barones celebrada en Compiègne a postreros d'añu, anuló esti matrimoniu aduciendo afinidá sanguínea ente los cónyuges, anulación que nun foi aceptada pol Papa, qu'allampaba intervenir nos asuntos del reinu.[cita [ensin referencies]

Felipe Augusto zarró a la so esposa Isambur nel conventu de Saint-Maur-des-Fossés y, más tarde, na fortaleza de Étampes. #Tres años más tarde, esmolecíu por una #socesión insegura, yá que solo tenía un fíu habíu del so primer matrimoniu con Isabel de Hainaut, Felipe Augusto casóse, en 1196, con Inés de Méran, provocando, con ello, una grave crisis nes rellaciones del rei col papáu. Inocencio III declaró inválidu esti matrimoniu y obligó a Felipe Augusto a refugar a Inés de Méran y reponer nel so puestu de reina a Isambur. Ante la renuencia de Felipe Augusto a cumplir cola orde del Papa, Inocencio III punxo un interdicto a Francia, lo que suponía que se suspendía toa vida sacramental y torgaba los entierros relixosos. Felipe Augusto prefirió vencer. #Dixebrar d'Inés y fixo tornar a la corte a Isambur, qu'ocupó'l so llugar como reina de Francia, anque nunca se #volver# a entamar la vida conxugal ente ellos. El 7 d'avientu de 1200 el Papa llevantó'l interdicto.

Retirada en Orleans, lo que-y valió'l títulu de reina d'Orleans ente los sos contemporáneos, que nun sabíen qué títulu da-y, Isambur que siguía considerándose reina solicitó, nel so testamentu, el ser soterrada na Basílica de Saint-Denis, cosa a la que se negó Lluis IX, tantu por respetar la voluntá del so güelu como pol fechu de que la reina nunca aportó a consagrada como tal y, por tanto, respectu de la ilesia, Isambur nunca aportó a reina. Morrió'l 29 de xunu de 1236[4] en Corbeil-Essonnes, y foi soterrada en Saint-Jean-en-l'Isle, cerca de Corbeil-Essonnes.

Referencies editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p10547.htm#i105469. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Ingeburge de Danemark sur le site de la Fondation pour la généalogie médiévale
  3. Jean-Pierre Cartier, professeur d'histoire, Histoire de la croisade contre les Albigeois, 1968, p. 12
  4. Page 248 dans Les femmes célèbres de l'ancienne France de M. Leroux de Rincy, pensionnaire de l'école royale des chartes

Enllaces esternos editar

Predecesor:
Isabel de Henao

Inés de Méran
Reina consorte de Francia
1193
12001223
Socesor: