Lee De Forest, (n. Iowa, 26 d'agostu de 1873 - Hollywood, 30 de xunu de 1961), foi un inventor d'Estaos Xuníos con unes 300 patentes rexistraes.

Lee De Forest
Vida
Nacimientu Council Bluffs (es) Traducir26 d'agostu de 1873[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Hollywood30 de xunu de 1961[1] (87 años)
Sepultura San Fernando Mission Cemetery (en) Traducir
Familia
Padre Rev. Henry Swift de Forest
Madre Anna Margaret Robbins
Casáu con Lucille Sheardown (1906 – 1906)
Nora Stanton Blatch Barney (1908 – 1911)
Marie Mosquini (1930 – 1961)
Estudios
Estudios Yale
Escuela Monte Hermón de Northfield (es) Traducir
Yale School of Engineering & Applied Science (en) Traducir
Sheffield Scientific School (en) Traducir
Direutor de tesis Josiah Willard Gibbs
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu físicu, inventor, direutor de cine, inxenieru eléctricu, productor de cine, radio technician (en) Traducirinxenieru
Emplegadores Intitutu de Teunoloxía d'Illinois
Trabayos destacaos Triodo (es) Traducir
Premios
Nominaciones
Miembru de Asociación d'Estaos Xuníos pa la Meyora de la Ciencia[8]
Creencies
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm0208418
leedeforest.org
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en 1873 en Council Bluffs, Iowa, pero creció en Talladega, Alabama, onde unviaren al so padre, ministru relixosu, pa reorganizar una escuela negra. Foi un llugar solitariu pal mozu Lee; priváu de les habituales rellaciones xuveniles, dispunxo de más tiempu pa lleer. El so padre intervieno direutamente na educación del neñu, cola esperanza d'empobinalo a la vocación relixosa.

Sicasí, Lee prefería la ciencia y amosó tener gran aptitú pa ella, construyendo baterías y motores que yeren calidable profesional. Na Escuela Científica Sheffield, de Yale, recibió estímulu'l talentu de Llei y quedóse ellí hasta llograr el doctoráu en 1899.

Mientres tola so vida creó una idea codalosa tres otra, mas la falta de comprendoria comercial torgó-y sacar provechu del frutu del so xeniu. La crecedera escesiva de la so compañía acabó per provocar la bancarrota, pero De Forest repúnxose rápido.

El mozu inventor casóse en 1908, mas tuvo una lluna de miel bien atareada. Cola so esposa foi a París, y ellí instaló un tresmisor telefónicu na parte cimera de la torre Eiffel. Al so regresu a los Estaos Xuníos, foi asediado poles solicitúes de los sos inventos que-y faíen persones de toles clases sociales. Construyó antenes nos techos de los rascacielos ya instaló el so equipu electrónicu d'amplificación sonora (micrófonos) nos teatros y nel Metropolitan Opera House.

Idea tres idea salía del prolíficu celebru de De Forest. Ente los sos munchos inventos, recibió les patentes d'un bisturín, el circuitu oscilador d'alta frecuencia, el radioteléfono, los sistemes de trasmisión y receición de radio, los sistemes de comunicación de los trenes, un altavoz, la celda fotoeléctrica, la cámara de cine a prueba de ruios y un aparatu de televisión y de televisión a colores. En 1923 demostró nel Teatru Rivoli, de Nueva York, el so procesu Phonofilm pa les películes sonores.

 
De Forest Triodu, 1906.

Pero foi en 1906 cuando De Forest inventó'l triodu. L'oxetivu de De Forest yera'l d'afayar un métodu pa amplificar les ondes y coles mesmes, controlar el volume del soníu. Construyó una delgada tira d'alambre de platín (a la que dio'l nome de "rejilla"), doblar en zigzag y asitiar ente'l filamentu y la placa. Dempués zarró tol aparatu nuna bombilla de vidriu.

Por inventar el Triodu y la revolución teunolóxica qu'esti creó ye consideráu'l Padre de la Electrónica, yá que enantes del Triodu, solo llindábamonos a convertir la corriente alterna en corriente direuta o continua, esto ye, solo construyíense les fontes d'Alimentación, pero cola creación del Triodu de Vacíu, vieno l'Amplificación de too tipu de señales, sobremanera la d'Audiu, la Radio, la TV y tou lo demás, esto fizo que la industria d'estos equipos tuvieren un repique tan grande que yá pa les décades cimeres al 1930 acuñárase la pallabra per primer vegada de "Electrónica" pa referise a la teunoloxía d'estos equipos emerxentes.

Difícilmente consideraríase que'l retorcer un delgáu fragmentu d'alambre y ensertalo nuna bombilla ye un incidente que trescala al mundu; sicasí, eso ye lliteralmente lo que fizo Lee De Forest pa inventar el triodu, que ta consideráu na actualidá como unu de los venti inventos más importantes de la historia de la humanidá.

Y ye ende onde naz la electrónica.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0208418. Data de consulta: 21 xunetu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. URL de la referencia: https://www.ieee.org/content/dam/ieee-org/ieee/web/org/about/awards/recipients/moh-rl.pdf.
  4. URL de la referencia: https://www.fi.edu/en/laureates/lee-deforest.
  5. URL de la referencia: https://www.ieee.org/content/dam/ieee-org/ieee/web/org/about/awards/recipients/edison-rl.pdf.
  6. URL de la referencia: https://www.invent.org/inductees/lee-de-forest.
  7. URL de la referencia: http://www.nobelprize.org/nomination/archive/show_people.php?id=10684.
  8. Afirmao en: NNDB. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar