Catharina de San Joan

Catharina de San Joan o Catalina de San Juan (1605-1688) popularmente conocida como La china poblana, foi una muyer nacida nel Gran Mogol, un personaxe del virreinatu.

Catharina de San Joan
Vida
Nacimientu Imperiu mogol1605
Muerte Puebla de Zaragoza1688 (82/83 años)
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Pocu conocer de la so vida; esisten distintes hestories alrodiu del so orixe, pero la más conocida ye la versión xesuita de 1689, que narra que nació nel Gran Mogol (posiblemente en Delhi) escontra 1605, foi llamada Mirra y, por cuenta de les invasiones turques, fuxó a les islles portugueses; d'ende llegó a Filipines y foi bautizada pola compañía de Jesús col nome de Catharina de San Joan. Darréu, en 1619, aportó a Puebla como esclava de la familia de Miguel de Sosa, quien nel so testamentu estableció fora lliberada. Tiempu dempués casóse col esclavu de casta chinu Domingo Juárez; al poco tiempu enviudó y a partir d'esi mometo vivió recluyida nel Templu del Espíritu Santu; dedicando la so vida a Dios hasta la so muerte, el 5 de xineru de 1688.[1]

Creencies editar

Catharina foi una fiel creyente de Dios; a pesar de que tuvo casada caltuvo por decisión propia la so virtú.[1] Na so dómina esistíen formes de mortificación corporal col fin de llevar vides virtuoses o convertir a les persones en santes; Catharina poníase chines nos zapatos por que lu mancaren al caminar y colgábase de los pelos.[2] Tenía éxtasis frecuentes y dicía que frecuentemente recibió visites de personaxes sagraos; Cristu solíase-y presentar desnudu como na resurreición o nel Calvariu, y la beata echar de sigo, reprendiéndolo por non presentase debidamente vistíu.[3]

Discutinios editar

Según l'edictu de 1696, el Tribunal del Santu Oficiu prohibió la reproducción de la so imaxe n'estampes, según tamién l'espardimientu de la so biografía escrita por Alonso Ramos. Les maravíes de la omnipontencia y milagros de la gracia na vida de la venerable sierva de Dios Catharina de San Joan[4] publicáu tiempu dempués por Diego Fernández de Lleón en que la so segunda parte atópase la única semeya que se conoz d'ella, realizáu por Pedro de la Rosa y Joseph Rs.Juene.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «La virtuosa Catharina de San Joan, Natural del Gran Mogol.» (xineru de 2015). Consultáu'l 11 d'avientu de 2015.
  2. Manrique, Jorge Alberto (2000) Historia Xeneral de Méxicu, primer, El Colexu de Méxicu, páx. 445.
  3. Manrique, Jorge Alberto (2000) Historia Xeneral de Méxicu, primer, El Colexu de Méxicu, páx. 444.
  4. «31504». Consultáu'l 12 d'avientu de 2015.