Catalina de Mendoza y Sandoval

Catalina de Mendoza Sandoval de la Vega y Lluna[2] (1616 – 1686) foi la VIII duquesa del Infantado; heredó'l títulu al morrer el so hermanu. Ostentó importantes cargos palatinos na Corte de Carlos II. Yera duquesa consorte de Pastrana por tar casada en 1630 con Rodrigo Díaz de Vivar de Silva y Mendoza, IV duque de Pastrana.

Catalina de Mendoza y Sandoval
Vida
Nacimientu 1616[1]
Nacionalidá España
Muerte 1686 (69/70 años)
Familia
Casada con Rodrigo Díaz de Vivar de Silva y Mendoza
Fíos/es Gregorio de Silva y Mendoza (es) Traducir
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes castellanu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

La duquesa Catalina prefería vivir más en Pastrana qu'en Guadalaxara y tuvo un pleitu pol Ducáu de Lerma con Diego Gómez de Sandoval, únicu nietu varón del primer Duque de Lerma y fíu del padre de Catalina, pos el Conde de Saldaña, Diego, volviera casase. En casa del Duque d'Alba llegar en 1659 al conciertu de que'l quintu Duque de Lerma sería Diego Gómez de Sandoval y que como nun tenía socesión, heredaría a la so muerte la so media-hermana Catalina (Duquesa de Infantado y Pastrana) los estaos y el Ducáu de Lerma. En 1668 morrió Diego, y Catalina tomó posesión del Ducáu de Lerma según el conveniu de 1659, anque entá hubo pleitos col Duque de Medinaceli hasta 1677 en que fueron fallaos a favor de Catalina.

Ésta, siendo vilba del Duque de Pastrana, caltuvo'l títulu del Infantado hasta la so muerte y tuvo cargos palatinos importantes na Corte de Carlos II. Llevantó'l Conventu de los Capuchinos de Jadraque, ayudó enforma al de Carmelites de Guadalaxara (ónde profesó la so fía Leonor) y mercó la casa de los Infantado en Chamartín de la Rosa (Madrid), onde en 1808 agospiaríase Napoleón.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 13659/catalina-sandoval-y-mendoza. Apaez como: Catalina. Duquesa del Infantado (VIII), Marquesa de Santillana (IX) Sandoval y Mendoza. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Vilar y Pascual, Luis (1862). vega&hl=en&sa=X&ei=0J5PVOzdAsrraOLFguAO&ved=0CD8Q6AEwBA#v=onepage&q=%22catalina%20de%20mendoza%22%20sandoval%20de%20la%20vega&f=false Diccionariu históricu, xenealóxicu y heráldicu de les families pernomaes de la monarquía española VI. Madrid: Imprenta de D. F. Sánchez, páx. 438. Consultáu'l 28 d'ochobre de 2014.