Pedro, llamáu Crisólogo (que significa 'pallabra d'oru'), (380 o 406-450) sacerdote italianu, arzobispu de Rávena (433-450), santu, Padre de la Ilesia y proclamáu Doctor de la Ilesia pol papa Benedicto XIII en 1729. Nació na ciudá d'Imola, na Emilia, nuna fecha indeterminada, ente 380 y 406. El so padre fuera obispu de la so ciudá y, tres la so muerte, foi bautizáu y educáu pol nuevu obispu, Cornelio de Imola. La so educación conclúi cola so ordenación como diáconu escontra'l 430.

Pedro Crisólogu
obispo de Rávena (es) Traducir

433 -
Diócesis: Archidiócesis de Rávena (es) Traducir
Vida
Nacimientu Imola380
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte Imola31 de xunetu de 450 (69/70 años)
Estudios
Llingües falaes llatín[1]
Alumnu de Cornelio de Imola (es) Traducir
Oficiu sacerdote católicuobispu católicu
Santoral
30 de xunetu
Creencies
Relixón Ilesia Católica[2]
Cambiar los datos en Wikidata

La so vida camudó, según el Liber pontificalis ecclessi ravennatis, del historiador eclesiásticu Agnellus (sieglu IX) en 433, cuando morrió Juan, el metropolitanu (arzobispu) de Rávena, y el pueblu y el cleru de la ciudá imperial (Rávena yera la residencia del emperador d'Occidente, Valentiniano III y de la so madre, Gala Placidia), pidieron a Cornelio de Imola qu'encabezara una delegación ante'l papa Sixto III por que esti confirmara al candidatu escoyíu. La nueche anterior a la llegada de Pedro y Cornelio a Roma'l Papa tuviera un suañu nel que los santos Pedro y Apolinar (primeros obispos de Roma y Rávena, respeutivamente) pidiéronlu que nun confirmara al obispu electu. Sixto III nomó entós al mozu acompañante de Cornelio como nuevu arzobispu, ordenar y consagró. La fonderada d'esta lleenda hai que buscalo nes rellaciones personales del mozu Pedro -envaloráu por Valentiniano III, confidente de Gala Placidia y amigu del futuru papa Lleón I Magno- y de la precaria situación de la diócesis de Rávena, que precisaba un pastor capaz y d'enfotu por que punxera frenu a les disputes doctrinales, a la superstición y a les males costumes.

Foi recibíu con indiferencia pol pueblu y con rocea pol cleru de la so diócesis. Pero esta situación camudó al poco tiempu, na que Pedro empezó a ser conocíu pola so vida recta, la so clara doctrina y la so fidelidá al Papa y a la Ilesia. Ello ye que la so fama superó rápido les llendes de la so diócesis y empieza a ser conocíu en tol orbe cristianu col apellativu de Crisólogo (de la mesma manera como n'Oriente conocer a Juan Crisóstomo (que significa 'Boca d'Oru'), y los sos sermones y epístoles empezaron a espublizase por tol Imperiu.

Atribúyense-y 725 sermones, dalgunos d'ellos d'autenticidá discutible, anque nos dos últimos sieglos afayáronse otros inéditos o perdíos. La mayor parte tienen conteníu apologético y moral; esta cuestión ye interesada, una y bones el santu vivió somorguiáu nes querelles cristolóxiques, y namái dalgunos de los sos testos traten la tema de la Encarnación del Verbu, nos que presenta la postura ortodoxa y refuta les diverses herexíes de la dómina: el arrianismu, el nestorianismu y el monofisismu. Sábese que Eutiques, nos sos primeros enfrentamientos col Patriarcáu de Constantinopla (499), consultó a Pedro Crisólogo, y la so respuesta ortodoxa atopar nel epistolariu de Lleón I Magno. El grupu más importante de sermones ta empobináu a la formación de los catecúmenos, enantes de recibir el Bautismu: asina, siete d'ellos son esplicaciones del Símbolu (Sermones 56-62) y otros tantos son comentarios de la oración dominical (Sermones 77-82). El restu son homilíes curties pal comentariu de la Sagraes Escritures lleíes mientres los oficios llitúrxicos, con conteníu fundamentalmente moral.

Morrió na so ciudá natal, en Imola, cercana a Rávena, en 450, y la so fama de santidá afitóse al poco tiempu, siendo reconocíes les sos virtúes por el mesmu papa Lleón I.

Obres editaes n'español editar

Bibliografía editar

  • Olivar Daydí, Alexandre: Los sermones de San Pedro Crisólogo, Publicacions Abadía Montserrat, SA, Barcelona, 1962. ISBN 84-7202-110-6 (10).

Referencies editar

  1. Identificador CONOR.SI: 19990115. Afirmao en: CONOR.SI.
  2. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: chryso. Data de consulta: 16 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar