Diferencies ente revisiones de «Fernando Beltrán»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Creada traduciendo la páxina «Fernando Beltrán»
Llinia 3:
 
Poeta y nombrador. Nacíu n'Uviéu en [[1956]], treslládosetreslládase a [[Madrid]] en 1964, onde anguaño mora.
 
En 1982, llogró con ''Aquelarre en Madrid'' l'accésit del Premiu Adonáis, nel mesmu añu que Luis García Montero ganó dichu premiu con ''El xardín estranxeru.'' ''Aquelarre en Madrid'' foi reeditáu delles vegaes con posterioridá.
 
La poética del autor quedó definida al traviés de dos manifiestos. En 1987 publicó'l manifiestu ''Perdimos la palabra'' nel diariu ''[[El País]]'', y darréu tamién foi l'autor d'Escontra una poesía cacipladora, apaecíu na revista ''Lleer'' en [[1989|1989.]] Esti segundu manifiestu ye de gran importancia pa entender al autor como ''poeta caciplador'', como asina se define él mesmu. Con anterioridá'l poeta fuera unu de ellos fundadores del  Sensismo, [[1980]], un movimientu que supunxo un refugu xeneracional a les corrientes estétiques culturalistas de los Novísimos nos años setenta.
 
A lo llargo de los años publicó más de quince poemariopoemarios. La so obra foi traducida parcialmente a numberosos idiomes y de forma completa al francés nun llibru tituláu ''L’Homme de la Rue'' pola editorial L’Harmattan. Ceador de l'Aula de les Metáfores, una biblioteca poética a la que l'autor donó dos mil quinientos exemplares, y que s'atopa allugada na Casa de Cultura de [[Grau]] (Asturies). Fernando Beltrán preside la Fundación Aula de les Metáfores.
 
Na actualidá ye director de la revista poética ''L'home de la'' cai. Amás de poeta, ye profesor del Institutu Européu de Diseñu, de la Escuela Cimera d'Arquitectura y ye fundador del estudiu creativu [http://www.elnombredelascosas.com El nome de les Coses], estudiu que dio nome a empreses como Amena, Faunia, OpenCor o Rastreator.
 
== Poética ==
La poética de Fernando Beltrán ocupa un llugar singular dientro de la poesía española contemporanea, yá que per una parte nun se-y puede adscribir a una corriente poética concreta pero al empar ye incluyíu pola crítica en delles d'elles. Esta aparente contradicción #esplicaresplícase pola riqueza de matices de la so poesía, que presenta les siguientes característiques:
 
a) Poesía “dende” la esperiencia. Como l'autor señaló en delles ocasiones, y apaez reflexáu na introducción escrita por Leopoldo Sánchez Torre pa l'antoloxía ''L'home de la cai'', la poesía de Fernando Beltrán tien como puntu de partida la esperiencia del autor. Pero la esperiencia personal nunca ye'l fin del poema, sinón tan solo el so principiu, el so puntu de partida. El poeta redacta la so poesía ensin saber la so dirección final y dexando que sía'l mesmu poema y la so capacidá de vuelu ya imaxinación quien tresforme en testu poéticu autónomu la esperiencia vital del poeta: "''Hai que salir siempres del poema d'una forma distinta a como entrasti nél''".
 
b) Poesía social o “cacipladora”. Na poesía de Fernando Beltrán, l'home nun ye namá un individuu sinón que tamién forma parte de la coleutividá. Ye lo que'l poeta denomina “l'home de la cai”, con toles circunstancia que lu arrodien, cuantimás na so redolada urbana. El suxetu poéticu sabe que tien la partida perdida pero nun se rinde y se descara y remóntase nun continuu inconformismu y rebeldía que denuncia y fala con llibertá.
 
c) Elementos de Irracionalismo y Surrealismu. El poeta parte d'una esperiencia cotidiana, pero dicha esperiencia puede non yá transcender la esperiencia diaria sinón transcender la racionalidá del ser humanu y la so redolada, al traviés tantu d'imaxes surrealistes como d'elementos que lu averen n'ocasiones al irracionalismo. El yo poéticu vese tresformáu por planos del subconsciente que remanecen tantu na so conciencia individual como na colectiva.
 
d) L'amor y el romanticismu. L'amor surde como una gran constante na poesía del poeta, como'l verdaderu “entrometimiento”, “viaxe ensin fin / a la muyer poema” en #cada muyer, inalcanzable nel so sentíu más becqueriano, amada invencible como reza unu de los sos títulos, pero raspiada dende les mesmes esperiencies del autor. El poeta tresforma la residencia na tierra en residencia nel cuerpu, verdaderu catalizador del so espíritu vital. Como señala l'autor, l'amor suel ser puntu de llegada de los sos poemes.
 
== Poemarios ==