Diferencies ente revisiones de «Islla Komodo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Fotoasturias treslladó la páxina "Isla Komodo" a "Islla Komodo"
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Llinia 42:
 
[[Archivu:Komodo Island 2009.jpg|250px|thumb|Vista de la isla]]
La '''islaislla de Komodo''' ye una pequeña [[islaislla]] de [[Indonesia]] allugada nes [[isles menores de la Sonda]]. Ye famosa por allugar a los [[Dragón de Komodo|dragones de Komodo]]. Administrativamente, pertenez a la provincia de [[Nusatenggara Oriental]].
 
== Xeografía ==
Komodo atopar ente la islaislla de [[Sumbawa]] al oeste y la de [[Isla de Flores (Indonesia)|IslaIslla de Flores]] al este. Tien una estensión de 390 km².
 
La islaislla pertenez al [[Petrina de Fueu del Pacíficu]] y ye polo tanto d'orixe volcánicu. El so puntu culminante ye'l monte Satalibo (''Gunung Satalibo''), de 735 m d'altitú.
 
El clima depende de l'altitú y de los monzones. Les zones costeres son relativamente seques, ente que los lladrales y los altos de los montes tán cubiertos de montes semitropicales. A parte de les rexones montiegues n'altitú que caltienen un mugor constante tol añu, el restu de la islaislla tien una llarga estación seca de 8 meses y recibe fuertes agües monzóniques estacionales. De payares a marzu soplen vientos del oeste, y d'abril a octubre viento secos del este.
 
La so población principal ye'l pueblu de Komodo, na mariña esti de la islaislla, que los sos habitantes viven de la pesca y de les actividaes rellacionaes col Parque Nacional de Komodo. La so población yera d'aprosimao 30 persones en 1928, pero por cuenta de la inmigración d'otres isles de la rexón algamó 1169 persones en 1999. El restu de los isleños partir nunes poques aldegues tremaes pola mariña de la isla.
 
== Habitantes ==
Los habitantes de la islaislla, que suman 2000, vienen de Sumbawa, Flores y el sur de [[Célebes]]. Los pobladores de Célebes pertenecen a los grupos étnicos Sku Bajau y Bugis. Los habitantes autóctonos de Komodo son arreyar Manera, que s'entemecieron colos migrantes d'otres isles y antiguos presos que fueron exiliados a la islaislla. La mayoría de la población practica'l [[Islam]], y esiste una minoría cristiana ya hindú.
 
== Ecoloxía y turismu ==
Komodo y les islesislles próximes de [[Rinca]], Gili Damasi, Gili Motang y [[Padar]] conformen dende 1980 el [[Parque Nacional de Komodo]]. Xuntu con delles partes de la islaislla de Flores, el Parque ye l'únicu hábitat natural del [[Varanus komodoensis|dragón de Komodo]], un animal únicu que xustificó la inclusión de la zona na llista de [[Patrimoniu de la Humanidá|Patrimonios de la Humanidá]] pola [[Unesco]]. Amás, la islaislla ye un destín popular ente los buceadores. Ye dende'l 11 de payares de 2011 una de los siete maravíes naturales del mundu.
 
== Enllaces esternos ==