Diferencies ente revisiones de «Países del Loira»

Contenido eliminado Contenido añadido
m {{Ficha d'entidá subnacional}} => {{rexón}}
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-océano +océanu)
Llinia 1:
{{rexón}}
 
'''Países del Loira'''<ref>[https://web.archive.org/web/20090130082910/http://www.europarl.europa.eu/transl_ye/plataforma/pagina/toponim/toponutsfr.htm Correspondencia n'español cola toponimia de Francia, según la plataforma de traductores oficiales de la Unión Europea]</ref> (en [[idioma francés|francés]]: ''Pays de la Loire'') ye una de los trelce [[Rexones de Francia|rexones]] que, xuntu colos [[Francia de ultramar|territorios de Ultramar]], conformen la [[Francia|República Francesa]]. La so capital y ciudá más poblada ye [[Nantes]]. Ta allugada al oeste del país, llindando al norte con [[Normandía (Francia)|Normandía]], al este con [[Centro-Valle de Loira]], al sureste con [[Nueva Aquitania]], al suroeste col [[golfu de Vizcaya]] ([[océanoocéanu Atlánticu]]) y al noroeste con [[Bretaña]]. La [[Llei relativa a la delimitación de les rexones, a les elecciones rexonal y departamental y modificando el calendariu electoral (Francia)|reforma territorial de 2014]] nun afectó a la delimitación de la rexón, siendo una de los cinco rexones metropolitanes que nun camudaron.
 
== Hestoria ==
Llinia 29:
Con una alministración de creación recién, los departamentos que componen el País del Loira nun tienen una cultura y una hestoria comunes. Esta rexón recibió numberoses influencies, dende la bretona hasta la del Poitou. La parte más conocida del ríu que-y da nome, el [[valle del Loira]] (tamién conocíu como país del Loira), nun s'asitia namá nesta rexón, ye más, la mayoría asitiar na rexón de [[Centru (Francia)|Centru]].
 
El País del Loira tien una estensión de 32&nbsp;082 km². Toma'l so nome del [[ríu Loira]], que namá traviesa dos de los sos cinco departamentos hasta desaguar nel [[océanoocéanu Atlánticu]]. Los afluentes del ríu que trescurren por esta rexón son el [[Loir (ríu)|Loir]], el [[ríu Sarthe]] y el [[ríu Mayenne]]. En total, hai más de 18&nbsp;000 km de ríos nesta rexón.
 
El relieve de la rexón ta formáu peles llombes de la Vendée al sur, y al norte de [[Sarthe]] y de [[Mayenne]], polos ''Coëvrons'', los ''Alpes Mancelles'', el ''Monte de Perseigne'' y les ''llombes de Perche''. El puntu culminante ye'l ''Monte de Avaloirs'' (417 metros). La mayor parte de la rexón asitiar nel [[macizu Armoricano]]. Solo una pequena parte atopar nuna depresión sedimentaria, la metá esti de los departamentos de [[Maine y Loira]] y [[Sarthe]], que tán mui cerca del centru de Francia dende'l puntu de vista topográficu.
 
La rexón parte con el [[océanoocéanu Atlánticu]] mientres 368 km y tien dos isles importantes: la [[isla de Noirmoutier]] y la [[isla de Yeu]]. Les mariñes son alternativamente predreses y arenoses. Munches [[marisma]]s ganaes al mar a lo llargo de los sieglos asítiense cerca de la mariña, como les marismas de [[Brière]], el [[Marais bretón]] y el [[Marais Poitevin]].
 
La rexón ye la 5ª de [[Francia]] tocantes a la superficie tres [[Mediodía-Pirineos]], [[Ródano-Alpes]], [[Aquitania]] y [[Centru (Francia)|Centru]].