Diferencies ente revisiones de «Buster Keaton»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Camudando plantía: Ficha d'actor
mSin resumen de edición
Llinia 3:
{{Persona
|semeya = Busterkeaton.jpg
|pie de semeya =
|tamañodeimagen = 280px
|nome de nacencia = Joseph Frank Keaton VI |data de nacencia
Llinia 18:
}}
 
'''Joseph Frank "Buster" Keaton''' ([[Piqua (Kansas)|Piqua]], [[Kansas]], [[4 d'ochobre]] de [[1895]]-[[Woodland Hills]], [[California]], [[1 de febreru]] de [[1966]]) foi un famosu [[actor]], [[guionista]] y [[Direutor de cine|direutor]] d'[[Estaos Xuníos]] de [[cine mudu]] [[comedia|risible]].
 
Caracterizóse principalmente pol so humor físicu mientres caltenía una cara inespresiva en tou momentu, lo cual ganó-y el so llamatu, "Cara de piedra". N'España foi conocíu artísticamente como Pamplines o "Cara de Palu". Al igual que los sos contemporaneos, Keaton provieno del [[vodevil]]. El llamatu de Buster foi puestu pol ilusionista [[Harry Houdini]], collaborador del padre de Buster, que, al velo cayer d'una escalera, ensin una sola ferida a la edá de tres años, esclamó: "That was a real buster!", que podría traducise por: "¡Menuda cayida!", o tamién "¡Qué tipu más terrible!" o "¡Qué temerariu!".
Llinia 25:
 
== Biografía ==
 
=== Primeros años ===
Joseph Keaton, conocíu dempués como ''Buster'', debuta oficialmente nos escenarios en 1899, participando nel númberu de music hall de los sos padres. Joe Keaton abandonó'l negociu de vienta de bébores melecinales supuestamente milagroses del so suegru, polo qu'entós n'Estaos Xuníos llamábase'l vodevil, o ''Music Hall''. Keaton fíu tenía que sofitase nuna de les representaciones nuna paré llateral y quedase ellí, pero un día al so padre asocedióse-y la idea de visti-y como a él, asonsañando d'esta forma a un irlandés, asitiándo-y una peluca, barbes postizas, chalecu de fantasía y pantalones demasiáu grandes. Llueu asonsañaría tou lo que faía'l so padre, consiguiendo d'esta miente provocar les rises.
Línea 32 ⟶ 31:
 
=== El cine ===
 
En 1907 la Gerry Society consiguió'l so oxetivu y l'actor y los sos padres queden escluyíos de los escenarios de Nueva York mientres dos años, lo que fai que tengan que colase de xira per Inglaterra. En 1913 l'empresariu estaunidense de la prensa William Randolph Hearst propón a Joe y los suyos debutar nel cine con una serie afecha de la historieta ''Bringing Up Father'' (''Educando a Pá''), creada pol caricaturista George Mc Manus. Pero Joe refugó la ufierta. Escontra 1916, dempués d'una engarradiella, los Keaton son espulsaos de los teatros de la cadena Keith-Albbe, lo que los conderga a actuar en sales de segunda fila.
 
Línea 60 ⟶ 58:
=== El maquinista de la Xeneral ===
[[Archivu:KeatonMack.PNG|thumb|Buster Keaton en ''El maquinista de la Xeneral'', 1926.]]
Nuna ocasión, dixéron-y a Keaton qu'esta película reflexaba meyor la [[Guerra de Secesión]] d'Estaos Xuníos que [[Gone with the Wind (película)|Gone with the Wind]], a lo qu'él respondió que "''mientres unos recurren a les noveles p'atopar argumentos, otros recurren a la HestoriaHistoria''". Taba basada nun fechu "real" autobiográficu del novelista William Pittenger, que trataba sobre'l secuestru d'un tren confederáu per parte de soldaos de la Unión. Lo que fixo Keaton foi camudar el puntu de vista, una y bones el protagonista ye un soldáu sureñu, esto ye, los "malos" pal gran públicu de [[Hollywood]]. La cinta foi filmada nos montes de [[Oregón]], y al poner en marcha'l locomotores con lleña provocaron una quema forestal mientres el rodaxe. Foi tou un finxu n'efectos especiales la escena en que la locomotora cai dende una ponte por un ribayu.
 
La película resulta una reivindicación de lo que ye capaz de faer un home solu, pequeñu, y n'apariencia débil por recuperar los dos cuesas que más deseya nesti mundu, la so locomotora y la muyer a la qu'ama. [[El maquinista de la Xeneral]] ye considerada güei día como una obra maestra, pero nel momentu del so estrenu resultó un fracasu comercial.
Línea 83 ⟶ 81:
 
== Filmografía ==
 
[[Archivu:Keaton Go West 1925.jpg|thumb|Cartelu de ''El rei de los cowboys'', 1925.]]
 
Línea 125 ⟶ 122:
* ''[[Once upon a Time]]'', episodiu 78 de ''[[La dimensión desconocida]]'', ([[1961]])
* ''[[El mundu ta llocu, llocu, llocu]]'' (''It's a Mad, Mad, Mad, Mad World'') ([[1963]])
* ''Filme'', de [[Samuel Beckett]], ([[1964]])
* ''[[The Railrodder]]'', tamién conocida como ''The Railroader'', ([[1965]])
* ''[[Golfus de Roma (película)|Golfus de Roma]]'', dirixida por ''Richard Lester'', ([[1966]])
Línea 131 ⟶ 128:
 
== Referencies ==
{{listarefllistaref}}
 
== Enllaces esternos ==