Diferencies ente revisiones de «Islla de Vancouver»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Llinia 1:
{{rexón}}
 
La '''islaislla de Vancouver''' (en [[idioma inglés|inglés]] ''Vancouver Island'') ye una gran [[islaislla]] costera del [[océanu Pacíficu]], perteneciente a la provincia de la [[Columbia Británica]], [[Canadá]]. Con 32.134 km², ye la islaislla más grande de la mariña occidental de [[América]], la [[Anexu:Isla per superficie|43ª del mundu)]] y la [[Anexu:Isles de Canadá|11ª de Canadá]]. Originalmente llamóse '''IslaIslla de Corte y Vancouver''' en conmemoración del amistosu alcuentru que tuvieron el comandante español [[Juan Francisco de la Bodega y Quadra]] y el capitán inglés [[George Vancouver]] en 1792 pa resolver la [[Crisis de Nootka]].
 
== Historia ==
Poblada por tribus amerindies dende fai unos 14 000 años, a finales del [[sieglu XVIII]] la so soberanía foi apostada por delles potencies europees ([[España]], el [[Imperiu rusu]] y el [[Reinu Xuníu]]).
 
Tarreciendo la ocupación per parte [[Alaska rusa|rusa]] de los sos territorios al norte de [[California]], [[España]] unvió un navío en [[1774]], el ''[[Santiago (navío)|Santiago de Compostela]]'' so les ordes de [[Juan José Pérez Hernández]] al norte pa esquizar la presencia rusa y al añu siguiente otra empobinada pol español nacíu nel Virreinatu del Perú [[Juan Francisco de la Bodega y Quadra]]. Nenguna de los dos espediciones desembarcó na islaislla, anque reafitaron la soberanía española de la zona, yá reivindicada por [[Núñez de Balboa]] para tola mariña pacífica en 1513, y según el criteriu de "primer contactu européu".
 
Mientres el so tercer viaxe, el capitán inglés [[James Cook]] unvió una espedición a la badea de Nutca el [[31 de marzu]] de [[1778]]. El comerciu de pieles animó a la [[Compañía Británica de les Indies Orientales]] a instalar un puestu nel pobláu indiu de [[Yuquot]] na islaislla de [[IslaIslla de Nutka|Nutca]].
 
La islaislla foi esquizada en [[1789]] pol capitán español [[Esteban José Martínez Fernández y Martínez de la Sierra|Esteban José Martínez]] que construyó'l [[Fuerte San Miguel (isla de Vancouver)|Fuerte San Miguel]] cerca de Yuquot col fin de reafitar la soberanía española de la isla y defender los sos derechos de saléu. Este sería l'únicu asentamientu español nel territoriu del actual Canadá. El capitán español [[José María Narváez]] foi'l primeru n'esquizar el [[estrechu de Xeorxa]] en [[1791]] que dixebra la parte continental de Canadá, onde s'atopa la ciudá de Vancouver, de la isla de Vancouver. Poco dempués de la creación del [[Fuerte San Miguel (isla de Vancouver)|Fuerte de San Miguel]] les fuerces españoles prindaron dellos navíos británicos que frayaren los derechos de saléu reivindicaos per España. Estos incidentes averaron a los dos naciones a una posible guerra. Sicasí, la disputa resolver de forma pacífica a favor del Reinu Xuníu na [[Convención de Nutka|Convención de Nutca]]. El capitán inglés [[George Vancouver]] coordinó la negociación de la cesión de la isla d'España al Reinu Xuníu xuntu col capitán español [[Juan Francisco de la Bodega y Quadra]] y anque la isla de primeres llevaba'l nome de dambos (''isla de Quadra y Vancouver''), acabó siendo conocida namá col nome del capitán inglés.
 
La primer colonia británica foi la de la [[Compañía de la Badea de Hudson]] col fuerte [[Camosun]] fundáu en [[1843]]. Foi siendo un centru importante y recibió el nome de [[Victoria (Columbia Británica)|Victoria]] en [[1862]], ciudá que se convertiría na capital de la [[Columbia Británica]].
Llinia 16:
En [[Esquimalt]] establecióse una base de la marina de guerra británica en [[1865]] que darréu pasó a Canadá. Na actualidá ye la base militar canadiense más grande dempués de la de [[Halifax (Canadá)|Halifax]] en [[Nueva Escocia]].
 
Hai que destacar que la ciudá de [[Vancouver]] nun s'atopa na isla del mesmu nome sinón nel continente, siendo [[Victoria (Columbia Británica)|Victoria]] la principal ciudá de la islaislla.
 
== Población ==
La islaislla tien una población d'unes 750.000 persones (2002). Pocu menos de la metá viven en Victoria. Otres localidaes importantes son [[Nanaimo]], [[Port Alberni]], [[Parksville (Columbia Británica)|Parksville]], [[Courtenay (Columbia Británica)|Courtenay]] y [[Campbell River]].
 
== Economía ==
La economía de la islaislla (amás de la zona alministrativa de Victoria) ta apoderada pola industria forestal, anque'l turismu y la pesca tamién son actividaes destacables. Munches de les esplotaciones forestales son pa faer pasta de [[papel]].
 
== Turismu ==
La islaislla atrai, sobremanera, turismu de naturaleza, siendo un puntu destacáu pa la observación de [[cetáceu|cetáceos]] (especialmente [[Tofino]], na mariña oeste, nel parque natural del Pacific Rim).
 
Otros curiosos son les escursiones al monte lluviosu, salíes en canoa, la pesca del [[Salmu (xéneru)|salmón]] nel ríu Campbell, les visites empuestes pa reparar el [[ursus americanus|osu negru]], la [[llondra|llondra marina]], [[foca|foques]] y el [[lleón marín]].
Llinia 44:
* [http://www.hicker.de/vancouver-island-bilder-cat.htm Bilder von Vancouver Island in British Kolumbien] {{de}}
 
 
{{Tradubot|Isla de Vancouver}}
 
[[Categoría:Archipiélagos ya islles de Columbia Británica]]