Diferencies ente revisiones de «Derechu natural»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
Llinia 21:
Radbruch asumió mientres la mayor parte de la so vida una postura racionalista y relativista, definiendo'l relativismu como "el supuestu ideolóxicu de la democracia".<ref>Radbruch, G. (1932): ''Filosofía del derechu'', Prólogu.</ref> Nenguna ideoloxía ye demostrable nin refutable, y toes merecen similar respetu. Sicasí, dempués de 1945 Radbruch esperimenta una evolución nes sos posiciones teóriques, de resultes de la cayida del réxime nazi, el desvelamiento de los sos crímenes y la necesidá de xulgar a los responsables d'estos. Almite entós la posibilidá d'un "derechu supralegal" o "naturaleza de les coses" que s'impon sobre les lleis abiertamente inxustes y arbitraries. Dellos autores, como [[Lon Fuller]], interpreten esto como un cambéu de postura dende'l positivismu al iusnaturalismo; otros, como [[Erik Wolf]], defendieron la esencial continuidá del pensamientu de Radbruch.<ref>Radbruch, G.: ''Arbitrariedá llegal y derechu supralegal'', Abeledo-Perrot, 1962, pp. 8 y ss.</ref>
 
Como testigu destacáu de la so dómina, al analizar el sistema xurídicu nacionalsocialista, Gustav Radbruch constata un fechu incuestionable: el llexislador puede faer lleis desaxeradamente inxustes. Y de resultes de lo anterior esti autor postula la esistencia d'un derechu "supralegal" que ye llende a dereches del Estáu. Tal derechu supralegal pórtase como un índiz o parámetru de la validez material de les normes nacionales y opónse abiertamente a la relatividá absoluta de la xusticia. Pero, pa Radbruch, non cualquier inxusticia invalida una norma positiva, namánamái la inxusticia estrema: "La llei desaxeradamente inxusta nun ye verdadera llei".
 
Una consecuencia que davezu s'estrayi de delles posiciones iusnaturalistas, particularmente la tomista y la lockeana, ye la siguiente: "Sería lexítimu aguantase a l'autoridá cuando s'intenta imponer el cumplimientu d'una llei que nun ye compatible cola llei natural".
Llinia 40:
Asina, d'alcuerdu a la primera, la estrema inxusticia de ciertes normes fundamentales del ordenamientu xurídicu acarretaríen per vía d'andada la invalidez de la totalidá del ordenamientu xurídicu.
 
D'alcuerdu a la segunda tesis, la "tesis del derrumbe", la fórmula tien d'aplicase a normes xurídiques particulares, de suerte que la única manera en qu'un ordenamientu xurídicu positivu pudiera ser consideráu inválidu na so totalidá tendría llugar porque nél hubiera munches normes particulares desaxeradamente inxustes, de cuenta que la eliminación de toes y cada una d'elles dexaría al ordenamientu xurídicu ensin normes abondes pa poder regular les relaciones sociales. Alexy afirma que tien de refugase la primer tesis, la "tesis de la irradiación", en considerancia a la certidume xurídica. Arriendes d'ello, namánamái almite la segunda forma d'aplicación de la fórmula de Radbruch.
 
== Nociones históriques ==